Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Wat is een normale snelheid voor een beginnende wielrenster

Gebruikersavatar
betonklinker
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:23
Locatie: Uithoorn

Gebruikersavatar betonklinker 04 apr 2015 00:54

Ik (33 jaar) ben ook beginner qua fietsen... heb mijn telefoon mee en strava aan en ga gewoon lekker fietsen... ik doe mijn best en heb er plezier in want daar fiets ik voor! En dan kom ik met een gemiddelde van 21 - 28 km/h (we fietsen iedere zondag met zijn 2'en en soms 3'en en de overige zijn 45 en 55 jaar ;) ), en soms doe ik lekker een ritje alleen door de weeks (iedereen moet werken en moet ook uitkomen qua tijd)... Stoplicht meer of minder... lekker belangrijk en dan ligt het gemiddelde hoger maar het gaat om het plezier en de voldoening!
September fiets ik lekker 100 km voor de The Ride For The Roses en daar fiets (en kijk/train) ik nu al naar uit ;)

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 24 jun 2015 22:24

Imo gemiddelde snelheid zegt weinig. Teveel variabelen. Als ik achter een bus zou blijven plakken zou me avg +50 km/h zijn haha. Hartslag + Watt output dat zegt heel wat meer dan "ik fiets 35 km/h gemiddeld!!!!!"
Niet iedere fietser heeft een powermeter, zeker de beginner niet, maar beginnende fietser is (gemiddelde/max) snelheid totaal niet belangrijk om op te letten en zeker niet om je conditie mee te pijlen. Ik zou elke week mijn rusthartslag meten.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Plaats reactie