Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Fietsmaatje gezocht Amsterdam e.o.

marliezvdr
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2015 07:26

marliezvdr 03 jan 2015 07:38

Ik ben op zoek naar een fietsmaatje. Ik ben zelf 55 jaar, fiets 2 jaar! Ik doe mee aan tochten, o.a. Dam tot Dam, Omloop van Zandvoort etc. Ik fiets zodra het weer het toe laat zo'n 2 á 3 keer per week. ik fiets graag in de omgeving van Abcoude, Driemond, Weesp, Nigtevegt, Vinkeveen, Botshol etc. Wie vindt het leuk om met mij mee te fietsen? Ik rijd tussen de 25 en 27 km/pu en gemiddeld zo'n 40 km per keer....

dejansens
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2015 09:10

dejansens 05 jan 2015 10:40

Dag Marliez,

Ik ben een 64 jarige vutter en woon in Hoofddorp. Afgelopen zomer van mei t/m augustus 2014 voor het eerst van mijn leven een lange tocht gemaakt. De Donauroute naar Constanta/Roemenië. Dat was mijn doel, uiteindelijk doorgefietst naar Istanbul, Thessaloníki, Albanie en Macedonie en dit alleen omdat het zo lekker ging. Moet zeggen, ik had wel de tijd en het fietsen begon verslavend te worden. Ik ben uiteindelijk in Durrës/Albanie op een bus gestapt naar Lyon/Frankrijk om de Bourgogne route en Loire route te rijden. Daarna ben ik rustig richting huis gefietst. 7000 km in de benen en zo fris als een hoentje. In de winter is het fietsen wat minder, maar daarnaast loop ik veel met de hond. De omgeving, waar jij fietst ken ik wel, maar fiets daar eigenlijk heel weinig. Ik ga meestal bij mij vandaan de duinkant op.
Ik wil me wel weer gaan voorbereiden. Zuid Spanje via Portugal zoemt in mijn hoofd, want ik hou van warmte en alhoewel ik geen klimmer ben, heb ik dat in de lange tocht toch wel een beetje geleerd. Kortom als je zin hebt om met mij een rondje te fietsen, reageer dan of stuur een mailtje naar dejansens.jansen@gmail.com. Ik hoor graag van je.

Gr.Cor

kbskyline
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 dec 2009 12:49

kbskyline 25 jan 2015 12:36

Genoeg mooie ritjes in en om weesp. Rij eens door het gooi. Bussum, Laren, Blaricum, Naarden, Naarden-vesting.


Of vanaf weesp naar almere via het Tonstork pad. Daar de A1 over. Via Muiden naar de Hollandsebrug. Hollandsebrug over daarna richting Almere haven. Volg het water tot de stichtsebrug en dan via Huizen Bussum Naarden Weesp terug. Vanaf weesp is dit 54km. Reken daar je ritje naar weesp bij en je heb een mooie zondags toer.
CUBE GTC SLT Force 22
Sensa pista
Gazelle tour l singelspeed

Plaats reactie