Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Overgang en fietsen

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 18 jan 2016 14:10

Inmiddels nauwelijks nog een topic over "overgang en fietsen" maar meer een persoonlijk dagboek...

burnds
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:04

burnds 18 jan 2016 15:33

Dat zijn alle topics die Sweety2008 heeft opgestart.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 18 jan 2016 18:32

burnds schreef:Dat zijn alle topics die Sweety2008 heeft opgestart.
Je hoeft ze toch niet te lezen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jan 2016 19:11

Mwah, een "block" functie, zodat ze niet in de (tapatalk) timeline verschijnen zou soms wel uitkomst bieden...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 18 jan 2016 22:30

@Jans, @TumTumTum en @Moniuqe ik ga jullie donderdag een PB sturen zodat ik hier van all de anderen figuren geen domme opmerkingen meer hoeft te lezen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 jan 2016 22:50

Sweety Je hoeft mij niets te sturen. Ik hoop voor je dat er niets bijzonders aan de hand is, maar je doet dit jezelf aan.
Een forum is geen dagboek. Mensen willen daar iets lezen waar ze wat aan hebben, of iets leuks lezen. Vragen stellen, om er wijzer van te worden.
Jij hebt hier regelmatig vragen gesteld, maar je liet daarna weten dat je toch vooral ging doen wat jezelf wilde. Goede raad neem je niet ter harte. Het is jammer voor de mensen die met je mee willen denken.
En neem van mij aan, je bent echt niet de enige waar niet alles van een leien dakje verloopt. Maar soms moet je ook leren te incasseren.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jan 2016 22:55

Sterk verwoord Jans

Overigens ben ik oprecht geintereseerd in het topic overgang en sport omdat mijn vrouw deze fase ingaat. Als man lastig dat te begrijpen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 jan 2016 23:14

@Gastheer Ik had hier in eerdere instantie al een keer willen schrijven dat het een topic zou moeten zijn waar mensen ook iets aan info kunnen vinden.
Het zou fijn geweest zijn als het een min of meer informatief topic geworden zou zijn. Om ook eens iets te horen over mensen die het niet als alleen maar ellende ervaren (hebben). Maar ook misschien om tips te kunnen delen.
Als je veel last hebt van de overgang dan is dat geen feestje, maar gelukkig geldt dat helemaal niet voor 90% van de vrouwen, zoals bepaalde artikelen wel willen doen geloven.
Als er hier vragen komen, waar ik iets aan toe kan voegen, dan ben ik altijd bereid, vanuit mijn eigen ervaringen, daar op te reageren.
Dus Gastheer, en ook andere mannen/vrouwen, reacties blijven welkom, maar ik begrijp ook dat je vanuit een bepaalde situatie liever meeleest dan dan je persé vragen wilt stellen.

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 19 jan 2016 06:19

Ik kan me ook helemaal vinden in de reactie van Jans. Sweety, ik wens je oprecht sterkte en ik hoop dat er niks ernstigs is,maar je hoeft me geen pb te sturen.

Ik heb vaak moeite om je verhalen te plaatsen. Of je geeft hele eenzijdige informatie, of je bent niet eerlijk of je traint (sport) zo intensief dat je jezelf kapot traint. Je schrijft over progressie waar ik jaloers op zou zijn en vervolgens ontstaan er klachten waardoor je 'moet' stoppen.

Ik hou ervan om mijn lichaam tot grenzen te dwingen, maar ik realiseer me ook dat ik dit niet iedere dag moet doen. Gelukkig nog geen overgang voor mij, maar dat zit er de komende jaren wel aan te komen.

Tijdens Parijs-Brest-Parijs heb ik wel gemerkt wat het met je hormoonhuishouding doet als je met je lichaam grenzen zoekt (dit is toch een vrouwentopic). Ik had zorgvuldig mijn menstruatie gepland met de pil. Een menstruatie tijdens 1200km fietsen zit je natuurlijk niet op te wachten. De eerste nacht vergat ik de pil. De 2e nacht was ik te laat. Normaal geen probleem, want als ik stopt duurt het normaal 5 dagen voordat de menstruatie doorzet. Nu kon ik na de 2e nacht een apotheek zoeken. En vervolgens heeft het 2 maanden geduurd voordat mijn menstruatie weer normaal was.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 19 jan 2016 09:35

Een van de doelen van mijn triathlonweblog is om open te zijn over de impact van de hormonale veranderingen. De afgelopen maanden zijn voor mij op dat punt ook best wel pittig geweest. Daarover heb ik net afgelopen weekend een blogpost geschreven: http://www.delftweg9.nl/triathlon/triat ... angstaboe/ Wees welkom om mee te lezen, zou ik zeggen, er volgt ook nog wel meer, zo af en toe, kan ik me zo voorstellen.

Er is trouwens heel erg weinig goede informatie over de overgang en sport. Ik heb me daarnaar suf gegoogled (verslag), maar niet veel kunnen vinden. Ja, heel erg problematiserend, van vrouwen die niks meer kunnen en die ook overtuigd zijn dat je als vrouw op deze leeftijd beter op de bank kunt gaan zitten, maar dat zie ik toch echt anders ;)

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 19 jan 2016 09:49

Oké, boodschap is duidelijk ik post hier niets meer.
Doei
Ghost Nivolet 6LC

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 19 jan 2016 12:51

Jeetje, wat een reactie. Zit je in de overgang ofzo?

Gesloten