Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Tijdens valpartij op de stang geklapt...

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 15 jun 2014 09:48

Als allereerste beterschap, ik heb 't gelukkig (nog) nooit meegemaakt! ergste is natuurlijk het niet kunnen fietsen als je graag wilt en daar heb ik wel weer genoeg ervaring mee.

Ik ben nu ook "gehandicapt" na een zoveelste enkeloperatie en masseer mijn litteken, nadat de hechtingen waren verwijdert)in met Bio Oil in (2xdaags) om litteken weefsel te voorkomen ( goede doorbloeding). Mijn buurvrouw zag dit laatst, ze vertelde dat zij na haar bevalling was ingescheurd ( of is het "uitscheuren"?) en was gehecht, ze nadat de hechtingen waren verwijdert, ook daar "beneden"( ik weet niet wat er dan precies scheurt, vandaar de ruime term) met Bio Oil masseerde.

Kortom effe de buurvrouw geraadpleegd voor je, wat die allemaal gedaan had toen de hechtingen er nog in zaten. Ze droeg binnenshuis de wijde boxershorts van d'r man ( of als haar ondergoed), buitenshuis dan lange wijde rokken/broeken gedragen (evt. zonder ondergoed) en inderdaad in/met je blote kont naar bed... en zitten op een zwembandje! en die nam ze makkelijk overal mee naar toe ( leeg laten lopen en opblazen neem ik aan ;-)

Succes en sterkte ermee!

Maaike_26
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 jun 2014 16:04

Maaike_26 15 jun 2014 09:50

Brrrrrrrrr..... Ik ben echt een totaal onervaren fietser, als ik dit zo hoor....
Het zit natuurlijk wel op een k*t plek vwb herstel. Wat je evt wel zou kunnen doen denk ik als de hechtingen beginnen te irriteren of eea wat schraal aanvoelt, uierzalf gebruiken. Ooit eens op mijn MTB door het zadel een klein scheurtje opgelopen (mag geen naam hebben vergeleken wat jij nu hebt meegemaakt), maar door bewegen, zitten etc herstelde dit niet. Uierzalf heeft toen best een aandeel gehad in het herstel.
Daarnaast ben ik ook een fan van teatree olie. Wel uitkijken bij de slijmvliezen, want het brandt behoorlijk dan, maar wanneer je verdund dan ontsmet het ontzettend goed. Zeker op een dergelijk plek wanneer de wond wat verder dicht is misschien toch ook een aanrader.

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 15 jun 2014 15:16

@Lucile, sterkte na je enkel operatie, daar vorig jaar mee te maken gehad en das ook geen pretje!

Bio Oil vind ik een goede, littekenweefsel moet ik daar echt zien te voorkomen!

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 15 jun 2014 20:06

Bedankt Globeskater, maar er zijn gelukkig/helaas ergere dingen op den wereld.. ;-)

Jij moet helaas "gewoon" ff die hechtingen afwachten ( ondertussen maar wat anders leuks doen, ik bouw bijv. nu een fietsje numero 4 voor mezelf op... tja , je moet wat niet?) en dan meteen masseren maar met die Bio Oil.
In het begin doe ik het 2x per dag, maar als het over een paar dagen wat minder gevoelig is ( bij mij zijn de hechtingen er net uit), masseer ik het zelfs 3 tot 4x per dag.

Dat spul is echt goed ( ook voor de gevoelige plekken/huid) en is ook speciaal voor het voorkomen van littekenweefsel. Het is jammer genoeg niet goedkoop, klein flesje Bio Oil kost 12 euro, maar je doet er wel erg lang mee. Uiteindelijk heb jij maar een paar druppeltjes nodig en trekt die olie verbazingwekkend ook goed in de huid, zonder dat het vettig voelt.

Succes ermee straks!!!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 15 jun 2014 21:20

ouch! Dat klinkt behoorlijk naar, sterkte met het herstel.
Veni. Vidi. Fietsie.

Maaike_26
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 jun 2014 16:04

Maaike_26 19 jun 2014 10:14

@Globeskater; ik vroeg me af hoe het ondertussen met je gaat en hoe je herstel vordert?

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 20 jun 2014 08:46

Wat naar! Manlief onlangs op een wat minder ongemakkelijk plek hechtingen en die kreeg de tip om te masseren met vaseline. Liljkt mij beter dan olie (waar vaak iets aan iets toegevoegd). En inderdaad, zo veel mogelijk openhouden.

Sterkte!
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

Unity-Media
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2014 20:44

Unity-Media 24 jun 2014 10:27

Wat vervelend! Dan ben je ook wel naar terecht gekomen zeg. Heel veel sterkte, dat je gauw weer veilig op je fiets kunt springen. Nu lekker rustig aan doen.

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 26 jun 2014 23:49

Gelukkig gaat het herstel goed! Vorige week vrijdag mochten de hechtingen eruit en toen ook weer de eerste meters op een stadsfiets gemaakt! Ik kan weer spijkerbroeken aan wat ook erg fijn is =)

Vandaag voor het eerst weer op de racefiets gezeten, dat ging goed al zit het nog niet heel comfortabel en is het gevoelig... nu na het fietsen is de plek/litteken weer wat dik geworden.. ben benieuwd hoe het morgen gaat een dag na de fietstocht!

Plaats reactie