Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Serieus fietsen in clubverband (+ wedstrijden)

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 11 jun 2014 13:39

Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een club waar ik me bij kan aansluiten, waar "een beetje" serieus door dames wordt gefietst. De meeste verenigingen bij mij in de buurt hebben of maar 1 of 2 dames, of zijn meer op recreatieniveau bezig (niets mis mee, maar is niet wat ik zoek).

Ik zou het liefst veel serieuzer te werk gaan. Met trainingsschema's, voedingvoorschriften, wedstrijden rijden etc. Weet iemand een vereniging waar ik dat zou kunnen vinden? En dan het liefst ook nog in de regio Rotterdam?

Alvast dank!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 jun 2014 14:04

Je kan het bij RWCAhoy proberen, die hebben een damesteam. Ze doen verder vrij veel aan wedstrijden, misschien iets voor je?

http://www.rwcahoy.nl/categorieen/
Veni. Vidi. Fietsie.

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 11 jun 2014 14:15

Dank voor je reactie.
Op maandagavond rij ik met een groepje dames en een aantal daarvan hebben het bij Ahoy geprobeerd. Ze vonden de meiden over het algemeen zo erg jong dat de klik er niet was. Ik ben ook al iets ouder (32), maar kan het allicht proberen.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 jun 2014 15:32

Als je af gaat op de verhalen van anderen dan ben je in de wielerwereld op de verkeerde plaats. Daar is het schering en inslag dat er vanalles over andere clubs en teams word gevonden.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 11 jun 2014 15:45

Mijn eerste advies zou toch ook Ahoy zijn. Vergeet dat deel van leeftijden maar snel, het gaat er toch om dat je plezier in je hobby/sport hebt? Dan vervagen leeftijdsverschillen snel. Ietsjes noordelijker zou je Swift Leiden/Swaboladies (Elite!!) kunnen proberen http://www.swift-leiden.nl/home.html .
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 11 jun 2014 16:30

Als je 32 bent en wilt beginnen met wedstrijden fietsen, zou ik me snel neerleggen bij het leeftijdsverschil, want het wedstrijdpeleton bij de dames is voor een heel groot gedeelte jonger dan 32. Bij cyclo's rijden wel weer heel wat dames van jouw leeftijd en tot ruim daarboven, maar die rijden veelal individueel of als lid van een "mannen"team. Och en wat anderen als nadeel zien kan voor jou een voordeel zijn, gewoon eens proberen en kijken of het bevalt bij Ahoy.
Ach, ik zeg ook maar wat

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 11 jun 2014 16:53

Thanks allen, ik ga kijken of bij Ahoy kan vinden wat ik zoek. En anders moet ik het idd iets verder weg zoeken. Dank voor de reacties!

Plaats reactie