Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Goedkope Dames kleding, zeker lezen

comeback
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 okt 2006 02:01

comeback 25 aug 2012 14:09

Even de situatie schetsen, ik fiets al jaren, maar mijn vriendin is pas begonnen. Eerst een fiets gekocht, een helmpje, een korte fietsbroek en een truitje met korte mouwen. Dit was leuk maar nu wil ze meer gaan fietsen en ook bij kouder weer. Dus wij naar de winkel voor extra kleding. Als we daar rond liepen was de keuze beperkt voor dames en de prijzen vlogen de pan uit, je zit zo aan enkele 100den euro's als je wat verschillende dingen wil kopen. Ik denk dat de meeste van jullie deze situatie wel zullen herkennen.

Nu kwam ik met een idee, enkele jaren geleden had ik mijn eigen team en we hadden hier zelf wielerkleding voor laten maken tegen een zeer mooie prijs. Waarom dit ook niet doen in dit geval. Dus ik naar de site waar ik dit toen had laten maken. Enkel 1 probleem er is een minimum aantal bestellingen per model nodig, anders komt er een serieuze meerprijs bij. En wat ben je nu met 6 windjasjes, bodies of etc.

Wat is nu de bedoeling: Als we met meerdere dames zijn kunnen we samen bestellen. We gaan geen wielerteam vormen maar gewoon met dezelfde kleding rondrijden. Iedereen heeft zelf de keuze wat zij pakt er is een uitgebreide keuze aan broeken, truien, jasjes en accessoires. Deze zijn allemaal in een speciale damessnit afgewerkt en er is de mogelijkheid om te kiezen tussen verschillende zeemvellen waaronder 2 speciaal voor vrouwen. Qua kleuren gaan we voor neutraal zwart/wit met een kleine roze afwerking. Indien er voldoen vraag is kunnen we misschien zelf voor een zomer en winter collectie gaan, waar in de winter meer zwart zit en in de zomer meer wit. Wel in dezelfde stijl zodat je zelf nog kan combineren tussen de 2 collecties.

Indien er voldoende dames zijn die willen meedoen kan ik een prijs offerte laten maken en kan ik meer info geven aan jullie. Als dit je aanspreekt stuur dan een privé bericht(of mail naar tom_loysch@hotmail.com) met wat je zoal in je kleding pakket zou willen hebben. bv 2 korte broeken met zeem en bretellen, 1 lange broek zonder zeem met bretellen. 2 truien met korten mouwen. 1 trui zonder mouwen. 2 truien met lange mouwen, 1 jasje wind en water dicht. 1 body wind en waterdicht. 1 paar beenstukken(in de kleuren v/d truitjes). 1 paar schoenovertrekken(in de kleuren v/d truitje)

Ook ben ik aan het denken voor mss enkele sponsors op de truitjes te zetten om zo de prijs nog wat te drukken. Gelieve aan te geven of je dit erg zou vinden of niet of totaal niet wil. Dit zal dan bekeken worden. Als u iemand kent die mss sponsor zou willen zijn kan u dit ook aangeven.

Dit is slechts het begin van het project, de bevraging voor met hoeveel we ongeveer gaan zijn. Later hou ik jullie op de hoogte over wat we kunnen bestellen, de prijs, het uitzicht van de truitjes en broeken, ...

Met sportieve groeten Tom

comeback
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 okt 2006 02:01

comeback 25 aug 2012 14:46

Even de situatie schetsen, ik fiets al jaren, maar mijn vriendin is pas begonnen. Eerst een fiets gekocht, een helmpje, een korte fietsbroek en een truitje met korte mouwen. Dit was leuk maar nu wil ze meer gaan fietsen en ook bij kouder weer. Dus wij naar de winkel voor extra kleding. Als we daar rond liepen was de keuze beperkt voor dames en de prijzen vlogen de pan uit, je zit zo aan enkele 100den euro's als je wat verschillende dingen wil kopen. Ik denk dat de meeste van jullie deze situatie wel zullen herkennen.

Nu kwam ik met een idee, enkele jaren geleden had ik mijn eigen team en we hadden hier zelf wielerkleding voor laten maken tegen een zeer mooie prijs. Waarom dit ook niet doen in dit geval. Dus ik naar de site waar ik dit toen had laten maken. Enkel 1 probleem er is een minimum aantal bestellingen per model nodig, anders komt er een serieuze meerprijs bij. En wat ben je nu met 6 windjasjes, bodies of etc.

Wat is nu de bedoeling: Als we met meerdere dames zijn kunnen we samen bestellen. We gaan geen wielerteam vormen maar gewoon met dezelfde kleding rondrijden. Iedereen heeft zelf de keuze wat zij pakt er is een uitgebreide keuze aan broeken, truien, jasjes en accessoires. Deze zijn allemaal in een speciale damessnit afgewerkt en er is de mogelijkheid om te kiezen tussen verschillende zeemvellen waaronder 2 speciaal voor vrouwen. Qua kleuren gaan we voor neutraal zwart/wit met een kleine roze afwerking. Indien er voldoen vraag is kunnen we misschien zelf voor een zomer en winter collectie gaan, waar in de winter meer zwart zit en in de zomer meer wit. Wel in dezelfde stijl zodat je zelf nog kan combineren tussen de 2 collecties.

Indien er voldoende dames zijn die willen meedoen kan ik een prijs offerte laten maken en kan ik meer info geven aan jullie. Als dit je aanspreekt stuur dan een privé bericht(of mail naar tom_loysch@hotmail.com) met wat je zoal in je kleding pakket zou willen hebben. bv 2 korte broeken met zeem en bretellen, 1 lange broek zonder zeem met bretellen. 2 truien met korten mouwen. 1 trui zonder mouwen. 2 truien met lange mouwen, 1 jasje wind en water dicht. 1 body wind en waterdicht. 1 paar beenstukken(in de kleuren v/d truitjes). 1 paar schoenovertrekken(in de kleuren v/d truitje)

Ook ben ik aan het denken voor mss enkele sponsors op de truitjes te zetten om zo de prijs nog wat te drukken. Gelieve aan te geven of je dit erg zou vinden of niet of totaal niet wil. Dit zal dan bekeken worden. Als u iemand kent die mss sponsor zou willen zijn kan u dit ook aangeven.

Dit is slechts het begin van het project, de bevraging voor met hoeveel we ongeveer gaan zijn. Later hou ik jullie op de hoogte over wat we kunnen bestellen, de prijs, het uitzicht van de truitjes en broeken, ...

Met sportieve groeten Tom

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 aug 2012 14:59

Leuk initiatief en ik hoop dat het je lukt.

Maar,....... niet om je moed in de schoenen te praten maar er is ooit lang geleden een topic geweest om forum kleding aan te schaffen. Dat heeft alleen tot paginas discussie geleid en uiteindelijk is het er nooit van gekomen. Ik hoop dat de dames hier wat doortasternder en initiatiefrijker zullen zijn.
Live fast; die young. mijn blog

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 25 aug 2012 15:46

Mijn ervaring is dat kleding in de gewone uitverkoop van grote (internet)winkels een stuk goedkoper is. De reden dat ik bijv. ook niet in "gesponsorde" wielerkleding rijd van een wielerzaak o.i.d.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 aug 2012 15:57

+1
Kijk bijv een bij trentinobikewear.nl, heeft heel mooi damesspul. Of bobshop.de
Less is bore

comeback
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 okt 2006 02:01

comeback 25 aug 2012 17:42

Ja deze sites hebben heel mooi spul, enkel zoals ik in de beginpost al aangeef liggen de prijzen hoog. Bv voor een fietsjasje betaal je min tussen de 100 en 150 euro. Waar ik wil bestellen zal dit rond de 80 euro zitten. Dus dat scheelt toch min zo een 20% en als we wat sponsors vinden kan het voor nog minder.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 27 aug 2012 10:50

Zie hieronder (door topic samenvoeging dubbel)
Laatst gewijzigd door ever op 27 aug 2012 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2012 10:59

Comeback doet zijn naam eer aan: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 59#p767759" onclick="window.open(this.href);return false;
Less is bore

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 27 aug 2012 11:25

Tja, je wilt er roze in stoppen, dan haak ik echt af...

Kijk ook eens bij Rose Versand. Weet natuurlijk niet wat voor jack je zoekt, maar daar hebben ze bvb voor 80 euro dit winterjack: http://www.rose.nl/artikel/giordana-win ... aid:514587" onclick="window.open(this.href);return false; Zie verder daar ook nog een damesjack van Pearl Izumi en twee van Gonso voor 80 euro. Bij futurumshop ook een aantal jacks voor onder de 100 euro. Mantel in Arnhem heeft ook leuke aanbiedingen.

Ik weet uit ervaring van de clubkleding van onze vrouwenwielervereniging dat het heel moeilijk is om aantallen te halen. De een wil een shirt met korte rits, de ander met doorlopende rits, de een wil wel bretels, de ander niet, de een een windjack, de ander juist weer een thermojack. Voor ieder specifiek item zul je het minimumaantal moeten halen, volgens mij gaat dat een hele kluif worden. Succes er mee.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 27 aug 2012 11:55

ever schreef:Zie ook mijn reactie in de "Fietsvrouw" sectie. Je wilt er roze in stoppen, dan haak ik echt af...

Kijk ook eens bij Rose Versand. Weet natuurlijk niet wat voor jack je zoekt, maar daar hebben ze bvb voor 80 euro dit winterjack: http://www.rose.nl/artikel/giordana-win ... aid:514587" onclick="window.open(this.href);return false; Zie verder daar ook nog een damesjack van Pearl Izumi en twee van Gonso voor 80 euro. Bij futurumshop ook een aantal jacks voor onder de 100 euro. Mantel in Arnhem heeft ook leuke aanbiedingen.

Ik weet uit ervaring van de clubkleding van onze vrouwenwielervereniging dat het heel moeilijk is om aantallen te halen. De een wil een shirt met korte rits, de ander met doorlopende rits, de een wil wel bretels, de ander niet, de een een windjack, de ander juist weer een thermojack. Voor ieder specifiek item zul je het minimumaantal moeten halen, volgens mij gaat dat een hele kluif worden. Succes er mee.
Zwart-wit-roze kan mij dan weer wel bekoren ;)

Maar ik denk niet dat dit gaat werken inderdaad. Zoveel mensen zoveel wensen. Niet alleen in shirts, maar ook qua zemen. Zo zijn er bij ons mensen die de pasvorm van de shirts aan de smalle kant vinden, ben ik dan wel weer blij mee, eindelijk een strakzittend herenshirt. Er zijn er die dwepen met de zemen, maar ik kan er echt niet langer dan een uur op zitten. Sommige mensen lopen weg met Bioracer, maar die zemen vind ik ook niet fantastisch etcetc

Ik zou zeggen kijk gewoon goed om je heen, het kan echt wel goedkoop. Vorig jaar bij Rose een Giordana winterjack (ook zwart-roze :mrgreen: ) voor het fenomenale bedrag van 20e gekocht (maar dat was echt een mega mazzeltje, week later was ie alweer een stuk duurder en het is echt prima kwaliteit), onlangs nog een shirt lange mouw uit Italie gehaald in de aanbieding voor 50euro. Ook mijn Guru shirt lange mouw was iets van 65e (maar dan heb je het inderdaad nog niet over een windtex winterjack).

Voor echt goede broeken ben je inderdaad wel meer kwijt, bvb de Castelli bodypaint is 170euro, maar die is ook wel te krijgen na wat zoeken voor 130. Zelf heb ik die dit jaar ergens nog voor 85 gekocht.
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 27 aug 2012 14:00

girlinred schreef:
ever schreef:Je wilt er roze in stoppen, dan haak ik echt af...
Zwart-wit-roze kan mij dan weer wel bekoren ;)
Als we het al niet eens kunnen worden over de kleur... :roll: ;)

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 27 aug 2012 14:17

ever schreef:
girlinred schreef:
ever schreef:Je wilt er roze in stoppen, dan haak ik echt af...
Zwart-wit-roze kan mij dan weer wel bekoren ;)
Als we het al niet eens kunnen worden over de kleur... :roll: ;)
babyblauw mag ook :mrgreen:
Past goed bij mijn crosser ;)
~live fast, die young ~

Plaats reactie