Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Ervaring Cycletours

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 07 jul 2012 21:23

Dit jaar voor de 2e keer mee, groeps kampeerrondreis rond het meer van Genève in augustus, instapniveau voor de racefiets. Vorig jaar zelfde soort reis in Zuid-Noorwegen. Wat hiervoor is gezegd kan ik beamen, zowel de positieve reacties las de aanadchtspunten, de reis van vorig jaar was net iets te licht voor mij (toen met hybride fiets) maar dat werd goedgemaakt door de hoeveelheden regen die over ons werden uitgestort. Jaren daarvoor (ben bij 10x gestopt met tellen) met Aktiva Tours mee geweest, zelfde concept maar low budget en dus ook zelf koken, meer gericht op toeristen die ook wel willen fietsen. Ben daarmee gestopt toen alle reizen van het "zwaartse" niveau werden geschrapt.
Dit jaar voor het eerst met de racefiets, ben benieuwd.

Tijdelijk
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 aug 2011 10:51

Tijdelijk 08 jul 2012 18:17

Kunnen jullie nog reizen van niveau 7-8 aanbevelen? En is er verschil in het gezelschap tussen de kampeer- en de hotelreizen?

Gebruikersavatar
Evelien
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jul 2011 21:58
Locatie: Oost-Groningen

Gebruikersavatar Evelien 08 jul 2012 21:35

Oeh ! Klinkt erg goed ! Ik denk dat ik voor volgend voorjaar een reisje ga boeken... Ik word helemaal enthousiast van de berichtjes... Leuk !!

Gebruikersavatar
janescott
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 mei 2011 00:49

Gebruikersavatar janescott 20 jul 2012 21:13

Tijdelijk schreef:Kunnen jullie nog reizen van niveau 7-8 aanbevelen? En is er verschil in het gezelschap tussen de kampeer- en de hotelreizen?
ik ga binnenkort met een 7 mee, niet omdat ik 8 niet aan zou kunnen maar omdat ik ook nog gewoon in de zon wil liggen, boekje lezen, bijslapen en idd (bijna) elke dag tent opzetten.
ben in het verleden met cycletours maar ook met andere organisaties geweest en bovengenoemde opmerkingen kloppen: hoe zwaarder hoe meer hardwarepraat en vertellen over de palmares en hoe minder vrouwen.

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 30 jul 2012 08:45

Even een vraagje in het verlengde van dit ondewerp. Als jullie met Cycletours zijn meegeweest, wat nemen jullie dan mee aan reservemateriaal? Ik kom niet verder dan een stel binnenbanden, plakspullen, multitool en remblokjes, zijn er nog andere nuttige zaken om mee te nemen?
Ik ga dit jaar nl. voor het eerst mee met mijn eigen racefiets, daarvoor altijd huur hybride fietsen van de reisorganisatie gehad omdat die beter waren dan mijn hybride...... en loop nu tegen dit soort praktische vragen aan.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 jul 2012 08:57

Cycletours heeft standaard reserve materiaal bij. Banden, binnenbanden, rem- en derailleur kabels, een reservewiel en een grote koffer met gereedschap. Dingen die echt specifiek zijn voor je eigen fiets kan je beter zelf meenemen. Wat ik zelf meenam:
3 biba
bandenlichters
minipompje
quick link
CO2 patronen plus houder

Er zijn ook fietsenwinkels in het buitenland;)
Live fast; die young. mijn blog

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 05 aug 2012 00:14

Thanks!
[edit]
inmiddels weer terug en heb het fietsvirus wel te pakken. Mijn eerste racefietsreis was niveau 6/7, ca. 75 km per dag en gemiddeld 1200 hoogtemeters per dag (volgens huis- tuin en keuken gps op de iphone). Zeer te spreken over de organisatie en reisbegeleiding. Bij deze reizen het merendeel racefietsen en enkele hybrides/mountainbikes/SPN. Overigens gemerkt dat klimmen mij goed af gaat, dus een jaar de tijd om de volgende reis uit te kiezen die een niveautje hoger mag zijn.

nicole
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2012 16:47

nicole 10 sep 2012 20:19

Maar als ik het goed begrijp gaan hier ook regelmatig alleenreizenden mee?
Lijkt mij ook wel leuk om een keer mee te gaan maar wat mij tegen hield is dat ik dan alleen mee zou gaan.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 sep 2012 20:26

Een groep bestaat vaak uit 50% alleen reizigers en 50% samenreizenden. Als alleenreizende vind je bijna altijd leuk contact. Ik heb me als alleenreizende nog nooit 'alleen' gevoeld.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 sep 2012 20:32

rob74 schreef: Ik heb me als alleenreizende nog nooit 'alleen' gevoeld.
+1 En je hoeft na afloop niet met elkaar te trouwen. Het gaat er vooral om dat je die week wat deelt met elkaar en er zijn altijd wel een paar lui waar je aansluiting bij vindt. Juist een leuk aspect ;)

nicole
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2012 16:47

nicole 10 sep 2012 21:46

Thx voor jullie reactie!
Dan ga ik misschien ook maar eens kijken of ze voor volgend voorjaar iets leuks voor me hebben!

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 12 sep 2012 22:49

Gastheerg schreef:
rob74 schreef: Ik heb me als alleenreizende nog nooit 'alleen' gevoeld.
+1 En je hoeft na afloop niet met elkaar te trouwen. Het gaat er vooral om dat je die week wat deelt met elkaar en er zijn altijd wel een paar lui waar je aansluiting bij vindt. Juist een leuk aspect ;)
+1 al kwam ik dit jaar voor het eerst een stel tegen dat elkaar tijdens een fiets groepreis had ontmoet. En inderdaad, aansluiting vind je altijd wel.

Plaats reactie