Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Zadelpijn. Is een duur zadel per definitie beter?

Gebruikersavatar
Evelien
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jul 2011 21:58
Locatie: Oost-Groningen

Gebruikersavatar Evelien 09 jun 2012 14:42

Gisteren de locatie van mijn zitbotjes opgemeten en er achter gekomen dat ik op een "te breed" zadel rijd. Nu een smallere , goedkopere zadel gekocht.
Echter ben ik hier een beetje sceptisch over. Zelf zou ik eerder kiezen voor de "middenklasse" ... Iemand ervaring met goedkope zadels? ( positief of negatief )
Ik wil mijn zadel een eerlijke kans geven en testen, maar omdat deze zo goedkoop (€29.90)was heb ik de neiging om bij voorbaat al te zeggen, dat hij niet goed (genoeg) is .
Graag hoor ik jullie ervaringen !

noah
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 mar 2010 21:40
Locatie: Parkstad Heerlerbaan

noah 09 jun 2012 16:29

Ik heb zadels gehad van Fizik, Prologo, Specialized enz.. van tussen de 150 en 250 Euro. Altijd last gehad van drukplekken bij mijn zitbotjes tot aan bloedens toe. Tot ik een zadel van 20 euro probeerde en tot nu toe rij ik nog altijd op dit zadel. Was wel in de aanbieding voor 20 euro en heb inmiddels al mij fietsen van zo'n zadel voorzien. Al 1,5 jaar geen klachten meer gehad. Zadels is iets persoonlijks en dure zadels zijn per definitie niet altijd de beste.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 09 jun 2012 16:42

De prijs van een zadel zegt natuurlijk helemaal niets over wel of geen zadelpijn!
Een zadel is heel erg persoonlijk, goedkopere zadels zijn meestal wat zachter, duurdere zadels zijn meestal iets harder.
Maar in alle prijsklasse komen ook nog steeds heel veel verschillen voor, inderdaad breed en smal in verschillende maten, hard en zacht, verschil in lengte en ook nog met gaten.

Zelf rij ik al jaren met SLR, het perfecte zadel voor mij.
Het enige advies wat ik kan geven, zoek een FM waar je enige zadels mag proberen tot je tot koop over ga.
Dat is vaak de enige manier om er achter te komen wat voor jou een goed zadel is, succes!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 09 jun 2012 16:48

Nee, duurder is niet altijd beter.
Je hebt er iig goed aan gedaan om je zitbotjes op te laten meten. Daar hoor je op de zitten, de rest hangt er eigenlijk maar een beetje omheen. (wel een gevaarlijke opmerking aangezien de TS een vrouw is)

Geef dat "goedkope" zadel gewoon even een kans.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

macho_pino
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jul 2008 21:24

macho_pino 15 jun 2012 19:39

Ik heb laatst ook een goedkoop zadel getest (4za stratos van 35 euro) en heb daarna meteen voor al m'n fietsen zo'n zadel gekocht.
Gewoon uit proberen!
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1237491075" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/leoni_padding" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Evelien
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jul 2011 21:58
Locatie: Oost-Groningen

Gebruikersavatar Evelien 26 jun 2012 10:39

Inmiddels tevreden over mijn zadel!

Gebruikersavatar
Evelien
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jul 2011 21:58
Locatie: Oost-Groningen

Gebruikersavatar Evelien 26 jun 2012 10:40

Iemand belang bij mijn vorige zadel? WSD, Bontrager maat: 150 ?

Plaats reactie