Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Vriendin wil fietsen...

Steffie123
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2012 13:07

Steffie123 03 mei 2012 06:59

Hallo, ja, de vriendin wil ook racefietsen.
Je ziet het al meer op de wegen, vrouwen op de koersfiets zit in de lift.
Mn vriendin zet haar ploegsport volleybal stop en wil ook fietsen.
Mijn ouwe trek is zopas na 10 j dienst vervangen door een heerlijke Specialized roubaix dus heb ik wel een fiets op overschot.
Beiden hebben we bijna dezelfde lengte , ik 1.89m en zij 1.86m, dus ik zou in principe mn ouwe trek maat 60 kunnen gebruiken om te zien of het haar bevalt. Want een fiets kopen voor haar die er dan zal staan ''hmmm vind t toch niet zo leuk'', daar heb ikgeen zin in.
Toch vermoed ik dat ik best een kleine investering maak om het niet te afschrikwekkend te maken :) . Als ik zo de verhalen lees over zadel en andere schaamstreekpijntjes lees...
de maat 60 is wsch net ietsje te groot.
Hebben jullie tips?
Ik twijfel tussen eerst gewone pedalen of meteen schoenen voor de aanwezige spd sl klikpedalen.
Koersbroek? Kan ik er eerst van mezelf ene geven? Of is dat zeemvel ook anders?
Ik denk dus aan minimum deze investeringen: schoenen en/of pedalen, evt kortere stuurpen, vrouwezadel.
Let ik nog op iets? Ik hoop dat ze t leuk zal vinden dan kunnen wesamen fietsen.
Groetjes

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 03 mei 2012 13:31

ik denk dat je niets vergeten bent.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 03 mei 2012 13:35

Leuk altijd die vriendin die gaat fietsen, maar waar zijn de vrijgezelle fietsdames! Altijd maar zitten ze in het wiel van manlief.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 03 mei 2012 14:20

Steffie123 schreef:Hallo, ja, de vriendin wil ook racefietsen.
Je ziet het al meer op de wegen, vrouwen op de koersfiets zit in de lift.
Mn vriendin zet haar ploegsport volleybal stop en wil ook fietsen.
Mijn ouwe trek is zopas na 10 j dienst vervangen door een heerlijke Specialized roubaix dus heb ik wel een fiets op overschot.
Beiden hebben we bijna dezelfde lengte , ik 1.89m en zij 1.86m, dus ik zou in principe mn ouwe trek maat 60 kunnen gebruiken om te zien of het haar bevalt. Want een fiets kopen voor haar die er dan zal staan ''hmmm vind t toch niet zo leuk'', daar heb ikgeen zin in.
Toch vermoed ik dat ik best een kleine investering maak om het niet te afschrikwekkend te maken :) . Als ik zo de verhalen lees over zadel en andere schaamstreekpijntjes lees...
de maat 60 is wsch net ietsje te groot.
Hebben jullie tips?
Ik twijfel tussen eerst gewone pedalen of meteen schoenen voor de aanwezige spd sl klikpedalen.
Koersbroek? Kan ik er eerst van mezelf ene geven? Of is dat zeemvel ook anders?
Ik denk dus aan minimum deze investeringen: schoenen en/of pedalen, evt kortere stuurpen, vrouwezadel.
Let ik nog op iets? Ik hoop dat ze t leuk zal vinden dan kunnen wesamen fietsen.
Groetjes
Zou in ieder geval een zadel zoeken waar ze enigszins lekker op kan fietsen, denk niet dat dat specifiek een vrouwenzadel hoeft te zijn.. Zo'n rolls als je die nog ergens in de kast hebt liggen, is wel een beetje een allround zadel volgens mij. Als ze het echt leuk vindt kan je altijd nog op zoek naar het perfecte zadel. En weet niet of ze dezelfde kledingmaat heeft? Anders ook een nieuwe broek, want te groot zal vast lekker schuren. En dan niet de allergoedkoopste, want dat is meestal niet echt lekker zittend spul. Want voorwaarde 1 is volgens mij dat je in ieder geval lekker zit, anders gaat ze het nooit leuk vinden. je kan beginnen met gewone pedalen, want veel mensen vinden het in het begin toch eng om vastgeklikt te zitten.
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 03 mei 2012 15:47

wouterf schreef:Leuk altijd die vriendin die gaat fietsen, maar waar zijn de vrijgezelle fietsdames! Altijd maar zitten ze in het wiel van manlief.
Ook genoeg vrijgezellige damesfietsertjes hoor :D
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 03 mei 2012 15:54

wouterf schreef:Leuk altijd die vriendin die gaat fietsen, maar waar zijn de vrijgezelle fietsdames! Altijd maar zitten ze in het wiel van manlief.
Ten eerste, je klinkt wel een beetje desperate ;)

Ten tweede, die man van mij zit ook wel eens bij mij in het wiel hoor.....

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 03 mei 2012 15:57

ever schreef:
wouterf schreef:Leuk altijd die vriendin die gaat fietsen, maar waar zijn de vrijgezelle fietsdames! Altijd maar zitten ze in het wiel van manlief.
Ten eerste, je klinkt wel een beetje desperate ;)

Ten tweede, die man van mij zit ook wel eens bij mij in het wiel hoor.....
+1 :D
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 03 mei 2012 17:47

JeanineL schreef:
wouterf schreef:Leuk altijd die vriendin die gaat fietsen, maar waar zijn de vrijgezelle fietsdames! Altijd maar zitten ze in het wiel van manlief.
Ook genoeg vrijgezellige damesfietsertjes hoor :D
Zondag om 11 uur op de Ringvaart? :)

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 03 mei 2012 18:52

wouterf schreef:
JeanineL schreef:
wouterf schreef:Leuk altijd die vriendin die gaat fietsen, maar waar zijn de vrijgezelle fietsdames! Altijd maar zitten ze in het wiel van manlief.
Ook genoeg vrijgezellige damesfietsertjes hoor :D
Zondag om 11 uur op de Ringvaart? :)

euh met een kikker?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 03 mei 2012 18:54

wouterf schreef:Leuk altijd die vriendin die gaat fietsen, maar waar zijn de vrijgezelle fietsdames! Altijd maar zitten ze in het wiel van manlief.
Scussi? Ik rijd er voornamelijk naast, met afdalen en in het bos zelfs ervoor. Toegegeven als ie wil rijdt hij me eraf, maar wij vinden dit beiden prima zo, beter dan al die stellen waar manlief 10meter voor de vrouw rijdt en zuchtend omkijkt. Ooh ja en als we andere heren inhalen, laat hij mij altijd voorop rijden :mrgreen:
superrose schreef:
wouterf schreef:
JeanineL schreef: Ook genoeg vrijgezellige damesfietsertjes hoor :D
Zondag om 11 uur op de Ringvaart? :)

euh met een kikker?
Ik denk dat ie een kusje wil....
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 03 mei 2012 19:02

Tsja om daar nu opeens een ander plaatje te plaatsen is ook weer zo hypocriet ;). Misschien staat die pad (!!) wel voor mijn fietsprestaties.

En uiteraard was mijn opmerking niet gericht op de prestáties van de fietsdames, maar meer om het immer voorkomende gezelschap :)

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 mei 2012 10:26

@noontje

misschien verandert hij dan wel in een fietsgod ;)

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr maak me gek!

@wouter, als die pad voor je fietsprestaties staat kan je beter een meisje nemen uit een andere sport hoor, het is ook zo sneu als je bij ons in het wiel aan het doodgaan bent :P
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie