Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Parijs-Roubaix voor dames

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 12 jun 2020 13:32

Helaas is de toerversie al afgezegd en kan ik niet over de kasseien stuiteren. Ik hoop dat de wedstrijden doorgaan en ben bij de dames ook heel benieuwd wat Lucinda Brand kan. Er zal ook veel vanaf hangen hoe de rensters deze vreemde periode zijn doorgekomen en hoeveel wedstrijdritme ze kunnen opbouwen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jun 2020 14:55

Globeskater1983 schreef: 12 jun 2020 13:32 Helaas is de toerversie al afgezegd en kan ik niet over de kasseien stuiteren.
Hoezo niet. Vanaf woensdag hangen overal de gele pijlen al.
Profs (en dames waarschijnlijk ook) trainen op donderdag en vrijdag.
Beide leuke dagen om foto's te maken en evt zelf een stuk te fietsen.

Maar nu er geen toertocht op zaterdag is kan jezelf toch prima daar gaan fietsen.
Auto in Hem bij de super neerzetten.
Over de gewone weg naar Wallers. Dat is 2 uurtjes fietsen met de handjes op het stuur.
Ga je bij Wallers het parcours op en doe je de laatste 100 km. Die zijn verreweg het leukst. Overal hangen pijlen en de banners boven begin en einde strook hangen er dan ook al.
Plus dat er de nodige campers langs de kant staan die voor de sfeer zorgen.
Voor je de kasseien van Wallers opvliegt nog even daar naar de bakker.

Onderweg zijn Orchies (nog 65km) en Cysoing (nog 35km) prima gelegenheden om te foerageren.

Opletten:
NA de eerste strook na Cysoing is het tegenwoordig eenrichtingsverkeer. De profs knallen rechtdoor. Wij moeten even rechts, links, links

In Chereng heb je ook al jaren zo'n situatie. Koers gaat daar eenrichtingsverkeer in. Wij moeten links aanhouden en op de D941 recht en kom je weer op de route.

Nadat je bij de wielerbaan bent geweest is het een paar km terug naar Hem.

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 15 jun 2020 18:17

Ja ik ken de route goed, het was al passen en meten om dat weekend uberhaupt de toerversie te doen dus hebben hotel geannuleerd. Ik heb de toerversie nu 3x gereden dus heb ook het GPX bestand. Wie weet besluiten we nog wel last minute alsnog in die regio te fietsen, of al veel eerder. De koers is veel beter op tv te volgen :)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 jun 2020 18:50

Globeskater1983 schreef: 15 jun 2020 18:17 De koers is veel beter op tv te volgen :)
:winkthumb:

Maar als het een beetje weer is ga ik denk wel 1 van de 2 dagen van de Recon. Heb ik al een paar keer leuke foto's gemaakt. En ook leuk om de dames daar dan bezig te zien want sommige damesploegen zullen zeker ook bij de Recon zijn. Er waren ook altijd juniorenploegen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2020 19:15

Globeskater1983 schreef: 12 jun 2020 13:32. Er zal ook veel vanaf hangen hoe de rensters deze vreemde periode zijn doorgekomen en hoeveel wedstrijdritme ze kunnen opbouwen.
Als je ziet wat Van Vleuten allemaal gedaan heeft vraag je je bijna af of het voor andere dames nog nut heeft om te starten. Als die fit blijft en niet overtraind raakt gaat daar geen maat op staan denk ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 jun 2020 10:10

Ik denk niet dat die overtraind gaat geraken, die fietst gewoon veel te graag en geniet er ook van, dat zie je gewoon. Zolang je geniet op de fiets, is het risico erg klein.

Ik kijk wel erg uit naar Roubaix voor de dames (voor de heren ook trouwens)
Ik denk wel dat de groep heel snel heel erg klein zal worden. Het niveau-verschil bij de dames is vrij groot en de stenen gaan dat alleen maar duidelijker maken.
Afbeelding

Plaats reactie