Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

in de winter mountainbiken!

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 08 sep 2011 13:41

Zijn er ook vrouwen die in de winter hun racefiets verruilen voor de mountainbike en zoja, waar mountainbiken jullie dan? Doen jullie ook aan georganiseerde mountainbike ritten mee? Ik zag zelf een aantal leuke beach challenges om mee te doen, maar ik sta open voor andere suggesties/tips!
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 sep 2011 19:14

Mevr75 staat alweer te springen om op de atb uit de schuur te halen!
Wij pakken vaak de verschillende veldtochten in West Brabant en de mooiere op de veluwe. Paar euro inschrijfgeld en lekker op zondagmorgen crossen door de bossen. Oja, en vergeet bijv. de Posbankroute niet; 52km uiterst afwisselende route en op 2km na altijd goed te fietsen (weer of geen weer).
Persoonlijk vind ik veldtochten vele malen leuker dan het roestveroorzakende-fietsslopende beachbiken.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 08 sep 2011 20:39

daniel1975 schreef:Persoonlijk vind ik veldtochten vele malen leuker dan het roestveroorzakende-fietsslopende beachbiken.
Helemaal mee eens!

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 09 sep 2011 16:12

In de winter gaat mijn racer op de Tacx en mag de MTB weer aan de bak. Ik rij samen met Mr. Bibske en mijn zwager veldtoertochtjes als ik bij mijn ouders (in België) ben. Niet echt extreme afstanden maar gewoon lekker 2 uurtjes door de bossen crossen. Die tochten in BelgiË zijn echt erg leuk, voor 3-5 Euro mag je meerijden en krijg je onderweg nog wat bananen en wafels. Je zou het kunnen combineren met bijvoorbeeld een dagje shoppen in Antwerpen op zaterdag en dan zondagochtend in de Kempen aan de bak. Het voordeel is dat het technisch niet supermoeilijk is dus je hebt alle ruimte om bij te leren zonder dat je halverwege elke helling moet afstappen.
Verder wil ik deze winter ook wat vaker naar het parcours van Bergschenhoek bij mij in de buurt, ik ben echt nog een kluns als het gaat om klimmen en dalen! Door vaak hetzelfde rondje te rijden maak je wel meer progressie omdat je leert in te schatten wat wel en niet kan.

lucille
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2011 07:28

lucille 09 sep 2011 16:18

Zijn deze tochten ook goed te doen op een cyclocross? Die haal ik uit de schuur in de winter.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2011 18:47

lucille schreef:Zijn deze tochten ook goed te doen op een cyclocross? Die haal ik uit de schuur in de winter.
In Nederland kun je zonder extreme oefening overal met een CX rijden, met uitzondering van Zuid Limburg.
De veldtochten in Brabant, Utrecht en Veluwe zijn zeer CX-geschikt.
Less is bore

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 09 sep 2011 20:11

Brabantse wal wel met een kleiner cross verzet.
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 09 sep 2011 20:26

yesss de winter geen geneuzel op de weg maar gewoon weer met de crosser
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

lucille
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2011 07:28

lucille 10 sep 2011 12:06

In Nederland kun je zonder extreme oefening overal met een CX rijden, met uitzondering van Zuid Limburg.
De veldtochten in Brabant, Utrecht en Veluwe zijn zeer CX-geschikt.
Ik heb wat gezocht maar van wat ik begrijp zijn de meeste veldrijtochten in wedstrijdverband. Zijn er ook toertochten waaraan je mee kan doen?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 sep 2011 14:41

Je kunt met je cx bij elke toertocht meerijden, bij ons in de kempen is er elke zondag wel een toertocht waar ook nogal wat cx meerijden, ook net over de grens in Belgie veel van die tochten met zeer goede bevoorrading.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 sep 2011 17:50

lucille schreef:
In Nederland kun je zonder extreme oefening overal met een CX rijden, met uitzondering van Zuid Limburg.
De veldtochten in Brabant, Utrecht en Veluwe zijn zeer CX-geschikt.
Ik heb wat gezocht maar van wat ik begrijp zijn de meeste veldrijtochten in wedstrijdverband. Zijn er ook toertochten waaraan je mee kan doen?
Zie ook antwoord hierboven.
Als je naar http://www.ntfu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaat, kalender dan kun je bij alle veldtoertochten gewoon de CX pakken.
Is geen verplichting om met de atb te rijden, gewoon lekker door het veld-bos fietsen. Rijden altijd veel CX-en mee. Waar woon je ergens?
Less is bore

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 sep 2011 18:49

lucille schreef: Ik heb wat gezocht maar van wat ik begrijp zijn de meeste veldrijtochten in wedstrijdverband. Zijn er ook toertochten waaraan je mee kan doen?
Plenty (hoewel niet zoveel meer als vroeger, omdat vanwege regelgeving en aansprakelijkheidsgezeur de organisatie lastiger is dan vroeger), die dingen heten veldtoertochten (google of http://www.veldtoertochten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Start is doorgaans nogal vroeg (vanaf 8 of 9 uur, en meestal 10 of 11 uur uiterste starttijd) , zodat je na afloop nog naar schoonmoeder of woonboulevard kunt.

Wielrenners op CX fietsen starten meestal het vroegst, toerders op mountainbikes wat later. Paar euro inschrijven, krentenbollen, sportdrank en/of soep onderweg, soms gelegenheid tot fiets afspuiten na afloop. Als je er van houdt best leuk om te doen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie