Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Hoe overtuig ik mijn vriendin?

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 14 jul 2011 15:20

Hallo dames,

Ik fiets nu zelf sinds een half jaar en ben er volledig aan verkocht. Waar ik voorheen regelmatig cardio in de sportschool deed, stap ik nu met mooi weer veel liever op de fiets. De sportschool zie ik alleen nog maar om wat met gewichten te spelen en ook dan zit ik weleens naar buiten te kijken om te constateren dat ik liever op de fiets zit.

Hoe dan ook, mijn vriendin wil ook graag wat aan haar figuur en conditie doen, maar staat dus nog altijd in de sportschool op de lopende band of crosstrainer voor haar verplichte 3 kwartier cardio. Ik zou haar echter graag mee willen hebben op de racefiets. Lekker met z'n tweetjes (met een groep meefietsen wil ze al helemaal niet omdat ze bang is dat iedereen op haar moet wachten) een stuk wegtrappen. Ik kan me niet voorstellen dat ze er niet meer plezier aan beleeft om buiten in de natuur de kilootjes eraf te fietsen dan op een hometrainer in de sportschool.

Maar ze wil niet. Hoe enthousiaster ik over het wielrennen ben, hoe groter de aversie van mijn vriendin. Hoe krijg ik haar zo ver om toch een keer op te stappen en het te proberen?

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 14 jul 2011 15:37

Klinkt als een zinloze missie.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 14 jul 2011 16:12

je kunt haar vastbinden op de fiets en met een jachtgeweer gericht op haar, haar dwingen om mee te gaan...

of je laat het gewoon en respecteert haar keuze dat ze er geen zin in heeft. Ik kan me niet voorstellen wat het fietsen/rennen in de sportschool leuker maakt dan het buiten fietsen, of er moet een hele leuke dame altijd in de sportschool zijn dan kan ik me wel weer de keuze voorstellen...
Afbeelding

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 14 jul 2011 16:24

klaasjenl schreef:Maar ze wil niet. Hoe enthousiaster ik over het wielrennen ben, hoe groter de aversie van mijn vriendin.
Misschien juist niet proberen? Vrouwen zijn ondoorgrondelijk voor mannen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jul 2011 16:45

Liever niet doen.
Je kan veel beter "mannen ondereen" gaan fietsen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 14 jul 2011 20:32

Man wilde mij ook mee hebben. Bouwde een fiets. Prachtige fiets. Is nu 2 jaar geleden. Inmiddels hebben wij samen in totaal zo´n 250 km gefietst.

Met andere woorden, de wil om te fietsen moet vanuit jezelf komen en niet vanuit je partner. En ja, als we onderweg zijn is het leuk en gezellig, maar de voorwaardes die ik stel (zon, lekker warm, niet te laat enzo) zijn niet altijd realiseerbaar.

Enfin. Jouw vriendin is om te beginnen al sportiever dan ik, dus misschien is er hoop. Fietsen met een doel is belangrijk, dus bijv. een bepaald restaurant, een ijssalon, terras met mooi uitzicht, picknick. Om te beginnen heb je een verkeerde start gemaakt. Jij vindt jouw sport geweldig en mooi en fantastisch en haar sport is stom, saai en vast niet zo gezellig. Fout. Als je haar wilt meekrijgen begin je met een fietstochtje op een gewone fiets, als zondagmiddag-uitstapje, met een doel. Als dat goed uitpakt, doe je dat na een paar weken nog eens. Na een paar keer kun je haar aanbieden om jouw fiets eens te proberen, ze zal merken dat 10 km op een goede racefiets gelijk staat aan 2 km op een normale damesfiets. En dan heb je een kansje dat ze je toestaat om te kijken voor een fiets voor haar.

Kleuren en kleren zijn ook heel belangrijk, zeg dus niet; de kleur van de fiets is niet belangrijk, want dat is ie wél. Verplicht haar niet tot het dragen van de kleding die jij mooi vindt, wij vrouwen willen liefst zwart en niet de drukke shirts waar de meeste mannen zo gek op zijn. Doe het al dan niet willen dragen van handschoenen, blitse zonnebril of andere accessoires niet af als gezeur maar accepteer ze simpelweg. Gaandeweg komen bepaalde zaken vanzelf (een vliegje in mijn oog met een fikse ontsteking als gevolg leverde onmiddelijk een fietsbril op, man gelukkig ;) .

Kortom, geduld is een schone zaak. Succes.

Vrouw van ..

Gebruikersavatar
ronin
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar ronin 14 jul 2011 20:58

embee64 schreef: Fietsen met een doel is belangrijk, dus bijv. een bepaald restaurant, een ijssalon, terras met mooi uitzicht, picknick. ... Als je haar wilt meekrijgen begin je met een fietstochtje op een gewone fiets, als zondagmiddag-uitstapje, met een doel. Als dat goed uitpakt, doe je dat na een paar weken nog eens. Na een paar keer kun je haar aanbieden om jouw fiets eens te proberen....Kleuren en kleren zijn ook heel belangrijk...verplicht haar niet tot het dragen van de kleding die jij mooi vindt....doe het al dan niet willen dragen van handschoenen, blitse zonnebril of andere accessoires niet af als gezeur maar accepteer ze simpelweg......
Het moet toch niet gekker worden, m'n mond valt open van verbazing.....dit zijn gewoon mensen die allebei serieus zijn :o

Sorry hoor, maar dit is echt bizar....het krijgt het niveau van de Viva / Flair.....ik moet je even wat moed in praten want volgens het vrouwelijke advies zou je God op je knieën moeten danken als je vriendin meegaat en zou je je partner moeten belonen....lijkt wel puppie training :shock:

"J...s, te bent toch een kerel!", je ziet het, als je het aan een vrouw overlaat dat ze allemaal randvoorwaarden gaan stellen....niet doen! :twisted:

Mijn advies: ga lekker fietsen met een vrouw die wel wil....komt die van jouw vanzelf om de hoek kijken....zo werkt dat en niet andersom want dan trek je aan het kortste eind ;)

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 14 jul 2011 21:10

lvgh schreef:Klinkt als een zinloze missie.
Ik heb compleet helemaal dubbel gelegen om deze opmerking! :lol: Heb hem ook aan mijn vrouw verteld, want ook die heb ik tot nu toe nog niet op de (race)fiets gekregen. :D
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 14 jul 2011 21:12

Man fietst 500 km per week. Ik dus niet. Ik ga dus alleen mee als ik zin én tijd heb en dat is niet zo vaak. Ik heb hetzelfde probleem als de vriendin van TO, ik zal een groep niet bijhouden.
TO vraagt om advies hoe zijn vriendin enthousiast te krijgen. Niet om een andere vriendin.

Enfin, ik heb er al spijt van dat ik uberhaubt reageerde en zal dat ook maar niet meer doen.

Vrouw van ...

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 jul 2011 22:45

lcsmt schreef:Liever niet doen.
Je kan veel beter "mannen ondereen" gaan fietsen. :)
+1
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 14 jul 2011 22:55

niet doen! voor je het weet zit je 15 uur per week met haar af te zien.... op de racefiets wel te verstaan.
Wij vrouwen ouwehoeren overigens op de fiets nog meer dan normaal
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 15 jul 2011 08:41

ronin schreef: Mijn advies: ga lekker fietsen met een vrouw die wel wil....komt die van jouw vanzelf om de hoek kijken....zo werkt dat en niet andersom want dan trek je aan het kortste eind ;)
Grappig dat je het zegt, want ik fiets nu vaak met een goede vriendin van haar. En uiteraard ontkent ze dat het haar iets doet, maar door bepaalde vage vragen merk ik dat het haar ergens toch niet helemaal lekker zit.

Ik denk dat het van mijn vriendin vooral een stuk onzekerheid is. Bang dat ze de groep niet kan bijhouden. Onzeker over haar figuur, en dan al helemaal in een strak fietspakje. Toen ik haar onlangs vertelde dat 1 van de jongens uit de groep zijn vrouw had meegenomen, die toch echt wel met wat kilootjes overgewicht kampt, werd ze toch al wat makkelijker. Het lijkt dus geen kansloze missie, maar ik was eigenlijk op zoek naar dat ene setje in de rug om haar over de drempel te helpen. Misschien eerst maar eens zien te regelen dat ik een fiets leen en haar het een keer laat proberen.

In elk geval bedankt voor de reacties zover. :D

Plaats reactie