Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Hoe overtuig ik mijn vriendin?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2011 10:42

bmwpower schreef:
Ben ik blij dat mijn vriendin juist wel sportief is aangelegd en zelf met de racefiets kwam aanzetten.. :-D
In mijn geval nog veel beter: ze had al een Pinarello met Campagnolo vóór ik haar leerde kennen ;)
Less is bore

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 17 jul 2011 21:22

Absoluut niet pushen, dat werkt niet. Je moet trouwens het samen gaan fietsen ook niet romantiseren, bij sommigen werkt het en bij anderen niet. Ik ga de laatste tijd ook niet meer zo graag met mannen fietsen. Het is leuk om af en toe je grenzen te verleggen maar constant in het rood rijden is niet leuk.
Rustig afwachten en als ze meme wil komt ze wel zelf met het idee om eens te proberen. Vergeet niet dat het jouw hobby is en niet de hare, elk zijn ding.

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 19 jul 2011 13:13

@bibske Forumritje was toch niet zo erg :) je had het grootste gedeelte van de rit je persoonlijk begeleider.

Maar zoals hierboven al aangegeven niet pushen. Als iemand niet wil dan rustig afwachten en komt het niet dan is het jammer. En het is toch niet zo erg om allebei een verschillende hobby te hebben. Met mijn ex-vriendin had ik graag het fietsen willen delen omdat ik haar niet zo veel zag vanwege haar werk als stewardess. Mijn huidige vriendin zie ik vaker en ik heb absoluut (nog) niet de behoefte om het wielrennen met haar te delen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 20 jul 2011 11:46

Forumrit was wel leuk, als ik er achteraf op terugkijk maar op het moment zelf... Jammer genoeg komt die persoonlijke begeleider niet elke keer mee he!
Ik zie trouwens nu pas staan dat ze de stap nog niet durft te zetten om eraan te beginnen, dat komt bekend voor! Ik heb pakweg 20 jaar goede uitvluchten gehad om geen racer te kopen, eerst mocht het niet van mama, dan studeerde ik en had geen geld en toen dat allemaal geen bezwaar meer was vond ik mijn kont te dik om op een racer te zitten. Dus ben ik begonnen met elke dag in de zomer na het werk een ritje van een ca een uurtje te rijden, eerst 20km en tegen het einde van de zomer duurde dat ritje langer en ging ik verder. Daarbovenop verloor ik ook nog een aantal kg door veeeeeel groenten te eten na het fietsen ipv vette happen. Stapje voor stapje ben ik zo omgeschakeld naar racefietsen met als kers op de taart de fiets zelf. Ik was dan al een jaar aan het zoeken naar een fiets, ik ging spinnen en als ik op de hometrainer zat dacht ik aan die ultieme beloning, mijn eerste racefiets.
Misschien dat die aanpak bij je vriendin ook wel werkt, eerst moet ze fietsen an sich leuk gaan vinden en uit zichzelf een wat langer rondje willen gaan rijden. Misschien dat ze na een tijdje dan zelf gaat inzien dat ze met een racer een langere rit kan rijden. Bij mij heeft die periode wel 2-3 jaar geduurt hoor, je moet dus geduld hebben!

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 20 jul 2011 15:10

Ik zal het eens proberen. :) Thnx. Heb inmiddels al wel iemand gevonden met dezelfde lengte als m'n vriendin waarvan ze de racefiets eventueel wel een keer kan lenen. Binnenkort maar eens kijken of ze een stukje meefietst.

Gebruikersavatar
heinrich-gs
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:18
Locatie: Dalen

Gebruikersavatar heinrich-gs 26 jul 2011 19:56

Mijn vriendin fietst intussen al wat jaartjes met mij mee, en ik vind dit ideaal. Ik ben een paar jaar geleden begonnen met spinning in de winter en doordat ze al met de sportschool bekend was, was het niet moeilijk haar mee te nemen naar een lesje. Dit had tot gevolg dat haar conditie en dus vertrouwen beter werd, en in het voorjaar op mijn oude racefiets een stukje mee ging fietsen. Intussen hebben we samen al twee keer deelgenomen aan de Maratona, en is haar fiets mooier als die van mij....
Bliede met mien fietse

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 26 jul 2011 20:45

Begin eerst eens om met elkaar op een gewone stadsfiets enkele tochtjes te maken, zo af en toe een terrasje pakken en weer verder. Beetje door de bossen bij je in de buurt. Indien ze dit leuk begint te vinden kan het tijd zijn om haar eens op een racefiets te zetten.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 27 jul 2011 13:22

Je kunt het fietsen op een stadsfiets toch niet vergelijken met het fietsen op een racefiets?? Dan vind ik het verhaal hiervoor van heinrich-gs veel beter.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 04 aug 2011 13:33

Mijn vriendin is door het lezen van het boekje "vrouw en fiets" een stuk enthousiaster geworden. Misschien ook een leuke tip.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 04 aug 2011 14:03

zeker niet doen, geef haar liever een paar mooie gouden oorbellen of een ring ;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 04 aug 2011 17:08

tjansen schreef:Mijn vriendin is door het lezen van het boekje "vrouw en fiets" een stuk enthousiaster geworden. Misschien ook een leuke tip.
body schreef:zeker niet doen, geef haar liever een paar mooie gouden oorbellen of een ring ;)
Of alledrie.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

maldenees1
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2011 13:44

maldenees1 08 aug 2011 15:46

........forceren heeft geen zin. Ik heb na lang zeuren mijn vrouw over de streep gekregen, duurde drie maanden met als resultaat een heleboel frustratie en last but not least....een fiets en kleren die niet meer worden gebruikt. Als ze zelf de behoefte niet krijgt, laat het dan jouw hobby blijven......

Plaats reactie