Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Hoe overtuig ik mijn vriendin?

UniMatrixOne
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40

UniMatrixOne 07 dec 2011 15:37

Hmmm... het lijkt leuk, als je vrouw / vriendin ook gaat fietsen. Wie weet heb je het idee dat je daardoor zelf meer kunt gaan fietsen of trainen? Of op fietsvakantie gaan?

Denk dan wel aan niveauverschillen; als jij (of zij!) zich steeds in moet houden dan ga je er zelfs op achteruit qua trainingsintensiteit en volume... Als er b.v. in het weekeinde maar 1x gelegenheid is voor je om een dag(deel) te trainen en dat wordt een gezamelijke training die voor jou niks doet qua afstand of intensiteit dan wordt je niet blij.

Ik heb op fietsvakanties meermalen mannen gezien die de hele dag 'bij hun vrouw moesten blijven' terwijl ze het niveau hadden om de rest eraf te rijden bergop, vreselijk lijkt me dat.

Mijn vriendin ging ook fietsen toen ze mij ontmoette maar die vond het geen probleem om op vakanties of toertochten zelf 'een groepie' te zoeken terwijl ik mijn eigen tempo reed.

Moraal van mijn verhaal: als je het doet om geaccepteerd te krijgen dat jij nog meer kunt gaan trainen, toertochten rijden en buitenlandse vakanties doen dan kan het resultaat nog wel eens tegenvallen.

lucille
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2011 07:28

lucille 14 dec 2011 19:58

Hoeft niet hoor! Mijn man en ik zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd.
Inmiddels ben ik benieuwd of de vrouw van TS op de racefiets zit??

UniMatrixOne
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40

UniMatrixOne 15 dec 2011 15:00

Hoeft inderdaad niet, diverse dames reden mij weg op een weekje Alpe d'Huez met Cycletours!

Wie weet op de mountainbike?

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 dec 2011 10:49

lucille schreef:Hoeft niet hoor! Mijn man en ik zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd.
Inmiddels ben ik benieuwd of de vrouw van TS op de racefiets zit??
In dat laatste ben ik ook geïnteresseerd, maar ik denk het niet, aangezien dat nog niet gemeld is.

Over dat eerste: geniet er van, er zijn weinig stellen waar dat voor geldt. Spin en ik schelen behoorlijk in niveau (toptijden op klim Mont Ventoux liggen ruim een uur uit elkaar) en dat houdt in dat je als je samen fietst oplossingen moet zoeken voor dit niveauverschil.

Het 'drama' dat UniMatrixOne er van maakt gaat me wat ver. Volgens mij heb je dan geen goede afspraken gemaakt over persoonlijke bewegingsruimte binnen je relatie. ;)

Gebruikersavatar
Bar
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 aug 2011 20:08
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Bar 18 dec 2011 21:56

Bij ons is het andersom :lol: Ik fietste eerder dan mijn man. Hij vond de racefiets niets, maar kocht uiteindelijk een mountainbike met het idee dat we dan toch ook wel wat samen konden gaan fietsen. Werd dus helemaal niets, ik moest steeds op hem wachten... We hebben op vakantie wel samen een paar passen gefietst, waarbij ik het dan voor lief nam dat ik elke keer 'pauze' had. Verder fietsen we gewoon lekker apart!

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 01 jan 2012 21:55

nikkib schreef:Je kunt het fietsen op een stadsfiets toch niet vergelijken met het fietsen op een racefiets??
Goeie opmerking. Maar er bestaat ook iets tussen stadsfiets en racefiets in: De Hybride!
Voor de meesten onder ons vleesch noch visch maar 't kàn twijfelaars over de streep trekken. Zeg ik uit ervaring.
Bovendien zijn hybrides -met een beetje zoeken- te huur. Hoef je niet zo diep in de buidel te tasten voor een orienterend tochtje.
Na een beetje wennen kan 't stuur omlaag, 't zadel omhoog en voor je 't weet zit ze op een racefiets.

Overigens, oppassen met (race)fietsen lenen of huren: op de meeste race en sportfietsen zit een herenzadel. Bij de meeste vrouwen staan de zitbotjes verder uit elkaar dan bij mannen........

Plaats reactie