Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Goede fietsbroek (zeem) gezocht

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 07 aug 2011 17:59

Je fietst 200 kilometer in de regen en hebt dan last van wat irritatie en verder bevalt je broek prima? Dan zou ik zeggen: houden zo. Na iets extreems ergens last van hebben is helemaal niet gek. tenzij je heel regelmatig zulke dingen gaat doen natuurlijk, dan zou je eens verder kunnen zoeken.

En verder kan ik me wel vinden in wat superrose schrijft: ik heb ook niet één merk, per merk en ook per jaar verschillen de broeken enorm. Kwestie van heel goed passen. Ik moet op één ding letten, namelijk dat de zeem breed genoeg is zodat mijn zitbotjes echt óp de zeem zitten, en niet op de naad of ernaast. En als-ie dan verder goed past, gaat het altijd goed. Maar ik moet dus wel echt passen, koop ze niet via internet. Ik heb allerlei verschillende merken, waaronder Agu, Vaude, Nike en Nalini.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2011 16:52

nikkib schreef:
daniel1975 schreef:Volledig off topic, maar waar is die foto genomen? Gaaf tussen de sneeuw.
Dit is de top van de Galibier (kant Télégraphe) tijdens een training ter voorbereiding op de Marmotte van afgelopen juli. En het was ook super, super gaaf.
Heb er vaak gereden, maar zelden met sneeuw.
Volgend jaar met Lien ook LM maar weer eens rijden, hopen op zulke plaatjes 8-)
Less is bore

annie82
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2011 15:46

annie82 12 aug 2011 15:11

Bedankt voor alle reacties!
Ik denk dat inderdaad 10 uur fietsen in weer en wind én zonder vaseline ook z'n nodige sporen nalaat, letterlijk en figuurlijk 8-)
Als ik korter fiets gaat het prima. Maar ik ga wel eens kijken om een tweede broek. Ik ga alle tips nogmaals op een rijtje zetten en dan maar gewoon iets proberen.

Eerst lekker op vakantie! Ga naar Bourgonië, nationaal park de Morvan. Moet je erg goed kunnen mountainbiken.

Joyceke12
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2011 11:56

Joyceke12 19 aug 2011 11:36

Heb afgelopen week mijn eerste ritjes gemaakt. Was uitverkoop van de tour de france! Mooi setje van garmin cervelo gekocht. Ben erg tevreden over hoe het zit! Zeker aan te raden.

Veel plezier op vakantie! Ik mag maandag ook, maar echt een relax vakantie in Turkije ;)!

macho_pino
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jul 2008 21:24

macho_pino 28 sep 2011 11:53

Kijk ook eens naar een lorini broek.Die hebben wij ook als clubkleding en zitten erg fijn. (wel de damesversie met dameszeem en ander soort bretels)
Geen idee hoeduur ze zijn (bij ons 35 euro), maar denk dat het wel meevalt
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1237491075" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/leoni_padding" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bar
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 aug 2011 20:08
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Bar 19 okt 2011 10:35

nikkib schreef:hmm... ik heb de volgende klassering van fijn naar minder fijn:
1. Assos
2. Castelli
3. Shimano
4. Pearl Izumi

Pearl Izumi is wel het broekje met de kortste pijpen dat ik heb (wat ik fijn vind ivm bruining van de benen;-)). Hebben jullie nog tips voor broekjes met zeem en hele korte pijpen? Korter dan Pearl Izumi heb ik ze namelijk nog niet kunnen vinden.
Ik heb ook nog een broek met best korte pijpjes van Gore bikewear!

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 28 feb 2012 09:52

De Castelli Bodypaint, enkel nog in maat S, is nu bij trentinobikewear in de supersale voor 84,98e

Dames die toevallig die maat hebben en een goede broek zoeken, dit is echt een koopje...
~live fast, die young ~

boenkie82
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2007 16:29
Locatie: Breda, Noord-Brabant
Contact

boenkie82 02 mar 2012 15:31

Ik kan ook de Vanderkitten broekjes aanbevelen. Verschillende dames in mijn omgeving rijden erop, met veel tevredenheid!

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 03 mei 2012 15:46

boenkie82 schreef:Ik kan ook de Vanderkitten broekjes aanbevelen. Verschillende dames in mijn omgeving rijden erop, met veel tevredenheid!
Die zijn helaas wel duur :(.. maar wel erg mooi!
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 03 mei 2012 18:56

overigens is uierzalf beter dan vaseline.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

PaulVd
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mar 2018 21:10

PaulVd 03 mar 2018 10:42

Wel ik heb een assos sT 100 long distance met het paars zeem dit is een top fietsbroek op gebied van comfort , tot nu toe geen enkele andere fietsbroek gehad die deze kan evenaren.
op zicht misschien ook logisch als je weet dat hij 250 euro kost en de topmodellen van de concurrentie rond de 160 euro schommelen.

Nu zou ik mij wel nog een reserve fietsbroek willen aanschaffen voor op fietsvakantie .
Ja het gebeurd soms dat je de broek met de hand wast en hij de dag daarna nog niet droog is en dan heb je een tweede reserve broek nodig.

aangezien het een reserve is en ik er minder ga mee fietsen als met da assos moet hij ook niet zo duur zijn , maar ook niet te goedkoop want moet nog voldoende comfortabel zijn.

mag tussen 150 en 180 euro kosten en qua confort zo dicht mogelijk bij de assos aanleunen.

spijtig genoeg vind ik bij castelli mijn maat niet.

Heeft iemand ervaring met bioracer ?
Mijn fietsenmaker verkoopt ook dit merk

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 mar 2018 11:06

@PaulVd Ik begrijp niet dat Castelli je maat niet heeft, welke maat zoek je dan?
Zoek je een damesmodel? Omdat ik je nickname niet echt vrouwelijk vind.

Plaats reactie