Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Goede fietsbroek (zeem) gezocht

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 02 aug 2011 22:25

Een goedkope broek met goede zeem is Gonso, niet iedereen kan 100 lappen en dit merk is verbazingwekkend goed.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 03 aug 2011 13:46

Kuotagirl schreef:Ik gebruik overigens nooit broekenvet. Misschien scheelt dit ook.
Ja! Vaseline is ook prima. Gisteren weer gefietst met broek nr. 5 uit mijn vorige post (de rest zit in de was dus ik moest wel) en een goede klodder Vaseline en ik heb 2u heerlijk gefietst...

minisu
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2011 12:14
Locatie: Uitgeest

minisu 04 aug 2011 12:23

Hi Annie82,

Zelf heb ik diverse fietsbroeken en ben zeer tevreden over de Pearl Izumi Elite (Women) , Bontrager RL WSD Bibshort, Castelli Body Paint Bibshort, Nalini Bibshort.
Over alle 4 de broeken ben ik zeer tevreden, echter de Castelli Body Paint broek steek met kop en schouders erboven uit. Is wel prijzig, maar zit als gegoten. Genoemde broeken zijn op internet tegen schappelijke prijzen verkrijgbaar.

Heb je de irritaties/schuurplekken ook als je een korte fietstocht maakt van 2 tot 4 uur? Ik moet zeggen dat tien uur fietsen in natte omstandigheden toch wel hun tol kunnen eisen op je lichaam en met name je huid.

Succes!

Grtjs

Gebruikersavatar
mispoes-ext
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:13

Gebruikersavatar mispoes-ext 04 aug 2011 12:47

Schuurplekken na een lange fietstocht in de regen zijn volgens mij onvermijdelijk. Samen met opspattend water komt er zand in je broek (en dus ook in je zeem) en dat schuurt.

Ik heb de volgende merken broeken in mijn kledingkast:
* Assos: zeem is veel te dik, lijkt wel een luier. Dit is m'n enige broek die me een rauwe kont oplevert na >150 km fietsen Pasvorm broek is wel goed.
*Shimano: zeem lijkt te zijn vastgestikt met ijzerdraad ipv garen, zo erg prikt en schuurt 't. Zeem an sich is ok. Pasvorm broek is minder, te wijd aan de bovenkant en erg strakke pijpen.
*Descente: alleen geschikt voor korte mooiweer ritjes. Zeem is net een spons. Pasvorm broek is zozo, beetje lubberig en erg korte pijpjes.
*Castelli: M'n favoriete all weather en alle soorten tochten broek (Ik heb er inmiddels 4 :)) Zeem is niet erg dik maar doet het al 4 jaar super. Pasvorm broek is ook goed. Ik heb ze indertijd bij Hopmans gekocht voor 49 euro of zoiets, dus prijs/kwaliteit in dit geval ook top (neehoor, ik heb geen aandelen. Echt niet ;))
http://www.sjaspatat.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 04 aug 2011 17:16

hmm... ik heb de volgende klassering van fijn naar minder fijn:
1. Assos
2. Castelli
3. Shimano
4. Pearl Izumi

Pearl Izumi is wel het broekje met de kortste pijpen dat ik heb (wat ik fijn vind ivm bruining van de benen;-)). Hebben jullie nog tips voor broekjes met zeem en hele korte pijpen? Korter dan Pearl Izumi heb ik ze namelijk nog niet kunnen vinden.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 aug 2011 17:45

Volledig off topic, maar waar is die foto genomen? Gaaf tussen de sneeuw.
Less is bore

trapbeest
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 dec 2004 16:19

trapbeest 04 aug 2011 21:50

Ik heb een broek van Bikestudio Brouwer (bio racer) waar over ik erg tevreden ben. Daarnaast heb ik een broek van Lorini die erg fijn zit moet ook wel is van mijn prive sponsor!
Het is zo fijn een fietser te zijn!

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 05 aug 2011 09:15

Ik kan wel erg lachen om die merken lijsjes, als je van een merk een broek koopt van de goedkope lijnj of van de duurtse lijn.... er zit nog al wat verschil in, vooral bij merken als shimano. Ik heb hier thuis een shimano broek liggen, nou als een zetel hoor, wat lekker!

Bij bioracer moet je een keer op de site kijken, zul je zien wat voor verschillende kwaliteiten ze hebben.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 05 aug 2011 09:53

daniel1975 schreef:Volledig off topic, maar waar is die foto genomen? Gaaf tussen de sneeuw.
Dit is de top van de Galibier (kant Télégraphe) tijdens een training ter voorbereiding op de Marmotte van afgelopen juli. En het was ook super, super gaaf.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

minisu
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2011 12:14
Locatie: Uitgeest

minisu 05 aug 2011 11:29

@ Nikkib: Mijn bontrager broek heeft korte pijpjes (korter dan mijn Pearl Izumi in ieder geval).

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 05 aug 2011 11:33

minisu schreef:@ Nikkib: Mijn bontrager broek heeft korte pijpjes (korter dan mijn Pearl Izumi in ieder geval).
Dank je! Ik ga gelijk even kijken.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

minisu
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2011 12:14
Locatie: Uitgeest

minisu 05 aug 2011 12:22

Bontrager WSD Bibshort (gekocht via 12gotrading.nl)

Plaats reactie