Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

fietsvrouwen

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 20 jan 2005 21:57

En o ja, ik vond de vrouwenspecial ook veel te zoet en roze, maar volgens mij heb ik dat ook ooit gepost in een speciaal topic hierover
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 21 jan 2005 17:13

Quote: Origineel geplaatst door race1d op 20 Januari 2005
IK denk ook zomaar dat het niet geaccepteerd zou worden om een fietstocht voor enkel mannen te organiseren Op zich wel een leuk id, een tocht met alleen vrouwen. Misschien zou ik wel meedoen. Maar ja, eigenlijk druist dat een beetje in tegen de reden dat ik ben gaan fietsen (vul zelf maar in ...)


Nee, dat bleek ook wel de afgelopen winter in dat zelfde Scandinavie toen de bons van de Noorse skispringbond vrouwen wilde verbieden bij wedstrijden. 2004 kwam er allerlei geleuter van dat het gevaarlijk zou zijn, en niet vrouwelijk enz.........bla bla bla..............
........ondertussen springen een aantal van die dames gewoon beter dan de heren. De bons was dan ook geen lang 'leven' beschoren.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 16 mar 2005 14:40


Erg leuk zo'n vrouwenspecial. Dat vond ik verleden jaar april ook al zo leuk van het blad Fiets: de FietsVrouw. Vooral omdat ik daar zelf in stond met een interview. Vrouwen komen steeds meer in de wielrennerij op en da's hartstikke mooi!!!
 
Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 26 April 2004



Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 25 April 2004

De vrouwenspecial is er al.... nu enkel nog de vrouwen... :p


Ik dacht nog, laat ik het niet zeggen... :) 
(damn, wij willen smileys!)


erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 16 mar 2005 23:57

Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 16 Maart 2005

Erg leuk zo'n vrouwenspecial. Dat vond ik verleden jaar april ook al zo leuk van het blad Fiets: de FietsVrouw. Vooral omdat ik daar zelf in stond met een interview.

Das gaaf! Ik zie in km-stand topic dat je veel fietst, das dan heb je het natuurlijk ook wel verdiend.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 17 mar 2005 11:08

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 16 Maart 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 16 Maart 2005

Erg leuk zo'n vrouwenspecial. Dat vond ik verleden jaar april ook al zo leuk van het blad Fiets: de FietsVrouw. Vooral omdat ik daar zelf in stond met een interview.

Das gaaf! Ik zie in km-stand topic dat je veel fietst, das dan heb je het natuurlijk ook wel verdiend.

Toen fietste ik nog een stuk minder. Ik denk dat ze mijn naam uit het ledenbestand gehaald hebben, maar ze wisten ook van mijn site en de site van mijn vriendenclubje. Ik werd gebeld op mijn verjaardag in 2004 of ik mee wilde werken. Vond dat het leukste kado toen!!

crowlady
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2005 15:47

crowlady 17 mar 2005 11:50

Heb de vrouwenspecial bewaart en nog even doorgelezen. Leuk intervieuw en zeer gave fiets. Bij onze toerclub zie je ook steeds meer vrouwen fietsen. Ben zelf pas anderhalf jaar bezig. Begonnen om af te vallen op de oude koga van mijn vader en nu ruim 20 kilo lichter en zeer fanatiek. Ga in juni voor het eerst naar de Alpen om de Mont Ventoux en Alpe d'Huez te beklimmen. Baal ervan dat ik niet eerder begonnen ben want had best wedstrijden willen fietsen.
Groetjes Crowlady

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 17 mar 2005 14:26

Quoten: Origineel geplaatst door Crowlady op 17 Maart 2005


Heb de vrouwenspecial bewaart en nog even doorgelezen. Leuk intervieuw en zeer gave fiets. Bij onze toerclub zie je ook steeds meer vrouwen fietsen. Ben zelf pas anderhalf jaar bezig. Begonnen om af te vallen op de oude koga van mijn vader en nu ruim 20 kilo lichter en zeer fanatiek. Ga in juni voor het eerst naar de Alpen om de Mont Ventoux en Alpe d'Huez te beklimmen. Baal ervan dat ik niet eerder begonnen ben want had best wedstrijden willen fietsen.
Groetjes Crowlady

Hey leuk dat je de special bewaart hebt!! Maar waarom geen wedstrijden fietsen? Ik ben zelf vorig jaar maart begonnen daarmee (was ik 24). Tuurlijk, het is afzien en zwaar want bij benen is lastig tussen de profdames maar je leeftijd maakt op zich niet uit. Ploeggenote van mij is pas op 27 jarige leeftijd begonnen... Gewoon eens proberen bij een trainingswedstrijd. Misschien is Papendal wat voor je? Dat is vanaf april elke dinsdagavond, start om 19.15 uur. Echt leuk om te doen. Gaaf dat je naar de Alpen gaat, het is daar zo ontzettend mooi. Groetjes veeteetje...

crowlady
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2005 15:47

crowlady 17 mar 2005 16:10

Ben zelf nu 37. Niet echt een leeftijd om nog met wedstrijden te beginnen. Misschien bij de veteranen (hihi). Bovendien heb ik 2 kids en een man die ook fietst, dus het is bij ons thuis goochelen met oppas om te kunnen trainen.
Rijden je ook wedstrijden in de buurt van Nijkerk, lijkt me leuk om een keer te kijken.
Groetjes, Crowlady

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 17 mar 2005 17:34

Quoten: Origineel geplaatst door Crowlady op 17 Maart 2005


Ben zelf nu 37. Niet echt een leeftijd om nog met wedstrijden te beginnen. Misschien bij de veteranen (hihi). Bovendien heb ik 2 kids en een man die ook fietst, dus het is bij ons thuis goochelen met oppas om te kunnen trainen.
Rijden je ook wedstrijden in de buurt van Nijkerk, lijkt me leuk om een keer te kijken.
Groetjes, Crowlady


Ow... hi hi... ik dacht dat je misschien eind 20 was ofzo. Nou, je gelooft het niet maar in mijn damesteampje zitten drie dames van rond jouw leeftijd: eentje van 35, twee van 38. Eentje van 38 is in 2003 nog Ned. Kamp. Tijdrijden geworden dus het zegt heel weinig, maar als je nog moet beginnen op deze leeftijd is het een ander verhaal.
Nijkerk... nu val ik door de mand... Veluwe? Misschien de Parel van de Veluwe bij Harderwijk? Is dat in de buurt? Die rijd ik wel ja, mooie koers! 1 juni is die. Verder de Flevotour misschien? Het is altijd leuk om een koers te bekijken. Weet je, ik vind vooral criteriums leuk omdat je daar de renners/rensters meerdere malen voorbij ziet komen (soms wel 40 x) en in een klassieker maar een of twee keer, afhankelijk of er een plaatselijke ronde is.
Groetjes,Christy
 

crowlady
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2005 15:47

crowlady 18 mar 2005 15:09

Nijkerk ligt idd vlak bij Harderwijk dus wellicht dat we je 1 juni komen aanmoedigen.
Groetjes Crowlady

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 19 mar 2005 20:49

Quoten: Origineel geplaatst door Crowlady op 18 Maart 2005


Nijkerk ligt idd vlak bij Harderwijk dus wellicht dat we je 1 juni komen aanmoedigen.
Groetjes Crowlady

Dat zou hartstikke gaaf zijn!!! We starten op het parkeerterrein bij Dolfinarium... Misschien tot dan!!

petra
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:29

petra 13 mei 2005 12:32

hallo
ik ben petra ook een vrouw die fiets en deze forums leest, ik ben 31 jaar en woon in overijssel, ik vind het heerlijk om te fietsen, ik doe dit sinds vorig jaar best fanatiek, doordat mijn vriend bij een amateurclub zit en ik zodoende ben aangestoken, ik ga deze dagen een andere fiets kopen en twijfel nu tusse de full sora en de gitane, geen damesframe ik heb lange benen en ben 1.73 dus ik kom dan toch uit in de herenframes, of heb je bij deze merken ook damesframes
 
greetz

Plaats reactie