Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Ondergoed

ilaya
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2006 22:40

ilaya 24 jul 2006 22:49

Ik heb sinds kort een fietsbroek met zeem aangeschaft en heb al op diverse plaatsen op internet gelezen dat je er geen onderbroek onder hoort te dragen. Maar dames, doen jullie dit ook daadwerkelijk niet? In verband met afscheiding die vrouwen toch helaas hebben lijkt het me niet al te fris, zeker omdat je zo'n broek niet op hoge temperaturen kan wassen.
Hoe doen jullie dit?
En dan nog een vraagje: wat voor een soort bh dragen jullie? Gewoon een sport bh?

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 24 jul 2006 23:01

Ik draag gewoon een onderbroek onder mijn fietsbroek.. Vindt het zelf geen fijn gevoel zonder onderbroek te rijden..

Verder draag ik een sportbh tijdens het fietsen.. eigenlijk draag ik altijd een sportbh omdat ik er anders over struikel.. .maar dat was misschien weer iets te veel info
Gr Roos

kelly
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2005 17:04

kelly 25 jul 2006 00:58

Hahaha... Ik wilde net gaan zeggen dat een inlegkruisje wellicht een ideetje is...Maar een man was me zowaar voor! Geweldig!
Nu heb ik zelf niet zo'n last van afscheiding maar ik moest ook wel ff wennen aan het hele gedoe zonder ondergoed.. In heb begin heb ik er naadloos ondergoed onder gedragen... En als ik gewoon op de racefiets een korte afstand afleg (naar werk of vriend) dan draag ik gerust mijn string eronder!
Maar fijn voor de wat langere afstanden of een pittige training is het gewoonweg het prettigst om zonder ondergoed te fietsen.. En de zeem in je broek is vaak anti-bacterieel en zo gemaakt dat hij goed aansluit op je lichaam en comfort biedt. Dit werkt dus ook alleen maar als je hem draagt zoals het hoort..
Dus neem het advies van Big Rosa en mij aan...!
Alles went....
Grtz..
Fiets kippetje

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37365
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2006 01:01

Als je een onderbroek aantrekt gaat dat ten koste van de werking van de zeem. Wellicht dat een string wel kan, maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.
De zeem neemt vocht op en dat is niet meer mogelijk als je er iets anders tussen doet.
Less is bore

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 25 jul 2006 01:05

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 24 Juli 2006


De zeem neemt vocht op en dat is niet meer mogelijk als je er iets anders tussen doet.


De vraag is of je bepaalde soorten vocht wel door die zeem op wil laten nemen ;).
Maar verder natuurlijk zoveel mogelijk zonder ondergoed rijden! De zeem neemt inderdaad vocht op, en zorg voor minder wrijving. Normaal ondergoed wordt nat en gaat schuren/irriteren.

kelly
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2005 17:04

kelly 25 jul 2006 01:05

Ow en over de BH... Tja ik draag idd een sport bh (ééntje van 30 eurie gewoon hunkemoller!)
Maar heb ook een halter-fietstop van nike (echt voor de racefiets met zakjes!) en daar zit een bh-gedeelte in.. en ik heb best wat decolleté (80D) maar ze zitten goed strak in hun vak!
grtz
 
Fiets kippetje

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 25 jul 2006 02:24

Ongelooflijk big rosa, je bent dus ook al mutsexpert...Mocht mijn vrouw in de toekomst nog wat vragen op dat gebied hebben en ze komt er echt niet meer uit, dan weet ik nu wie ze moet bellen
 

natalie
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:11

natalie 25 jul 2006 11:14

Dan maar iedere keer wassen (of in mijn geval meer dan 1 fietsbroek) maar ik doe het wel zonder onderbroek, ik krijg anders allemaal uitslag/schuurplekken. Het kan wel voor een klein stukje maar bij langere ritten is het op den duur niet comfortabel.

En ja ik gebruik ook een sport-bh, dan blijft alles lekker stevig zitten (en dat scheelt ook weer irritatie plekken)

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 25 jul 2006 15:36

Hey big rosa, doe je best eens , misschien kan je je vrouw stimuleren om die bos hout om te vormen naar een mooi perkje.  Maar ja dat moet je als man wel verdienen he !! (-:
Effe back on topic
Koersbroek altijd zonder ondergoed, maar zeker met creme ( legt film op het zeem ) en, elke keer de was in.
En altijd sportbeha , want anders gaat het zaakje op termijn hangen ,en dat kunnen we niet hebben he.
Alhoewel ik weet zeker dat big rosa hier ook wel iets op verzint met zijn creatieve brein, hihi

Plaats reactie