Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Ondergoed

trebla
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2006 18:35

trebla 05 aug 2006 19:35

Uiteraard moet er onder een fiets- of koersbroek geen slip worden gedragen. Weg effekt van de zeem. Maar wat doodgewone uiercreme, en beslist geen uierzalf want vaak licht geparfumeerd, op de kunstzeem of op de "poepert" zoals men in België pleegt te zeggen is een weldaad voor het zitvlak. Naar gelang je meer kilometers maakt -doe ik al 40 jaar- heb je hier totaal geen last meer van en is 6 tot 7 of nog meer uren op het zadel geen probleem. De parfum in de zalf kan gaan irriteren en doet dat ook bij de meeste fietsers. Zo'n inlegding heb ik nooit gebruikt. Wél had ik in de beginjaren last van mijn schaambeen en hebben ze de zadelpunt 1,5mm lager gezet en was dit verleden tijd. Toen ik mijn eerste nieuwe fiets kocht niet meer gedacht aan die zadelpunt verlaging en staat dus nu normaal waterpas zoals het hoort. Zadelhoogte was voor mij ook een probleem maar toen hebben ze mij op de fiets gezet met een pedaal beneden en een gestrekt been waarbij de hak van mijn schoen net de pedaal niet raakt en zie, ik fiets al ruim dertig jaar op deze wijze en ben net met mijn 4de fietsje begonnen. Gemiddeld 10.000 tot 12.000km op jaarbasis.

ddbommel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2006 18:00

ddbommel 29 aug 2006 18:09

Ik heb tijdens onze reis deze zomer ook voor het eerst een fietsbroek met kunstzeem gekocht. Gezien de vrouwelijke afscheiding en het feit dat als je enkele weken gaat trekken (kamperen) met de fiets je onmogelijk elke dag je koersbroek kan wassen, maak ik ook gebruik van een inlegkruisje. Nu, zolang dat ding in de broek ligt is er geen probleem. Maar de lijm die zo'n inlegkruisje vastplakt in je onderbroek of koersbroek, blijft echt plakken op het zeem en dat krijg ik er zelfs met te wassen niet af (ter info: met een gewone onderbroek heb ik hier geen probleem mee en merk inlegkruisje is "Carefree")!
Heeft iemand hier ervaring mee en tiups voor een alternatief? Hoe krijg je die lijm daar terug uit?

luna
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 21 jun 2005 14:26

luna 29 aug 2006 19:47

niet elke dag wassen?
lijkt me een goede voorwaarde voor zitproblemen, zeker als je ook nog met inlegkruisjes gaat werken enzo.
waarom koop je niet 1 of 2 broeken extra, kun je de andere wassen, en het duurt niet lang eer ze droog zijn.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 30 aug 2006 00:13


Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 03 Augustus 2006

Ik heb alleen maar goede ideeen


Bigga Rosa, wat doe JIJ op een dames site ???? Je bent toch geen travestiet? En alleen goede ideeën? Dat zal wel!  Ben je op zoek naar de beste sport BH voor jezelf ?????? Wegwezen hier, naar het sportcafé!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 31 aug 2006 02:02

Ilaya, een fietsbroek is bedoeld om zonder ondergoed te dragen! Die zeem hoort op de blote huid aan te sluiten. Als je bang bent voor bacterien moet je a. er niet aan beginnen of b. er maar gewoon aan wennen
net als aan je neus met je vingers snuiten
water drinken uit een modderbidon
snot en slijm en andere rotzooi opvangen als je in een wiel zit en het wordt menens
engazomaardoor
Wielrennen is geen watjessport. Maar als je er voor open staat wordt je er  mega-sterk van en kan het grensverleggend werken!!
Stap in die broek en shake it loose!
 

ieliependalie
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:43

ieliependalie 31 aug 2006 15:07

Haha, you go girl!!!!!!!!!

ddbommel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2006 18:00

ddbommel 01 sep 2006 15:33

maar hoe zit het nu met die lijm van het inlegkruisje in de koersbroek? weet iemand daar een oplossing voor?
btw: ik ben geen koersvrouw zoals in wielrennen, maar een trekkersvrouw (dus rondrijden met bagage mee, op tochten van meerdere weken en kamperen en zo... ). Vandaar dat het praktisch niet steeds te doen is om elke dag te staan wassen en ook niet om een hele garderobe mee te sleuren

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 01 sep 2006 15:38

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 30 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 29 Augustus 2006



Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 03 Augustus 2006

Ik heb alleen maar goede ideeen



Bigga Rosa, wat doe JIJ op een dames site ???? Je bent toch geen travestiet? En alleen goede ideeën? Dat zal wel!  Ben je op zoek naar de beste sport BH voor jezelf ?????? Wegwezen hier, naar het sportcafé!


Wel en wat late reactie Marconi! tja de leeftijd he dat begint nu wat parten te spelen, geeft niet hoor zijn het gewend van je tja had ff een slippertje gemaakt maar ben al weer weg hoor!!!!


Ja, ik reageer wat trager, maar......dat heeft ook wel voordelen hoor!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 02 sep 2006 23:34

Ja, pas maar op!
Maar wat betreft het inlegkruisje: ik ben laatst gestopt ze te gebruiken in de koersbroek en dat is echt een stuk prettiger. Veel minder last van zadelpijntjes na langere ritten. De broek was ik elke keer, dat is wel zo lekker.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Plaats reactie