40.2 km/u in de proloog.
Helaas was ik een van de pechvogels die in de regen moest rijden. Daardoor zo 20-30 seconden verloren, wel ontzettend balen want dat scheelt ook zo'n 50 plaatsen in het Algemeen Klassement. Ploeggenootje die net binnen kwam toen ik weg ging, was in tranen: gevallen. Fijn maar niet heus.
In de 2e etappe met finish bij Auto Clean werd ik 42e in dezelfde tijd als winnares Marianne Vos. Nadat ik die etappe lek was gereden, 10 minuten op een nieuw wiel had staan wachten, terug was gekomen tussen de auto's, aansloot vlak voor de kasseienstrook waar het direct uit elkaar viel toen ik dus net aangesloten was. Weer bikkelen en toch weer voor de 2e maal terug gekomen. Niet verkeerd dus.
In de 3e en laatste etappe was ik de laatste clubrenster die uit de overgebleven groep van 39 rensters moest lossen. Er zaten nog slechts twee andere clubrensters in. Bij het passeren van de streep in Renesse moest het groepje waar ik in zat de wedstrijd verlaten. Wel ontzettend balen maar overall een goede wedstrijd gereden.
Heb je me nog gezien??
topsnelheid?
Ik denk dat ik je vrijgdagmorgen heb gezien, jullie waren bezig met het verkennen van de rotonde `het bot`. Jammer dat je pech had met je wiel. Dat je dan toch deze tijd had, dat is natuurlijk wel super. Het weer werkte ook niet mee.., maar ja daar doe je niets aan.
De eerste tijdrijdsters hadden wel beduidend beter weer dan de latere en dan zie je dat je toch ook de omstandigheden een beetje mee moet hebben.
Wie weet wat je volgend jaar presteert..... Succes!
De eerste tijdrijdsters hadden wel beduidend beter weer dan de latere en dan zie je dat je toch ook de omstandigheden een beetje mee moet hebben.
Wie weet wat je volgend jaar presteert..... Succes!
Vrijdagmorgen kan kloppen! Toen hebben we tussen 10.00 en 10.38 uur even losgereden met z'n allen. Ik had niet mijn Zuidwesthoektenue aan maar een rood, wit met blauw tenue (om alvast in de stemming te komen voor het NK ).
Het weer was donderdag echt slecht toen ik moet rijden. Om 18.30 uur was de eerste gestart en ik moest om 21.07 uur. Vanaf 20.27 uur begon het te gieten, dat was echt balen.
Vrijdag was het vooral in het begin erg slecht maar daarna werd het redelijk.
Zaterdag was het weer wel goed, veel wind maar dat is juist voor mij wel positief.
Volgend jaar ga ik zeker uitrijden als het zo blijft gaan... maar nu eerst het NK!!
Het weer was donderdag echt slecht toen ik moet rijden. Om 18.30 uur was de eerste gestart en ik moest om 21.07 uur. Vanaf 20.27 uur begon het te gieten, dat was echt balen.
Vrijdag was het vooral in het begin erg slecht maar daarna werd het redelijk.
Zaterdag was het weer wel goed, veel wind maar dat is juist voor mij wel positief.
Volgend jaar ga ik zeker uitrijden als het zo blijft gaan... maar nu eerst het NK!!
Wat getallen van mij, ik rijd geen wedstrijden maar ben meer van het (lange) toeren en cyclo's rijden:
* Ik heb een keer een tijdrit gereden van 22 kilomter, 11 kilometer recht, keren, 11 kilometer terug, windstil. Ik haalde een gemiddelde van precies 35 kilometer.
* Als ik alleen ga trainen en dan lang fiets (zeg 100 kilometer) staat er, afhankelijk van het weer en de hoeveelheid 'keren en draaien' tussen de 25 en 28 gemiddeld op de teller. Dan rijd ik meestal wel met hartslagmeter en 'begrens' ik mezelf dus ook wel. Ik bedoel: dat is niet maximaal hard ofzo.
* PR op de Alpe d'Huez van 1 uur 10.
* Ik heb eigenlijk geen idee wat mijn maximale snelheid is die ik alleen kan halen, dat probeer ik nooit, is ook niet zo relevant voor de dingen die ik doe. Bij een maximaaltest haal ik een vermogen van 300 Watt.
Louise
* Ik heb een keer een tijdrit gereden van 22 kilomter, 11 kilometer recht, keren, 11 kilometer terug, windstil. Ik haalde een gemiddelde van precies 35 kilometer.
* Als ik alleen ga trainen en dan lang fiets (zeg 100 kilometer) staat er, afhankelijk van het weer en de hoeveelheid 'keren en draaien' tussen de 25 en 28 gemiddeld op de teller. Dan rijd ik meestal wel met hartslagmeter en 'begrens' ik mezelf dus ook wel. Ik bedoel: dat is niet maximaal hard ofzo.
* PR op de Alpe d'Huez van 1 uur 10.
* Ik heb eigenlijk geen idee wat mijn maximale snelheid is die ik alleen kan halen, dat probeer ik nooit, is ook niet zo relevant voor de dingen die ik doe. Bij een maximaaltest haal ik een vermogen van 300 Watt.
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
Lol, na die paar dames die met gemiddelden van 37 en 40 aan kwamen zetten durft er volgens mij niemand meer iets te posten. Je gaat dan niet meer vol trots melden dat je met een gemiddelde van 30 over 15 km al heel blij bent....
Maar ik kan me nu nog verschuilen achter het feit dat ik pas 2 maandjes fiets
Maar ik kan me nu nog verschuilen achter het feit dat ik pas 2 maandjes fiets
een gemiddelde van 40 kan ik ook zeker niet halen, misschien als ik er voor ga trainen,
laatst een rondje van 40 km in 1 uur en 10 afgelegd, weet iemand hoe je dan je gemiddelde uit kan rekenen? (ben nogal slecht met getallen).
moet er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd niet meer zoveel fiets,
laatst een rondje van 40 km in 1 uur en 10 afgelegd, weet iemand hoe je dan je gemiddelde uit kan rekenen? (ben nogal slecht met getallen).
moet er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd niet meer zoveel fiets,
- monsieurpinot
- Moderator
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
40 delen door 70 (aantal minuten dat je hebt gefietst), dat maakt 0,5714. Dit is de afstand in km die je per minuut aflegt, nu wil je weten hoeveel km je per uur fietst, dus hoeveel km je in 60 minuten fietst. Dus 0,5714x60=34,29 km/u.
als je een rondje fiets kun je strict genomen niet constant tegenwind hebben he.
of t zou moeten zijn dat de weergoden je zo slecht gezind zijn dat ze de wind laten keren bij elke bocht die jij maakt.
Heb wel al willen merken dat je beter wind op kunt starten als je een snel toertje wilt doen.
De eerste km moet je toch warmdraaien en haal je niet je volle snelheid, je kunt dan beter t windvoordeel hebben als je goed warm gedraaid bent en een paar tanden hoger kunt gaan trappen.
Soit, is mijn ervaring.
of t zou moeten zijn dat de weergoden je zo slecht gezind zijn dat ze de wind laten keren bij elke bocht die jij maakt.
Heb wel al willen merken dat je beter wind op kunt starten als je een snel toertje wilt doen.
De eerste km moet je toch warmdraaien en haal je niet je volle snelheid, je kunt dan beter t windvoordeel hebben als je goed warm gedraaid bent en een paar tanden hoger kunt gaan trappen.
Soit, is mijn ervaring.