Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

zeem gezocht zonder allerlei rare kussentjes

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 07 jul 2008 20:51

Na 3 miskopen van broeken met in de zeem allerlei vlakjes en onderverdelinkjes en goedbedulde kussentjes, zoek ik een broek met een zeem uit een stuk. Als vrouw ben ik niet blij met die (volgens mij) door mannen op ongelukkige plaatsen geplaatste kussentjes. Ik heb een Rogelli geprobeerd. Maar die zeem is relatief dun. Kent iemand betere kwaliteit broeken met een zeem uit een stuk?
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 07 jul 2008 20:56

voor elk bil een topic?
een vraag voor de dames afdeling?
Funny the way it is

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 07 jul 2008 21:06

Daar staat ie ook al. Ik heb nog een week te gaan tot de vakantie, en zet alle zeilen bij. Een mannebroek is niet onmogelijk, kwestie van passen. De alomgeprezen dames Assos broek zat ook voor geen meter.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 07 jul 2008 21:26

[quote="fitseflitser"] De alomgeprezen dames Assos broek zat ook voor geen meter.[/quote]

Dat klopt.

Je bedoelt waarschijnlijk dat het 'trekt' als je het aan hebt ...

Da's nl. conform de bedoeling want de patronen zijn gemaakt voor de houding als je op de fiets zit en niet als je recht op staat.

Op de fiets merk je er niets van.

Jammer dat je dat niet hebt geprobeerd ..........
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 07 jul 2008 21:35

Nee, hoe moet ik het uitleggen, als je staat moet je niet het gevoel hebben dat de zeem niet tussen je benen past anders gaat ie dubbel vouwen. En dat gevoel had ik bij die Assos.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 07 jul 2008 22:41

Ik weet niet of je zelf handig bent, of een handige kennis hebt. Je kunt bij de FM nl losse zemen kopen, uit één stuk. En uit eigen ervaring kan ik je vertellen, dat hij echt goed zit.
Het is een antibacteriële zeem van AGU en kost 12,50 euro.


Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 08 jul 2008 13:17

Ik heb zelf twee damesbroeken van Craft die heel goed bevallen. Zeem uit 1 stuk, zonder "kussentjes" en nog eens heel betaalbaar ook. En niet van achterlijke superkorte pijpen die veel vrouwenbroeken hebben en waar ik een enorme hekel aan heb. Om die reden zal ik ook nooit een Assos vrouwenbroek kopen, hoe goed de zeem dan ook mag zijn.

Ik heb trouwens onlangs een nieuwe broek gekocht van Vaude met wel van die kussentjes, maar die zit ook heel goed. De eerste keer er meteen 150 km mee gereden en ging prima. De zeem is wel roze van kleur (welke gek bedenkt toch dat vrouwenspullen vooral roze moeten zijn?) maar dat ziet gelukkig niemand :-)

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 08 jul 2008 14:52

[quote="fitseflitser"] .... als je staat moet je niet het gevoel hebben dat de zeem niet tussen je benen past anders gaat ie dubbel vouwen. En dat gevoel had ik bij die Assos. [/quote]

Als draagster van het 'oude' model kan ik mij niet herkennen in jouw uitleg wat niet wil zeggen dat jouw gevoel niet juist is geweest.

Het is meet veel van dit soort zaken dat de 'proof is in the pudding' en dat maakt het niet makkelijk om in een winkel te bepalen wat goed/fout is als je op de fiets zit.

Veel succes in ieder geval.


[quote="ever"] En niet van achterlijke superkorte pijpen die veel vrouwenbroeken hebben en waar ik een enorme hekel aan heb. Om die reden zal ik ook nooit een Assos vrouwenbroek kopen, hoe goed de zeem dan ook mag zijn.
:-)[/quote]

Uit eigen ervaring kan ik niet zeggen dat de damesbroeken van Assos "achterlijk super korte pijpen" hebben.

Maar misschien heb ik wel erg korte beentjes :-)
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 08 jul 2008 15:13

@velo:

Ik ben zelf maar 1 m 65 lang hoor, dus heb niet echt lange benen :-)

Als ik de foto's van het nieuwe model (S5) van Assos zie lijken ze ook wel wat langer. Maar ja, die prijs.....

Een fietsmaatje van me heeft altijd die bodies van Assos en die zijn wel degelijk heel kort. Misschien dat de gewone broeken wel iets langer zijn.

En ik ben ook wel lastig: ik wil zo ongeveer 2/3 van m'n bovenbeen bedekt hebben, en sommige broeken halen nog niet eens de helft!

binkie4
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 dec 2007 21:06
Locatie: Rotterdam

binkie4 08 jul 2008 15:23

Mijn favouriete broek is van Giordana. Heeft een egale zeem, zonder kussentjes.

Linkje naar Rose Versand

Behalve de zeem vind ik ook de stof erg prettig. NIet zo rekbaar als de meeste andere broeken. Lekker strak dus.

Is wel een herenbroek, maar of dat betekent dat deze broek dan niet lekker zit bij een vrouw, dat weet ik niet.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 08 jul 2008 15:35

[quote="ever"]@velo:

Ik ben zelf maar 1 m 65 lang hoor, dus heb niet echt lange benen :-)

Als ik de foto's van het nieuwe model (S5) van Assos zie lijken ze ook wel wat langer. Maar ja, die prijs.....

Een fietsmaatje van me heeft altijd die bodies van Assos en die zijn wel degelijk heel kort. Misschien dat de gewone broeken wel iets langer zijn.

En ik ben ook wel lastig: ik wil zo ongeveer 2/3 van m'n bovenbeen bedekt hebben, en sommige broeken halen nog niet eens de helft![/quote]

Ik ben iets van 1.75 en heb niet echt lange benen geloof me.
Mijn benen zijn tocht echt voor 2/3 bedekt.
Raar dat het dan zo kort is bij jouw.

Die prijs, tja, je hebt er nu 3 geprobeerd/gekocht.
Wat is daarvan de totaal prijs ....

Broeken is gewoon een vervelend en kostbaar onderwerp net als zadels als je je ideale broek/zadel niet hebt gevonden en steeds maar met klachten rondfietst.

Niet leuk en stimulerend nog minder.

Het voordeel van het kopen van b.v. de dure assos broek is dat als toch niet lekker zit je deze altijd kan verkopen (aan mij bv :-) :-) :-)

In ieder geval veel succes met het vinden van de broek die jouw weer het plezier in het fietsen geeft.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

anja68
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 16:09

anja68 08 jul 2008 16:17

Van Ultima, Shimano en AGU zijn er in elk geval ook damesbroeken met eenvoudige zemen zonder extra kussentjes.

Plaats reactie