Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

broekspijpen zo kort

arual
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:33

arual 03 aug 2008 17:17

Ik ben dit seizoen begonnen met fietsen. tot nu toe altijd de broeken van mijn vriend gedragen. Ik wil nu graag een dames broek aanschaffen, denk dat de zeem toch beter moet zijn. maar waar ik zo tegenop zie is dat die pijpjes me zo kort lijken. ben bang dat die erg gaan opstropen aangezien mijn bovenbenen niet erg slank zijn. ben bang dat het lijkt alsof ik in een onderbroek fiets. hahaha.

zijn er merken die wat langer vallen of zijn er nog andere tips?
groeten laura
laura

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 03 aug 2008 18:30

Ik vind korte pijpjes ook niks. Maar er is zat keus uit langere pijpen, hoor, de 'normale' lengte, zeg maar, dus waar mannen ook in fietsen. Ga naar een goeie, sportieve fietsenzaak. AGU is bijvoorbeeld een goed verkrijgbaar merk, en dat heeft keuze in damesbroeken met normale pijpen. Ik zou zeggen: veel plezier, want een echte damesbroek is inderdaad qua pasvorm van de zeem vast wel een hele verbetering!

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 06 aug 2008 00:15

Koop de laatste Fiets (augustus). Staat een fietsbroeken test in met diverse dames broeken.

arual
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:33

arual 06 aug 2008 13:12

vind je???
ik vond dat ze net zo goed niets hadden kunnen testen. zoveel broeken voor de mannen, en dan 5 broekjes voor de dames. vind zelf dat ze dan beter niets hadden kunnen testen. ik had er voor mijn gevoel niets aan.
laura

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 06 aug 2008 14:19

mijn ervaring met damesbroeken is dat er geen elastiek in de pijpen zit, vrouwen schijnen dat fijner te vinden, dan zie je de afdruk in de benen niet.
Lekker belangrijk, dat trekt binnen een uur weg.

Daarom draag ik geen vrouwenbroeken, ze kruipen dan nl omhoog.

Of weet iemand vrouwenbroeken met elastiek???

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 06 aug 2008 17:35

Ik heb broeken van Craft en Campagnolo met elastiek onderin en van Ultima en Vaude met van die "rubberen" bandjes aan de binnenkant van de zoom van de pijpjes zodat ze niet opkruipen. Werkt allemaal prima, dus ik begrijp je opmerking niet helemaal. Die korte pijpen heb ik zelf ook een hekel aan. Men schijnt dat te doen omdat je dan kortere rokjes aan kunt zonder dat je de afscheiding tussen gebruind en niet gebruind te zien krijgt. Als ik zoiets hoor denk ik altijd: mag ik dat alsjeblieft zelf beslissen? Ik word ook zo moe van die ontwerpers die altijd denken dat alle vrouwen op roze en bloemetjes zitten te wachten (heb je die nieuwe Sidi 2009 vrouwenschoenen met bloemetjes al gezien? AAARRRGGGHHH).

ilaya
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2006 22:40

ilaya 06 aug 2008 21:21

Ik heb een fietsbroek van Vaude en die is van normale lengte en heeft bovendien een gelstrip tegen het omhoog kruipen. Hij zit heerlijk.

Ik denk dat je gewoon even naar een fietszaak moet gaan met een uitgebreide collectie damesfietskleding. Dan kan je wat verschillende broeken passen.

Ik heb geloof ik iets van 6 verschillende broeken aan gehad. Van te voren wist ik echt niet dat er zo veel verschil zit in pasvorm en zeem.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 06 aug 2008 22:17

Mijn vriendin rijdt met een dames(spinning)broek die bijna tot de knie reikt van nalini.
Je zou ook kunnen overwegen een 3/4e broek te kopen, maar met 30 graden is dat weer wat minder
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

monique
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:14

monique 07 aug 2008 10:36

Spinbroek lijkt me helemaal niets. Kortbroekje vind ik toch iets leuker staan.
Mo

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 07 aug 2008 10:48

[quote="ever"] Ik word ook zo moe van die ontwerpers die altijd denken dat alle vrouwen op roze en bloemetjes zitten te wachten (heb je die nieuwe Sidi 2009 vrouwenschoenen met bloemetjes al gezien? AAARRRGGGHHH). [/quote]


Was vorige week bij Rose in Bocholt, die hadden dus ook van 'lollige' (zeg maar rustig lullige of truttige) zadels met paarse bloemetjes.
:rolleye:
Als je dan bij hun fietsen gaat kijken, bij de damesfietsen, dan is er echt wel nagedacht over framemaat, geometrie en onderdelen en zo, maar het design..........is meer iets voor Paris Hilton of Sylvie van der Vaart voor een reclameshoot, maar om op te fietsen...?

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 07 aug 2008 23:46

[quote="ever"]Ik heb broeken van Craft en Campagnolo met elastiek onderin en van Ultima en Vaude met van die "rubberen" bandjes aan de binnenkant van de zoom van de pijpjes zodat ze niet opkruipen. Werkt allemaal prima, dus ik begrijp je opmerking niet helemaal. Die korte pijpen heb ik zelf ook een hekel aan. Men schijnt dat te doen omdat je dan kortere rokjes aan kunt zonder dat je de afscheiding tussen gebruind en niet gebruind te zien krijgt. Als ik zoiets hoor denk ik altijd: mag ik dat alsjeblieft zelf beslissen? Ik word ook zo moe van die ontwerpers die altijd denken dat alle vrouwen op roze en bloemetjes zitten te wachten (heb je die nieuwe Sidi 2009 vrouwenschoenen met bloemetjes al gezien? AAARRRGGGHHH). [/quote]

Die siliconenstrips zitten ook goed. Maar ik ken toch echt broeken waar helemaal niets voor grip in zit. Maar terwijl ik dit schrijf besef ik dat dat al een groot aantal jaren geleden is, dus misschien is dat niet meer zo.

Ja, die nieuwe schoenen van Sidi zijn enig!! Ik ben er helemaal weg van (NOT)
Ze passen wel weer leuk bij al die bloemetjesshirts met zo'n schattig klein zakje achterop. Wij vrouwen schijnen niet te eten onderweg.:(

arual
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:33

arual 08 aug 2008 00:53

klein zakje achterop. ja ze denken dat het net zo gaat als met stappen vroeger, je spullen aan je vriendje geven want die had wel gewone zakken in zijn uitgaanskleren. hahahahaha
laura

Plaats reactie