Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Hoe te beschermen tegen gespuis als je alleen op de fiets zit.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 02 mei 2009 09:23

Ik zorg er liever voor dat het niet zover komt!
Gelukkig heb ik tot nu nog geen nare ervaringen meegemaakt als ik alleen op de fiets zit...

stanockers10
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2009 20:51

stanockers10 28 mei 2009 22:56

Hebben veel dames het niet een beetje aan zichzelf te danken?
Een beetje fatsoenlijk en degelijk gekleed, ipv halfnaakt op die fiets te zitten, voorkomt veel van voornoemde problemen!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mei 2009 23:04

Het over grote deel van de dames die ik tegen kom rijdt gewoon met normale wielerkledij. En ook al wil iemand in een topje op fietsen dan snap ik niet waarom iemand anders z'n hormonen niet onder bedwang kan houden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 28 mei 2009 23:13

[quote="Stan Ockers"]Hebben veel dames het niet een beetje aan zichzelf te danken?
Een beetje fatsoenlijk en degelijk gekleed, ipv halfnaakt op die fiets te zitten, voorkomt veel van voornoemde problemen![/quote]

Stan, goede binnenkomer als eerste post op het forum :(!
What makes the boat go faster?

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 28 mei 2009 23:20

[quote="Stan Ockers"]Hebben veel dames het niet een beetje aan zichzelf te danken?
Een beetje fatsoenlijk en degelijk gekleed, ipv halfnaakt op die fiets te zitten, voorkomt veel van voornoemde problemen![/quote]

Grappemaker, is het nu de schuld van de vrouwelijke fietser. De meeste vrouwelijke fietsers dragen normale fietskleding. Eigenlijk nog nooit eentje met topje ofzo gezien en als het dan wel zo is, moet je gewoon met je fikken van iemand afblijven!

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 01 jun 2009 11:59

ja, en die ene vrouw die ergens op het forum vroeg om sexy-fietskleding blijkt gewoon een man te zijn. Weet je meteen waar het probleem zit, nl die mannen die niet tegen een vrouw op de racefiets kunnen. Op de stadsfiets zie ik overigens altijd veel blotere vrouwen (50+ in onderhemdje of bh, daar griezel je zelfs als vrouw van....)
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 01 jun 2009 12:31

[quote="Stan Ockers"]Hebben veel dames het niet een beetje aan zichzelf te danken?
Een beetje fatsoenlijk en degelijk gekleed, ipv halfnaakt op die fiets te zitten, voorkomt veel van voornoemde problemen![/quote]



Jonge, jonge, bedroevend dit, Stan. Zo'n redernatie leidt immers rechttreeks naar de allesverhullende Burka, zodat die slechte vrouwen onze pure mannelijke gedachten niet kunnen verstoren...

Weet je wat, Stan? Laten we gelijk alle vrouwenrechten intrekken, en voortaan weer gewoon thuis opsluiten, daarmee voorkomen we helemaal alle voornoemde problemen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

jetske
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:05

jetske 01 jun 2009 16:33

Ik. Jongedame. Fiets heel vaak alleen. Overal in het land. Ik ga zelfs alleen op fietsvakanties in Europa en daarbuiten.
Met de racefiets ben ik slechts een keer lastiggevallen door een man op een scooter. Door hem "vriendelijk" duidelijk te maken dat ik er niet van gediend was, droop hij af.
Je moet je niet bang opstellen en gewoon door blijven fietsen. Geen aandacht aan die lui geven en zeker niet kijken.
Tijdens vakantie kom ik toch regelmatig kerels tegen die zonodig hun jongeheer moeten laten zien. Zo'n idioot staat dan langs de kant van de weg. Ik kijk niet en fiets er met een hoog tempo voorbij. Ik denk dat de lol er voor hun dan ook vanaf is. Gelukkig blijft het daarbij.
Ik heb vrijwel nooit een "wapen" bij me.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 01 jun 2009 16:53

[quote="jetske"]...
Tijdens vakantie kom ik toch regelmatig kerels tegen die zonodig hun jongeheer moeten laten zien. [/quote]

Zoiets? :)

Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 01 jun 2009 17:26

[quote="ZorroI"]Nou, voetbal 'fans' hadden toch al lang door dat een fietsketting best wel hard aankomt

;):rolleye:[/quote]

Mocht je de fietsketting gaan gebruiken dan valt dit onder categorie 4 van de wet wapens en munitie dus alsnog strafbaar en zeker als je iemand letselschade aanbrengt.

Ik kom zelf ook wel eens groepjes scholieren tegen die je er niet langs laten, gewoon geen aandacht aan besteden en er langs heen fietsen. Zelf nog niet meegemaakt dat ik werd achtervolgd door iemand of dat ik me angstig voelde.

Waar gaat het heen in deze maatschappij.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 03 jun 2009 13:40

Ik dacht dat ik veilig was door met een groepje mannen te gaan fietsen maar tot mijn grote horror gingen ze dan maar naar twee dames fluiten die uit de andere richting kwamen. We waren ze eerder al tegen gekomen en ik moet toegeven dat ze er goed uitzagen in hun teamoutfit. Ik ben verschrikkelijk kwaad geworden om hun gedrag en wil me bij deze excuseren naar deze twee dames toe, ik schaam me diep dat ik met twee van dit soor figuren rondfiets...
Gelukkig zijn het wel twee erg goeie bodyguards dus misschien dat het met een beetje opvoeding wel goed komt, ik ben in ieder geval veilig, nu de rest nog!

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 03 jun 2009 21:01

[quote="tomkolkman"]
Ik kom zelf ook wel eens groepjes scholieren tegen die je er niet langs laten, gewoon geen aandacht aan besteden en er langs heen fietsen.
[/quote]

De band Manic Street Preachers hebben ooit een prachtig nummer geschreven nl. If you tolerate this than your children will be next ..........

Bovenstaand kom ik ook genoeg keer tegen en tegenwoordig geef ik ze een klap voor de bek jammer genoeg is het niet mijn 'goede' hand gezien de rijrichting.

Waarom lik op stuk, omdat ik mij heb laten inspireren door ene J.Remkes met zijn rotschop ... en ik zijn telefoonnummer niet heb ........
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie