Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Hoe te beschermen tegen gespuis als je alleen op de fiets zit.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 18 aug 2008 15:04

Ik kon geen andere titel verzinnen wat de lading dekt.

Als vrouw zijnde fiets ik altijd alleen en niet echt dicht bij huis en heb een enkele keer een situatie meegemaakt als je langs/door dorpskernen/gemeenten fietst en je komt van die groepjes jongeren tegen die blijkbaar een vrouw op de fiets 'interessant' vinden.

In één van die situaties kwamen ze mij achterna en heb ik mij uit de voeten kunnen maken op zo'n moment ben je dus erg blij dat je geen lekke band krijgt .......

Mijn punt is in het dagelijkse leven kan je eea. in je tas stoppen om je in ieder geval te verdedigen of wat dan ook, echter op de racefiets is dit gewoon niet mogelijk.

Mijn vraag is of iemand van jullie soms een goede tip heeft wat je evt. kan meenemen of wat dan ook.

Ik zit zelf te denken aan dit http://www.roseversand.de/output/contro ... etail2=320

Tips mbt. dit onderwerp zijn van harte welkom.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 18 aug 2008 15:28

Idd, gewoon pepperspray in de zak van je shirt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 18 aug 2008 15:29

Is strafbaar, valt onder de wapenwet.
Politiediensten en bewakingsagenten gebruiken het vaak als wapen. In België en Nederland is pepperspray een verboden wapen. Het valt in categorie II van de WWM (wapenwet) en bezit in het openbaar wordt derhalve bestraft met een geldboete van de derde categorie of vierde categorie of een gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaar.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 18 aug 2008 15:33

[quote="MarZ"]Is strafbaar, valt onder de wapenwet.[/quote]

Ik zal hier geen opsomming maken van wat nog meer strafbaar is in dit land en menig fietser zich niet aan houdt. Maar ik vind dit een legitieme reden om zo'n busje aan te schaffen en eventueel te gebruiken. Die mafkezen moeten maar eens begrijpen dat vrouwen achterna zitten erg kansloos is. En ik denk dat de TS op het politiebureau wel aan die snor kan wijsmaken waarom ze het gedaan heeft zonder bestraft te worden.

Gewoon aanschaffen dus en niet bang zijn om het te gebruiken op dat gespuis.
Zoals de site al zegt is het handig tegen honden. Nou die gasten die je achtervolgen zijn ook honden, dus mag je het gewoon gebruiken.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 18 aug 2008 15:38

[quote="Moustache"]Zoals de site al zegt is het handig tegen honden. Nou die gasten die je achtervolgen zijn ook honden, dus mag je het gewoon gebruiken.[/quote]

Precies, je kunt altijd nog zeggen dat je de uitleg niet goed hebt begrepen.

Veel andere mogelijkheden zie ik overigens ook niet. Bijna alles wat je hiervoor zou kunnen meenemen is denk ik strafbaar. Je moet je alleen wel afvragen hoe snel je zo iets wilt gebruiken.

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 18 aug 2008 15:43

Er is inderdaad veel meer strafbaar, maar let op wanneer je dit gebruikt ben jij niet meer het slachtoffer maar een dader van een gewelds-delict.
Ik vind de stelling aanschaffen en gebruiken wel erg kort door de bocht.
En meneer Snor trapt er echt niet in dat je ongestraft wegkomt met het gebruik ervan.
(ik heb niet eens een snor)
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 18 aug 2008 15:44

2 nokjes aan je frame bevestigen en een stevige fietspomp (groot model) meenemen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 18 aug 2008 15:45

[quote="MarZ"]Er is inderdaad veel meer strafbaar, maar let op wanneer je dit gebruikt ben jij niet meer het slachtoffer maar een dader van een gewelds-delict.
Ik vind de stelling aanschaffen en gebruiken wel erg kort door de bocht.
En meneer Snor trapt er echt niet in dat je ongestraft wegkomt met het gebruik ervan.
(ik heb niet eens een snor)[/quote]

Oh? Je bent een snor?
Nou weet de TS in ieder geval bij wie ze geen aangifte moet doen... :D

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 18 aug 2008 15:49

Eerlijk gezegd vind ik ook wel dat MarZ een punt heeft hoor. Maar ik zie nu eenmaal niet zoveel andere opties.

Nadeel van het meenemen van zo'n busje is dat je het misschien te snel gebruikt terwijl dat eigenlijk niet nodig zou zijn. Of dat je eventuele aanvallers, wanneer het er meer zijn, alleen maar meer aggressief maakt.

Maar wat kun je nou verzinnen wat legaal én effectief is om van die vervelende gasten weg te jagen? Ik zou het zo even niet weten.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 18 aug 2008 15:49

[quote="Moustache"][quote="MarZ"]Er is inderdaad veel meer strafbaar, maar let op wanneer je dit gebruikt ben jij niet meer het slachtoffer maar een dader van een gewelds-delict.
Ik vind de stelling aanschaffen en gebruiken wel erg kort door de bocht.
En meneer Snor trapt er echt niet in dat je ongestraft wegkomt met het gebruik ervan.
(ik heb niet eens een snor)[/quote]

Oh? Je bent een snor?
Nou weet de TS in ieder geval bij wie ze geen aangifte moet doen... :D[/quote]

LOL: Moustache wrote :-)
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 18 aug 2008 15:58

Je zou demonstratief je telefoon kunnen pakken en schreeuwen dat je de politie gaat bellen als hij niet weg gaat en als hij dan niet stopt, zou ik dat gewoon doen ook!

Plaats reactie