Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Hoe te beschermen tegen gespuis als je alleen op de fiets zit.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 03 jun 2009 21:18

[quote="velo"][quote="tomkolkman"]
Ik kom zelf ook wel eens groepjes scholieren tegen die je er niet langs laten, gewoon geen aandacht aan besteden en er langs heen fietsen.
[/quote]

De band Manic Street Preachers hebben ooit een prachtig nummer geschreven nl. If you tolerate this than your children will be next ..........

Bovenstaand kom ik ook genoeg keer tegen en tegenwoordig geef ik ze een klap voor de bek jammer genoeg is het niet mijn 'goede' hand gezien de rijrichting.

Waarom lik op stuk, omdat ik mij heb laten inspireren door ene J.Remkes met zijn rotschop ... en ik zijn telefoonnummer niet heb ........

[/quote]

Ik kwam er gister nog 1 tegen die zat met zijn telefoon te spelen terwijl hij aan het fietsen was, die kwam voor mij van links en ik voor hem van rechts. Doordat ze niet opletten rijden ze zo het fietspad op en moest ik dus in de remmen. Ik heb hem "zachtjes' aan de kant geduwd :p en gezegd dat hij is moest uitkijken.

Nu ben ik zelf ook nog maar 18 maar toch heb ik er een hekel aan. Wat trouwens ook vervelend is zijn de gewone fietsers die menen dat ze het hele fietspad in gebruik kunnen nemen; je rijd toch ook niet met je auto op de andere helft van de weg. Maar dit terzijde
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 04 jun 2009 00:05

Mwah, het is geven en nemen;) Je hebt onder de scholieren ook aso´s, netzoals onder de racefietsers. Als ze niet aan de kant gaan geef ik ze ook een duw ofzo, maar als ze mij gewoon langs laten gaan en ze zeggen iets boeit me dat niks, ik verlaag me niet tot dat niveau;)

En wat betreft die fluitende fietsgenoten, vind dat wel grappig, meestal doen dat juist de mannen met dikke buiken, die nauwelijk vooruit komen en die eraf gereden worden door diezelfde, sportief uitziende fietsters.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 04 jun 2009 10:27

Ja, die dames waren wel een behoorlijk stuk sneller al hebben mijn fietsgenoten gelukkig niet van die dikke buike enzo. Ik wil natuurlijk wel een mooi uitzicht als ik in hun wiel hang :p

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 05 jun 2009 00:28

In het wiel hangen en dan de buik noemen vanwege het mooie uitzicht????????????????????????????????
Hang je in het voorwiel ofzo?
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 05 jun 2009 12:37

Tja, meestal is de buik ook een indicatie voor de vorm van de achterkant...

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 07 jun 2009 12:48

jazekers, bibske heeft gelijk. Die hebben dan nou niet bepaald een bibske, maar een kont die zelfs een zwarte broek doet doorschijnen omdat ie zo wordt opgerekt.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 08 jun 2009 10:56

Touché!

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 17 aug 2009 12:40

Ik mag hopen dat je met je pepperspray al die gasten raakt, want mis je er een dan word je natuurlijk gewoon in elkaar getrapt...
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 01 sep 2009 20:17

haha lekker droog

maar ik vind dat idee van een verf spuitbus niet eens verkeerd, dat is gewoon pepperspray maar dan net wat anders

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 01 sep 2009 20:27

Niet aan beginnen, gewoon een cursus zelfvertrouwen als je aan zulke dingen gaat denken!

Nomgaals, als je pepperspray of verfbussen of iets dergelijks gaat gebruiken is niet degene die iemand "bedreigt" maar de persoon die daar met geweld op in gaat de dader!
Dan is het gebruiken va'n een verfbus of deo even strafbaar als pepperspray!
mijn Flickr

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 01 sep 2009 21:16

Wat een onzin.
Als je bedreigt wordt is er nog geen reden om iets te doen, maar zodra je daadwerkelijk wordt aangevallen of betast.....dan kan je compleet los gaan met welke spuitbus dan ook.
Knappe agent die dan zal zeggen: ja, maar dat mag niet he?

Nog sterker, als iemand je aanvalt en je doorboort zijn hoofd met je 53 buitenblad, is dat te verklaren als zelfverdediging.
Nu heb ik het natuurlijk niet over het vervelende traject wat je zal moeten volgen en alle ellende die je over je heen krijgt.

Op de racefiets is een fietsketting wat onhandig, maar mijn zegen heb je.
FacebookS3RSSite

fonzie11
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2009 08:15

fonzie11 17 jan 2010 08:01

http://www.beststungun.com/cell-phone-stun-gun.html dit zijn taser/stunguns, zien er uit als mobieltje maar geven een voltje of 10000 , daar gaan ze wel lekker rustig van worden.

Plaats reactie