Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Tintelend gevoel in voet

melletje
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2008 00:20

melletje 31 aug 2008 00:39

Ik rijd sinds een maand of 3,5 elke dag naar mijn werk op en neer (totaal ong. 17 km). Voor de lezers van dit forum een eitje, maar was voor mij behoorlijk wennen. 0,0 conditie en behoorlijk veels te zwaar. Ben ook voorzichtig met korte tochtjes aan het beginnen tot nu toe was de langste 25km.

Het volgende doet zich nu best vaak voor, ik krijg nl. na een tijdje een slapend gevoel in mijn (meestal rechter) voet, best irritant. Gebeurd niet elke dag, maar zeker meerdere keren per week.

Weet misschien iemand hier raad op?

Rijd niet op een racefiets of mountian bike (wel gedaan maar beviel niet voor ww-verkeer), maar op een Hybride Trek 7100 met normale pedalen (hoop ondanks dat jullie me kunnen/willen helpen :D ).

Heb zelf al het een en ander geprobeerd:
- Zadel hoger/lager
- Zadel stand, beetje gekanteld voor/achter
- Rij normaal met gympen, andere schoenen helpen niet

Alvast bedankt...

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 31 aug 2008 10:19

Toch andere schoenen.
Een paar trekkingschoenen met een stijvere zool. Dat zorgt er voor dat je voet niet hol gaat staan en de druk beter verdeeld wordt.

trappie
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 09 mei 2007 13:29

trappie 02 sep 2008 13:46

ook de positie van de voet op de trapper (verder naar voren of juist meer naar achteren) kan een wereld van verschil betekenen...

melletje
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2008 00:20

melletje 02 sep 2008 15:28

[quote="trappie"]ook de positie van de voet op de trapper (verder naar voren of juist meer naar achteren) kan een wereld van verschil betekenen...[/quote]

Ik zal dit eens proberen... Automatisch plaats ik toch de bal van de voet op het midden van de trapper.
Zal eens opletten als ik 'm iets verplaats of dat helpt.

Bedankt voor je reactie... :)

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 05 sep 2008 17:58

balvoet op pedaalas zetten, komt niet heel nauwkeurig maar maakt voor jou wereld van verschil uit!
mijn vrouw had hetzelfde euvel, nu geen last meer (rijdt nu wel op clippedalen en die 'zetten' je vanzelf zo).
succes ermee...
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

melletje
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2008 00:20

melletje 17 sep 2008 18:48

Okay, even een update'je.

Ik ben van het probleem af...
Nadat ik een ander zadel heb aangeschaft waardoor mijn houding waarschijnlijk iets anders is geworden en er goed op heb gelet hoe mijn voet te plaatsen op de trapper (zoals Craze zei) heb ik eigenlijk nergens meer last van gehad.

In ieder geval bedankt voor de tips.

raketmuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 okt 2008 00:32

raketmuis 13 dec 2008 18:54

Goeie tips! Ik zal ze ook eens uit gaan proberen. Ik ben zelf al zover dat ik speciale zooltjes wil gaan laten aanmeten.

Plaats reactie