Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Ladies Fun Ride

lien
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 10 mei 2010 13:28

lien 19 mei 2011 17:20

Dat is inderdaad wel heel kort door de bocht ;-).
Dat zeg ik toch niet. Je mag best kritiek hebben. Ik denk alleen dat de groep vrouwen die Leontien aanspreekt met haar ladies rides een andere groep vrouwen is waar jij het over hebt. En daar is volgens mij niets mis mee.
Leontien haar tochten spreken mij ook niet aan en ik zal me daar dan ook niet voor aanmelden. Maar ik weet wel dat er heel wat dames zijn die het leuk vinden en daar speelt Leontien handig op in.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 19 mei 2011 18:40

Met mijn post hierboven (over de Camerig) bedoelde ik alleen maar dat ik al m'n twijfels had om mee te doen en dat dit de druppel was waardoor ik heb besloten niet mee te doen.

Verder heb ik in zoverre kritiek dat dit echt is neergezet als een veel zwaardere rit dan de gewone LLR. Ik vind de korte optie (50 km door de heuvels) nou niet echt zo onderscheidend van de lange afstand van een LLR (70 km). De benaming xtrastrong suggereert in mijn opinie meer dan het eigenlijk is.

Persoonlijk denk ik dat ze met routes van zo'n 75 en 125 km een breder publiek hadden getrokken (150-200 km is inderdaad voor een beperkte groep).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2011 20:28

[quote="ever"].

Verder heb ik in zoverre kritiek dat dit echt is neergezet als een veel zwaardere rit dan de gewone LLR. Ik vind de korte optie (50 km door de heuvels) nou niet echt zo onderscheidend van de lange afstand van een LLR (70 km). .[/quote]

Het IS toch ook veel zwaarder? Ik merk toch echt wel verschil tussen 100km door Limburg of 100km door het Groene Hart. Zeker in een groep is het makkelijk schuilen op het vlakke en in Limburg moet je het zelf doen.
Leontien geeft de mogelijkheid voor dames om eens met elkaar in Zuid Limburg te fietsen. Tuurlijk heeft dit ook een commerciele bedoeling/achtergrond, maar geen enkele grote tocht wordt uit puur charitatief oogpunt georganiseerd.
Het is iets nieuws, het kan sommige dames over de drempel trekken en zeer zeker ook een uitdaging bieden. Jij valt dus blijkbaar niet onder de doelgroep. Beetje hetzelfde als Louise in het afgelopen nummer met de recentie over het boek van Marijn de Vries.
Ik heb het "standaard" LLR-evenement van dichtbij gezien en ook het plezier gezien wat de finishende dames hadden.
Less is bore

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 20 mei 2011 12:15

Ik vergelijk toch ook geen 100 km vlak met 100 km heuvels? Ik zeg dat de kortste afstand van de xtra strong (de 50km heuvels) niet zo heel veel verschilt van de langste afstand van de gewone LLR (de 70 km vlak). Om iets meer onderscheid te maken had je de afstanden van de xtra strong dus wel iets langer kunnen maken. Ik weet dat ze bij de gewone LLR de dames met racefiets vooraan laten starten zodat ze de ruimte hebben. Voor de doelgroep die dat aan kan is er dus eigenlijk al iets. De xtra strong zou wat mij betreft daarom wel ietsje uitdagender gekund hebben. Ik opper helemaal niet dat het 150 of zelfs 200 km zou moeten zijn, dan schiet je je doelgroep volgens mij weer voorbij.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 23 mei 2011 11:56

Het feit dat er geen stadsfietsers in de weg fietsen is op zich al een groot voordeel, ook als je "maar" 50km in de heuvels gaat fietsen. Ik denk dat ze het eerder hebben opgezet als een 100km rit met als alternatief de 50km voor wie 100km in de heuvels (nog) niet aankan. Nogmaals, dat X-tra strong vind ik zowiezo een ongelukkig gekozen naam maar goed, je moet het zien als een aanmoediging voor degenen voor wie 50km in de heuvels echt een uitdaging is!

Over kritiek op Leontien: Ik vind het nog steeds aan de prijzige kant, je krijgt er een zak met goodies voor in de plaats maar dan nog. Iedereen moet kritisch zijn maar ik probeer wel opbouwend kritiek te geven zodat de ontvanger er wat mee kan. Ik geef toe dat het niet altijd lukt :) Ik ga eerst maar eens de 100km rijden en kijken hoe het mij bevalt, misschien stuur ik daarna wel een mailtje dat die Xtra strong nog wat moeilijker mag.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 23 mei 2011 12:16

[quote="bibske"]Het feit dat er geen stadsfietsers in de weg fietsen is op zich al een groot voordeel, ook als je "maar" 50km in de heuvels gaat fietsen. [/quote]

Dat is bij de gewone LLR ook zo hoor, zie de info van de LLR site:

"In de startstraat van Leontien Ladies Ride is er een speciaal startvak gecrëeerd voor dames die meefietsen met een mountainbike of racefiets. Let op: dit is alleen voor dames die een snelle tocht willen fietsen. Tevens is het dragen van een valhelm verplicht, zonder helm mag niet vanuit het eerste startvak gestart worden."

De prijs is inderdaad fors, maar wel vergelijkbaar met andere commerciele tochten zoals Steven Rooks Classic, Boogie's Extreme, etc. Blijkbaar is men bereid dit te betalen.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 23 mei 2011 22:53

Ik heb de gewone LLR gereden en tegen het einde lopen de routes gewoon weer samen waardoor je middenin de meute met stadsfietsers terecht komt...
Dat was voor mij de grootste reden om niet meer mee te doen.

karinvog
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2011 01:33

karinvog 06 jul 2011 20:00

Ik heb me net aangemeld om 4 september te gaat fietsen. Als beginnende mountainbiker ben ik erg blij met de afstanden en vrouwen onder elkaar. Zijn er nog meer vrouwen die zich hebben aangemeld??

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 26 jan 2012 11:48

't Is zo stil onder de fietsvrouwen, zijn we allemaal in winterslaap?
Laatst kreeg ik weer een mailtje van de Ladies fun ride met de evenementen in 2012. Ze kondigen heel trots aan dat er nu 4 tochten zijn in heel Vlaanderen. De locaties zijn ook afwisselend, Vlaamse Ardennen, de Kust, de Kempen en rond Gent. Leuk! Er is zelfs plek voor een heuse duathlon, het is dat ik niet graag hardloop maar wel uitdagend!

Dus ik klik door voor meer informatie:
Herentals: 40km - 80km, plat en bosrijk, mwa
Oudenaarde: 35km - 75km, ok, daar kan nog wel een omweggetje bij...
Knokke-Heist: 35km - 75km, tja, mwa
Gent: 30km - 60km, kom je dan uberhaupt wel buiten de stad?

ik ben dus niet laaiend enthousiast maar er is potentie om er wel wat van te maken. Het is lang geleden dat ik nog aan "het zeetje" ben geweest maar ik heb in mijn kindertijd de meeste fietskilometers wel om en rond Knokke gemaakt. In Herentals heb ik voor het eerst op de MTB gezeten en ik ben opgegroeid ietsje meer richting Antwerpen, thuismatch dus. Oudenaarde was erg leuk vorige keer met Spin, daar in de buurt zijn zo'n mooie stukjes dat je met gemak de route wat kan uitbreiden. Al met al heb ik dus wel zin om er heen te gaan, gewoon omdat het vorige keer goed georganiseerd was en niet duur. Al is de inschrijving wel wat omhoog gegaan naar 10 (of 15 Euro als je ook een goodiebag en ontbijt wil).

meer info op http://www.ladiesfunsports.be/home

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 26 jan 2012 12:09

Laat mij maar lekker gewoon tussen de mannen fietsen. Dat is en blijft toch het leukst;-).
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 30 mar 2012 16:42

Ik ben met het Paasweekend bij mijn ouders dus denk ik dat ik maar eens ga kijken in Herentals. Als er nog mensen meedoen laat het dan maar even weten, ik rij liever niet alleen!
Oudenaarde ga ik niet rijden, ik kies voor de elfstedentocht dat weekend, en jammer genoeg moet ik Knokke voorbij laten gaan, dan zit ik in IJsland om te trouwen :)

minisu
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2011 12:14
Locatie: Uitgeest

minisu 02 apr 2012 19:56

Gaat er iemand mee doen aan Leontien Ladies Xtra Strong op zondag 19 augustus?
En/of heeft iemand ervaring met de 2011 editie? Is het de moeite waard? Was het leuk? :-)

Plaats reactie