Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Zadel en schaamstreek pijn.

lien
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 10 mei 2010 13:28

lien 12 mei 2010 11:07

@spin: Wat is de breedte maat van jouw Specialized Ruby zadel? Is deze gelijk aan de Selle Italia?

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 16 mei 2010 15:55

Hmm, goeie vraag, ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe breed de selle italia is. Mijn Ruby is geloof ik 143 mm ofzo, de middelste maat in elk geval. Ik heb hem niet nagemeten maar op het oog (en ook volgens google) is de selle italia breder, iets van 16 cm. Overigens ben ik vrij breed in de heupen dus wellicht dat een bredere maat van de Ruby eigenlijk beter zou zijn voor mij.

Heb trouwens dit weekend weer op de selle italia gefietst omdat ik 155 km ging rijden en bang was na 100+ km zadelpijn te krijgen van de harde Ruby, maar dat beviel me toch wat minder. Zoals verwacht geen pijnlijke zitbotjes maar wel weer meer last van de voorkant. Ik denk dat de Ruby er weer op gaat voor de volgende rit (hoewel er binnenkort wat kasseien aankomen dus ik twijfel nog...).

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 16 mei 2010 17:58

Update Bontrager 1e rit ervaring.

Vandaag dan mijn 1e rit gedaan van 155 km met de nieuwe Bontrager inForm RL WSD.

De schaamstreek is een absolute verbetering en afhankelijk van de stand van je handen op het stuur is het minimaal tot geen last van de schaamstreek.

De zitbotjes is nog niet helemaal duidelijk voor mij. Ik voel ze wel en ben er nog niet achter of het nu wennen van de zitbotjes is of dat de zenuwen/bloedbanen in de knel zitten.

Het foam is met de duimen wel in te drukken, echter met de kont erop kan ik niet zeggen dat het te zacht is of mogelijk te hard.

Het blijft nog even koffiedik kijken en ga morgen nog een testzadel proberen om wat meer referentie materiaal te krijgen aangezien dit zadel model voor mij nieuw is.

Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 16 mei 2010 22:08

Onder je zitbotjes loopt niets belangrijks wat in de knel kan komen. Dus pijn onder je zitbotjes is vervelend, soms heel vervelend zelfs, maar onschuldig (en je traint er echt een soort 'eelt' onder op den duur). Als je het gevoel hebt dat er iets afknelt, ligt dat aan iets anders.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 17 mei 2010 10:23

update van mijn zadel-zoektocht
Ik heb gisteren 175 km gefietst op de Selle Italia Lady gel flow en het ging prima. Hier gleed ik niet vanaf. Wel heb ik mijn zadel iets lager gezet dan dat de fietsemaker had gedaan. Hierdoor verdween die rare kramp in mijn bilspier. En ik heb het zadel iets naar voren gekanteld. De druk op de schaamlippen wordt door deze namelijk minder goed weggenomen dan op de Bontrager, maar is door het kantelen goed op te vangen. Het zitvlakdeel van het zadel is trouwens zachter dan die van Bontrager, maar daar merk je niks van (althans niet in negatieve zin).
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 17 mei 2010 10:26

Klinkt goed, u nog een paar proberen en dan kiezen.
Ik merkte weereens hoeveel de broek ook uitmaakt, waar mijn zadel met mijn bioracer broek de hel is is het met mijn assos broek ene heel fijn zadel. T blijft puzzelen en dan de winnende combinatie hebben en niet meer los laten :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 17 mei 2010 13:09

In de Assos broek zit zo'n enorm dikke zeem dat ik laatst niet eens merkte dat mijn zadel te ver gekanteld stond; de ruimte werd gewoon opgevuld door de Assos-zeem!
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

stanockers10
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2009 20:51

stanockers10 17 mei 2010 13:39

Nadeel van die dikke zeem in zo n Assos broek voor dames is dat het de vrouwelijke contouren verbergt......

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2010 13:42

@stan: Hulde voor die zinvolle bijdrage in dit topic!

En buiten dat;
- gaat het daar dan om?
- kijk eens goed naar de foto's in de Assos-reclame; als dat geen vrouwelijke vormen zijn weet ik het niet meer.

Overigens spreek je jezelf aardig tegen. Dit schreef je nl. op 28-5-2009 in een topic over dames die worden lastig gevallen:
[quote="Stan Ockers"]Hebben veel dames het niet een beetje aan zichzelf te danken?
Een beetje fatsoenlijk en degelijk gekleed, ipv halfnaakt op die fiets te zitten, voorkomt veel van voornoemde problemen![/quote]

Ik stel voor dat jij je voorlopig even niet bemoeid met dames-topics....
Less is bore

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 17 mei 2010 15:08

+1 hihi
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 17 mei 2010 19:30

Nou idd, lekker belangrijk ook :-/

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 17 mei 2010 20:31

Waar sommige mannen al niet op letten... Dit komt wel heel gefrustreerd over
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie