Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of bike.

Onderdeel achternaaf deore LX FH-M585

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 feb 2017 13:19

Ik heb voor een schijntje een set reserve wielen voor mijn mtb op de kop getikt. Nu mist daarvan op de achteras aan de rechterkant de conus van het lager, de sluitmoer en de afstandringen.
Heeft iemand nog een afgeschreven achtewiel liggen met de betreffende achternaaf waar ik de onderdelen van over kan nemen? of weet iemand welke onderdelen (welke nu te koop zijn) daar op passen?
Als ik namelijk online zoek, kan ik de juiste onderdelen niet meer vinden.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 27 feb 2017 17:24

het lijkt er inderdaad op dat voor dit naaftype een unieke conus is gebruikt. Misschien met de linkerconus naar de rommelbak van de fietsenmaker en goed vergelijken. spacers en moeren moeten geen problemen zijn.

flins
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:02

flins 28 feb 2017 16:37

Heb volgens mij nog een nieuwe (gedeeltelijke) M-570 liggen. Als je kunt achterhalen of deze gelijk is aan de 585, stuur ik je die op tegen verzendkosten.

Edit:
Mantel in Arnhem heeft ook veel losse onderdelen zie ik:
https://www.mantel.com/shimano-y3ae0300 ... NzdGFydDI=

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 28 feb 2017 18:37

Deze naven worden dacht ik ook veel in wereldfietsen gebruikt, je zou daar ook kunnen zoeken, op fora en leveranciers/bouwers.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 28 feb 2017 18:52

Maar als Shimano in de techdocs aangeeft dat de conus niet met andere (2) soortgelijke naven compatible is, dan is het zoeken geblazen met de conus in de hand.
Eerst maar eens naar Mantel!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 feb 2017 20:05

Maar als ik naar Mantel ga met de linker conus, dan zien zij dat die exact gelijk is aan de conus van een heleboel andere wielen. Probleem ligt in de rechter conus, en dan in de locatie en grootte van de stofkap vermoed ik.
Als op de naaf van Flins nog de hele set met conus en borgmoer aan de linkerkant zit, dan lijkt mij dat een hele goede optie om passend te maken. Ik zal wel even via PM contact opnemen.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 28 feb 2017 20:09

scottwilko schreef:Maar als ik naar Mantel ga met de linker conus, dan zien zij dat die exact gelijk is aan de conus van een heleboel andere wielen. Probleem ligt in de rechter conus, en dan in de locatie en grootte van de stofkap vermoed ik.
Als op de naaf van Flins nog de hele set met conus en borgmoer aan de linkerkant zit, dan lijkt mij dat een hele goede optie om passend te maken. Ik zal wel even via PM contact opnemen.
De rechter conus heeft, dacht ik, geen stofkap.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 mar 2017 21:24

Gedeeltelijk opgelost met de hulp van flins.
Linker conus zelf lijkt dus volledig gelijk tussen verschillende naven. Alleen de stofkap heeft een andere vorm, maar gelukkig zat die nog wel op mijn wiel. Dus het gedeelte met de kogellagers draait weer. Alleen is nu nog het probleem dat de afstandsbus tussen de conus en sluitmoer te groot is, waardoor het wiel zo niet in het frame past. Binnenkort dus die bus afdraaien, zodat het geheel weer goed is.

Plaats reactie