Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Mooie, goed onderhouden beginnersfiets

stingray
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:14

stingray 17 jan 2020 10:31

Hi,
Ben opzoek naar een mooie goed onderhouden beginnersfiets met minimaal 105.
Rij nu op MTB maar wil een racefiets erbij hebben.

Ben zelf 198 en weeg rond de 100.
Op marktplaats worden helaas weinig grote fietsen aangeboden.
Wie heeft er een goede tip?

Thanks

stingray
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:14

stingray 17 jan 2020 13:44


Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 17 jan 2020 15:58

Ja, zo te zien met 6800 groep, behalve de crank. Over de wielen kun je navragen, maar over de prijs kan ik niet oordelen.

Edit: Iemand, deskundiger dan ik, op dat punt dan ;) , vindt een prijs tussen €1000,- en €1100,- redelijk.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 18 jan 2020 16:22

Dit is een modeljaar 2015 Synapse Charcoal Grey and Race Red, Matte (04) - BQR)
Modeljaar 2015 is al aan het eind van het seizoen 2014 beschikbaar dus het model is 5 jaar oud. Mogelijk heeft de eigenaar de fiets als overjarig model gekocht en komt daar de 3 jaar vandaan.
In de prijslijst stond deze Synapse nieuw voor 2799,- voorzien van Mavic Aksium wielen.
Zo te zien zijn de wielen het enige dat aangepast is aan de fiets, de rest lijkt origineel.

Hoe de verkoper erbij komt dat dit een 64cm is weet ik niet want de grootste maat Synapse is 61cm. Mogelijk is deze verkoper niet de eerste eigenaar.
Cannondales vallen trouwens wel groot, daarmee bedoel ik, de fietsen hebben gemiddeld een wat langere voorbouw dan andere merken.
Beste manier om erachter te komen of het iets voor je is, ga een stuk fietsen met dit apparaat,

Ik rij zelf een Synapse 58 cm. Vind het een hele fijne fiets voor de lange afstanden. Comfortabel en een fijn stuurgedrag.

De fiets lijkt als nieuw, zo te zien weinig op gereden, als je hem voor 1000-1100 Euro kunt aanschaffen heb je er geen verkeerde koop aan.
Hoogste bod is nu 750, ga kijken bij de fiets, vraag naar de onderhoudshistorie, neem eventueel iemand mee die kennis heeft van dit soort fietsen voor een second opinion.
Wie weet kun je hem voor 900 Euro meenemen.

Als je hem nu voor een mooi prijsje kunt kopen en na een paar maanden bevalt hij toch niet kun je hem in het voorseizoen vast voor hetzelfde geld kwijt.

Ik zie dat er op MP ook een 61cm Super Six staat voor 1399.
Deze is uitgevoerd met SRAM RED en veel duurdere uitvoering.
Staat bij een fietsenmaker dus komt met garantie, enige dingetje is dat de vorkbuis redelijk kort is terwijl de vorkbuis van de Synapse nog nooit lijkt te zijn ingekort.

Enige dingetje is misschien dat hij geen disc brakes heeft, is voor mij juist een pré maar ik weet niet hoe groot de groep liefhebbers van velgremmen nog is. Als je hem door wilt verkopen kan dat betekenen dat hij wat langer te koop staat.

stingray
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:14

stingray 18 jan 2020 21:32

Bedankt voor de Info, verkoper van de eerste Cannondale gebeld en wil er niet minder dan 1200 voor hebben. denk dat ik die dan maar over laat gaan als ik jullie zo mag geloven is dat te veel geld voor deze fiets.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 jan 2020 09:45

Dat weet ik niet hoor. Het is toch ook een beetje “hoe graag wil ik deze” en “ hoeveel haast heb ik”....
Je zult neem ik aan niet struikelen over grote hoeveelheden fietsen in jouw maat. En om een mooie*/goed passende/in goede staat verkerende fiets dan om 100 euro te laten lopen?

*disclaimer: mooi is in dit geval niet mijn persoonlijke mening ;-)

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 19 jan 2020 21:47

Hanz Bé geeft een goed advies. Daarbij, verkoper reageert dat hij 1200 wil hebben, dat is zijn eerste reactie. Er staat nu een bod van 750 als hoogste, al weet je niet of er ook via mail is geboden. Maar dat is nog wel een gat met zijn vraag. Hij moet ook nog maar zien dat hij 1200 krijgt. Er is wellicht nog wat meer ruimte in de prijs dan hij nu aangeeft (of hij heeft geduld tot in het verre voorjaar).
Wanneer deze fiets goede banden, ketting, cassette en andere slijtageonderdelen heeft dan kan het ook voor 1200 nog wel interessant worden. Je kan detailfoto's vragen of gaan kijken. Als die slijtagedelen niet goed zijn dan kan je ook aangeven dat je vindt dat hij om die reden nog wat aan zijn prijs moet doen.

LacsapOV
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 10 mei 2019 19:52

LacsapOV 25 jan 2020 08:04

Ik heb eventueel nog wel een Wilier Gran Turismo Ultegra 6700 in 61 te koop.
viewtopic.php?f=15&t=91158

Netjes onderhouden en door de dikke buizen ook een fraaie fiets in een grote maat. Dat is wel eens anders met grote maten. :-) Ik ben zelf 1.96m.

Plaats reactie