Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

12 inch racefietsje (met zijwieltjes)

TheoDV
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2019 12:35

TheoDV 15 mei 2019 12:43

Voor mijn dochter van bijna drie ben ik op zoek naar een kinderfietsje met wielmaat 12inch met een racefiets look. Op internet vond ik een afbeelding van zo'n fietsje maar kan nergens een winkel of webshop vinden waar een soortgelijk fietsje wordt aangeboden.

Wie heeft tips of wie heeft zo'n fietsje?

Afbeelding

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2019 14:02

Als ze nog zijwieltjes nodig hebben horen ze wat mij betreft op een loopfietsje. Als ze goed evenwicht kunnen houden koop je een echte fiets. Een krom stuur omdat papa het stoer vind lijkt mij geen goed idee.

Kijk naar een Frog. De kleinere modellen zijn ook als loopfiets te gebruiken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 mei 2019 21:09

Mee eens. Zijwielen zijn een slecht idee om fietsen te leren. Beginnen met een loopfiets (heb je ook hele stoere modellen van als papa daar belang aan hecht), en daarna, als ze de balans doorhebben, overstappen op een fiets met trappers zonder zijwielen. Mijn oudste had ik op deze manier met 3 jaar en een paar maanden aan het fietsen, de jongste fietste ruim voordat hij drie was.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 mei 2019 21:31

53x11 schreef: 15 mei 2019 21:09 Mee eens. Zijwielen zijn een slecht idee om fietsen te leren. Beginnen met een loopfiets (heb je ook hele stoere modellen van als papa daar belang aan hecht), en daarna, als ze de balans doorhebben, overstappen op een fiets met trappers zonder zijwielen. Mijn oudste had ik op deze manier met 3 jaar en een paar maanden aan het fietsen, de jongste fietste ruim voordat hij drie was.
In onze tijd, toen de kinderen dus klein waren, waren die loopfietsjes er nog niet. Maar onze kinderen hebben het toch best snel geleerd ook al zijn ze met zijwieltjes begonnen. Maar goed nu zijn de loopfietsjes er, dus niks mis mee.
Even gekeken, maar die dingen kosten echt weinig.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 mei 2019 15:03

Nooit aan zijwieltjes beginnen! Loopfiets > echte fiets.

Ik raad die van Puky aan. Zijn beschikbaar in verschillende maten, spuitwerk is extreem goed en kan ook tegen buiten laten staan.

Houten loopfietsjes van Simply raad ik af, slechte geometrie en dito rij-eigenschappen .

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 16 mei 2019 15:27

Volgens mij hadden wij een shinese cloon van simply, zoiets als deze https://www.houtenloopfiets.nl/bandits- ... p-201.html en daar is hier in huis flink mee rond gecrossed, kreeg niet de indruk dat de rijeigenschappen heel slecht waren.. daarna vroeg, overgestapt op een frog en nu crossed het rond op een woom..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 16 mei 2019 23:24

Ik heb voor zowel mijn kleinzoon als kleindochter een specialized loopfiets gekocht 12” en die hebben daar zoveel plezier van. Voordeel is dat ze ook gelijk op gewone fiets stappen zonder zijwieltjes. Kinderen op een fiets met racestuur zetten is echt vragen om valpartijen

Plaats reactie