Ik heb een setje Corima Aero wielen liggen waar een nieuwe body op moet.
En een zijflens van de voornaaf is gescheurd, repareren gaat niet, dus een andere naaf.
Als er iemand onderdelen heeft liggen of een setje kapot gereden velgen met hele naven, dan hoor ik het graag.
Ik heb ze al eens naar Wheel-tec gestuurd, maar die rekent voor reparatie meer dan een setje waard is.
Het gaat om deze wielen / naven.
https://cyclingtips.com/2012/02/corima- ... et-review/
Corima onderdelen
Zonde om ze weg te gooien.
Ik zou gewoon een goedkope naaf (Bitex, Powerway, Edhub, KT, Novatec) naaf van eBay trekken en de boel opnieuw inspaken.
Eventueel wil ik je helpen, ik ben recent begonnen met wielen spaken en zoek nog projectjes om ervaring op te doen. Ik heb recent mijn eerste carbon wielset gespaakt.
P.S. Volgens mij kan je die naven ook via Corima zelf bestellen? Voordeel is dat je dan de spaken kan hergebruiken, MITS de naven exact dezelfde dimensies hebben natuurlijk.
Ik zou gewoon een goedkope naaf (Bitex, Powerway, Edhub, KT, Novatec) naaf van eBay trekken en de boel opnieuw inspaken.
Eventueel wil ik je helpen, ik ben recent begonnen met wielen spaken en zoek nog projectjes om ervaring op te doen. Ik heb recent mijn eerste carbon wielset gespaakt.
P.S. Volgens mij kan je die naven ook via Corima zelf bestellen? Voordeel is dat je dan de spaken kan hergebruiken, MITS de naven exact dezelfde dimensies hebben natuurlijk.
Dank voor je tip en aanbod. Ik had zelf ook al eens gezocht in de Corima webshop en ze gemaild, maar reactie blijft uit (levering van een complete voornaaf).
Op 't moment denk ik aan twee opties; repareren en gebruiken, of beschadigd verkopen.
Bij reparatie lijkt het vinden van de voornaaf de grootste uitdaging, een nieuwe cassettebody is geen punt. Of het nieuwere type S (alu) voornaaf uitwisselbaar is ben ik nog niet achter, dat zou nog een goede oplossing kunnen zijn. Zelf overspaken zie ik geen bezwaar in, maar k heb wel voorkeur naar behoud van spaken.
Op 't moment denk ik aan twee opties; repareren en gebruiken, of beschadigd verkopen.
Bij reparatie lijkt het vinden van de voornaaf de grootste uitdaging, een nieuwe cassettebody is geen punt. Of het nieuwere type S (alu) voornaaf uitwisselbaar is ben ik nog niet achter, dat zou nog een goede oplossing kunnen zijn. Zelf overspaken zie ik geen bezwaar in, maar k heb wel voorkeur naar behoud van spaken.
Ja, het zijn ook gewone spaken, maar het punt is dat de naaf lastig te vinden is. En qua spaken heb ik geen zin om een nog groter neer te tellen om die ook te moeten vernieuwen.
Ik ga eens kijken of het lukt om een foto te plaatsen van de schade.