Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Selle Italia C2 of Flite

campafan
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 09 aug 2011 09:19

campafan 24 feb 2014 08:55

Ik heb wat problemen van mijn zitvlak en heb het idee dat het Selle Italia C2 of Flite zadel in aanmerking kunnen komen om lekker te zitten. Omdat ik dat niet zeker weet wil ik eerst kijken of ik hier een tweedehands zadel scoren om dat te testen.

Uiteraard weet ik van de Selle Italia meting, maar dan kun je het zadel niet testen en krijg je een advies. Op het moment heb ik teveel zadels op een dergelijke manier gekocht die toch niet helemaal voldeden dus wil ik het zelf testen. Als het niets is verkoop ik het zadel weer en omdat ze tweedehands zijn hoeft dat niet veel te kosten want het brengt z'n geld wel weer op.

Het mag tevens een flow uitvoering zijn van het zadel (met gleuf)

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 24 feb 2014 10:19

sommige FMers hebben een probeerzadel, die kan je dan meerdaags testen.

Ik fiets zelf met een flite en ga dus nooit meer veranderen.
het ziet er soms wel komisch, heb je een super strakke nieuwe fiets zet je het oude half versleten zadel over.

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 27 feb 2014 13:53

let wel dat een C2 en een Flite twee compleet verschillende zadels zijn. De C2 is ca. 130mm breed en de Flite ca. 145mm. Daarnaast is de Flite een platter/vlakker zadel dan de C2.

Een meting van idmatch stuurt je alleszins in de juiste richting qua anatomie van het zadel. Binnen die categorie heb je dan weer verschillende zadels in verschillende prijsklassen.

Plaats reactie