Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Oude SLR of Kapotte SLR

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 25 jul 2006 00:17

Ik ben dus op zoek naar een oude of kapotte Selle Italia Slr, Slr Xp, Slr Carbonio om die eens á la weightweenies flink onder handen te nemen. Dus heeft iemand iets liggenm wat tijdens een valpartij beschadigd is of thuis in een donker hoekje ligt, meld het hier even.

Ik wil er natuurlijk niet al te veel aan uit geven daar het nog wel eens mis kan gaan en ik dan een zadel naar de vaantjes help :)

Ik hoor het wel!
Science of Performance!

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 26 jul 2006 22:02

Reeds gevonden
Science of Performance!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 26 jul 2006 23:32

Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 26 Juli 2006
Reeds gevonden


Da's snel. Wel je resultaten posten tzt he

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jul 2006 23:43

Ik heb er ook nog 1 alleen daar kan ik niets meer mee omdat de brug is afgebroken aan de voorkant van het zadel
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 27 jul 2006 14:04

Nou, ik heb dus een oud Giant zadel gekregen van mijn neefje wat er eigenlijk hetzelfde uitzag als een SLR (op de Cro-moly rail na dan waar de SLR meen ik Ti-rails heeft)

Ik zal vanmiddag even wat fotootjes posten hier, maar het is me als volgt afgegaan:

Als eerste heb ik de scuff-guards en schroeven verwijderd die aan de achter en voorkant van het zadel bevestigd waren. Hierna heb ik met een schroevendraaier alle schroeven en nietjes los gehaald zodat ik het leren dek en schuimrubber vulling kon verwijderen. Nadat dit overtollige gewicht verwijderd is heb ik het zadel met sticker-verwijderaar gepoetst zodat alle lijmresten verdwenen waren en het customizen kon beginnen.

Als eerste heb ik de bevestigingspunten voor de schroeven en nietjes verwijderd en alle oneffendheden weggeslepen met de Dremel. Daarna heb ik aan de achterzijde een soort van V eruit geknipt en geslepen waar het zadel als het ware een ronding naar binnen maakt. Hierna heb ik met de Dremel de soort van "Gel Flow" opening een klein beetje groter en gladder gemaakt. De volgende stap was het verwijderen van alle excessief materiaal zoals de opvulling van de bevestigingspunten van de zadelbrug (die punten zijn nu wat holler gemaakt)Hierop heb ik een stuk schuurpapier gepakt en de wat dikkere rand weggeschuurd aan de onderzijde en het zadeldek dunner gemaakt door érg lang te schuren. Tot slot met de Dremel de zadelbrug een beetje doffer uiterlijk gegeven.

Wat mij nu nog rest is het zadel te polijsten en dan is het klaar voor te gaan testen. Ik ga het dan ook meteen wegen en zal mijn resultaten zo spoedig mogelijk posten!

Het oorspronkelijke gewicht van het zadel heb ik helaas niet maar zal ongeveer op 225 gram komen (aangezien het zo goed als hetzelfde zadel is als het BBB anatomic zadel)

PS: Ik kan het trouwens iedereen aanraden wie op een goedkope manier gewicht wil winnen. Ik ben zelf alles behalve een handig persoon maar dit was een fluitje van een cent!
Science of Performance!

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 27 jul 2006 16:17

Zojuist even in de supermarkt op de weegschaal gelegd. Resultaat = van 225 gram (geschat) naar 130 gram (gewogen)

Best aardig om op zon simpele manier 40% gewicht op je zadel te besparen.
Science of Performance!

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 27 jul 2006 20:41

En dan nu de vraag: Hoe zit het zadel nog?

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 27 jul 2006 22:00

Quote: Origineel geplaatst door sjezer op 27 Juli 2006
En dan nu de vraag: Hoe zit het zadel nog?


je zou ook kunnen proberen om te leren fietsen zonder zadel.

ben je die laatste grammen ook kwijt.


RIDLEY the speed weapon

robi-one
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:34

robi-one 27 jul 2006 22:04

Ja, lekker op je zadelpen zitten.... Daar is vast wel een doelgroep voor...
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 28 jul 2006 02:30

(edit: hier stond eerst een opmerking waarmee ik de woede van dutchflandrien op de hals zou halen)

Maar om on-topic te gaan: Het zit werkelijk fantastisch!
Ik ben er zelfs over aan het denken om een echte SLR op de kop te tikken en die eens onder de 100 gram te krijgen.

@ Robi-One: Zadelpen zitten is nou niet echt mijn ding :)
Science of Performance!

atb-sjonnie
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50

atb-sjonnie 04 aug 2006 02:43

Onder de 100 gr. gaat niet.
Ik heb zelf het dek en het schuim eraf gehaald, maar nog niet kunnen wegen, maar op WW staat dat hij dan +- 115gr weegt.
Ook niet verkeerd en het zit super, ik heb hem op mijn Scalpel ook omdat modder en regen elk zadel vernielt...
Wanneer wordt het Zomer....

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 04 aug 2006 17:44

Maar nu komt het mooiste pas. Ik ben zelf al weer rond aan het neuzen naar een SLR met Titanium Onderstel. Als leren bovenlaag met schuim is verwijderd komt de Dremel er weer aan te pas en ga ik weer eens knippen en schuren. Uiteindelijk schijnt het mogelijk te zijn om net onder de 100 gram te duiken
Science of Performance!

Plaats reactie