Een marktplaats voor wielren-achtige zaken.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!

Colnago fietsen gaan in de uitverkoop

chalita
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 dec 2004 20:59

chalita 17 dec 2008 23:40

Rabo wielerfan let op; de oude Colnago fietsen gaan in de uitverkoop
Op donderdag 18 december van 12:00 tot 20:00 en op vrijdag 19 december van 12:00 tot 21:00 zal in de nieuwe wielerspeciaalzaak in Bruchem de feestelijke opening plaatsvinden van Cycle Center 53-11, vernoemd naar het speciale verzet. Tijdens deze opening zullen er ruim 200 tweedehands Rabobank Colnago fietsen te verkrijgen zijn. De carbonfietsen zijn er in alle soorten en maten en starten bij een bedrag van 1800 euro. Daarnaast zijn er ook verscheidene losse onderdelen te bemachtigen.

Voor meer informatie of vragen kunt u mailen naar info@cc5311.nl of bellen met Alan van Tuyl 06-150 219 98.

Als Rabosport.nl bezoeker kunt u met voorrang kopen bij van Tuyl, Rabobank Nederland heeft hier echter geen verdere rol in

http://www.rabosport.nl/wielrennen


simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 18 dec 2008 14:02

Te koop regels
"In dit forum mogen particuliere forumleden goederen verkopen"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 dec 2008 14:13

Volgens mij is Chalita nu niet echt een medewerker van VT of Rabobank wielerploegen. Hij heeft het er enkel neergezet om andere er op attent te maken...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

reason
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:42

reason 18 dec 2008 14:23

Om deze reden heb ik dit:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=26509

een maand geleden gepost. Helaas 130+views maar geen meningen. Misschien in verkeerde subforum gepost?
Als "particulieren" zoals Chalita gebundeld dit soort "tips" posten (zonder eigen belang) lijkt het mij een meerwaarde voor andere forumleden.
De vraag is waar. Ik pleit voor een nieuwe subforum "Acties, aanbiedingen van winkels" o.i.d.

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 18 dec 2008 14:41

Gewoon onder het kopje racefietsen?
Anders wellicht een nieuwe kop algemen informatie Bijv ook voor afgelastingen van toertochten of melden van leuke tochten, aanbiedingen, evenementen enz.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4496
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 dec 2008 18:17

Vandaag eens gaan kijken in Bruchem. Wat een collectie fietsen! Heel wat mooie framepjes van Menchov, Freire, Flecha, Dekker {zo goed als nieuw :-) }, Moerenhout etc. Het pronkstuk, wat mij betreft althans, een hagelnieuw Colanago frame+vork in geel/zwart... daar had Rasmussen Parijs mee binnen gereden, als alles volgens plan was verlopen!

nimp
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:42

nimp 18 dec 2008 20:00

En hoe waren de prijzen ?
Duur ?
Goedkoop ?
Goedkoop omdat er een prof heeft opgereden maar je vind wel betere koopjes op 2dehands-sites ?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4496
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 dec 2008 20:20

Vond de prijzen niet meevallen. Alle fietsen zijn individueel geprijsd naar hun staat (frame/onderdelen/groep). Wielen zitten er niet bij (schijnen de cyclocrossers zich over te ontfermen). Zag bv een fiets van dit jaar van Moerenhout voor 2700E. Een vrijwel nieuwe Extreme C of power van een continental-renners (Lodewijcks?) zelfs voor 3300E.
C50's van voorgaande jaren (oranje bovenbuis) gaan rond 2000E, maar bedenk dan dat er minimaal twee seizoenen op gefietst is en de dura ace groep er matig uitziet.

Aan de andere kant, om de Tour-fiets van Menchov of Freire te bemachtigen is best geinig. Verkoper vertelde dat Flecha zijn P-R fiets heeft opgekocht.

Tijdritfietsen stonden voor 3500E te koop.

Trouwens, fiets/vrijetijds-kleding (harvest/asics/nike), atmossen/pneumo's, stuurpennen, tijdritsturen (itm/cinelli), zadels (san marco/prologo) allemaal stevig geprijsd. Geen koopjes te bekennen, alleen de stropdassen van de ploegen waren met 15E nog goed te doen.


Voor een collectersitem: JA,
Om een fiets te bemachtigen om er zelf op te rijden: Mwooaaa, nee.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 dec 2008 20:47

[quote="reason"]
De vraag is waar. Ik pleit voor een nieuwe subforum "Acties, aanbiedingen van winkels" o.i.d.[/quote]

Op zich wel een goed idee, alleen in de praktijk zie ik het niet zo zitten. Al die FM's die dan langs gaan komen om hun aanbiedingen neer te zetten die over 't algemeen totaal niet interessant zijn.

Gerolsteiner vroeg ook al absurde prijzen voor 't meeste materiaal. Enige interessante was daar misschien de Walser frames.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 19 dec 2008 00:13

Zo interessant waren de Walser's van Gerolsteiner ook weer niet.
Oude Walser frames zonder voorvork die er niet echt mooi uitzachen: 1600-1800 Euro
De betere wel zelfde model: 2700 Euro (Voor beide is incl. dichtwiel bij die van 2700 euro met 10spd crank 2008 en de 1600-1800 77xx-serie crank)
Specialized tijdritframes (eigen) waren 3500-3700 Euro compleet.

reason
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:42

reason 19 dec 2008 01:37

[quote="Amclassic-fan"][quote="reason"]
De vraag is waar. Ik pleit voor een nieuwe subforum "Acties, aanbiedingen van winkels" o.i.d.[/quote]

Op zich wel een goed idee, alleen in de praktijk zie ik het niet zo zitten. Al die FM's die dan langs gaan komen om hun aanbiedingen neer te zetten die over 't algemeen totaal niet interessant zijn.

Gerolsteiner vroeg ook al absurde prijzen voor 't meeste materiaal. Enige interessante was daar misschien de Walser frames. [/quote]


Ik begrijp je twijfels. Het moet ook blijken dat het werkt en, belangrijker, een meerwaarde is voor het forum. Aangezien er veel discussies zijn over prijzen en verkrijgbaarheid van onderdelen, wielen, groepen, kleding en mensen graag een eurotje minder willen uitgeven, denk ik dat het wel een drukbezocht subforum zou worden.

Qua ontwerp/concept zou ik dan als voorbeeld www.dvd.nl willen vermelden:
http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=29
In dit subforum heeft elke "shop" 1 topic, en niet meer dan dat. Eventueel kun je per jaar werken (ter opschoning), bv. de topics "Math Salden 2009" of "Belga Fietsen 2008". Daarbij geen discussies over prijzen, alleen "feiten" over producten en prijzen. Het moet wel overzichtelijk blijven!

Voordeel voor het forum/leden:
--meer info over (mogelijke) goeie acties/deals
--drempelverlagend om toch eens te gaan kijken bij winkel A te B
--je kunt je hardwerkende FM supporten door te posten dat hij momenteel Assos shirts voor 50% wegdoet. Hij blij, medeforumlid blij.
--alle "winkelspam" zit in 1 subforum. Indien geen interesse, laat je deze links liggen. Wellicht blijft "Te Koop" sectie dan schoner? Moet blijken.

voordeel voor winkels:
--gratis reclame (hopelijk meer gepost door forumleden dan door winkels zelf)
--wellicht meer omzet door toename klanten

Nadeel:
--als enkel winkels gaan posten, krijgt het een ander karakter
--meer werk voor moderators

Ik wil graag info over m.i. interessante koopjes delen met anderen; daar is geen ruimte voor nu. Met name de najaarsacties zijn natuurlijk reuze interessant, maar soms een "dump" van spullen die ver onder normale prijzen liggen (vaak kleding, banden) midden in het seizoen.

De info die KXLight hierboven post is een perfect voorbeeld van hoe het zou moeten!! Je kunt nu beter beslissen of je naar die Colnago/Rabo actie heen wilt/moet of niet.

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 19 dec 2008 09:50

Uiteindelijk is de beslissing nuttig of niet, makkelijk te nemen.
Open een topic "Commerciele aanbiedingen" en zie of er actie van leden is op dat forum.
Het zou ook zelfs wel een bron van inkomsten kunnen zijn.

Persoonlijk ben ik er wel voor, anderzijds is er al de rubriek 'groot verzet'

Plaats reactie