Een marktplaats voor wielren-achtige zaken.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!

Positieve en negatieve ervaringen met users van dit forum

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 18 nov 2015 22:36

Goeie zaken gedaan met Sluwe, voor een leuke prijs 2 Schwalbe One Tubeless overgenomen.
Geld overgemaakt en werden meteen verstuurd !
Dikke +
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Sluwe
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 okt 2013 20:25

Sluwe 19 nov 2015 08:16

Transactie met bigfloor verliep perfect.

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 23 nov 2015 11:11

Vervelende ervaring met Aureas.

Ik ben in onderhandeling over de prijs voor een onderdeel. Na 2x bieden nog geen deal. Ondertussen krijgt de verkoper een beter bod. Stelt mij wel op de hoogte dat er een andere bieder is, maar wacht mijn nieuwe bod vervolgens niet meer af en binnen ruim een uur laat hij weten dat het onderdeel aan een ander is verkocht.

Ik krijg dus geen gelegenheid om hetzelfde bod te doen, omdat de verkoper kiest voor "zekerheid".

De verkoper mag uiteraard doen wat hij wil. Deze manier van verkopen past echter niet bij mij (fatsoens)normen en waarden.
Bij een beter bod van een ander altijd de persoon waarmee je in onderhandeling bent de gelegenheid geven hetzelfde bod te doen en zijn reactie af te wachten.
Zo krijg je als verkoper uiteindelijk nog steeds de beste prijs en geef je beide kopers de gelegenheid het onderdeel te kopen voor de prijs die zij er voor over hebben!

Aureas
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2014 20:31

Aureas 23 nov 2015 11:28

Jammer om te lezen dat racedoc dit zo heeft ervaren. Persoonlijk zou ik dit 'het risico van laag inzetten' willen noemen.

Na een in mijn ogen erg laag bod vraagt racdoc mij naar een minimum prijs. Waar ik hem netjes antwoord op geef. Hier volgt wederom een tegenbod op welke hier onder ligt. Inmiddels krijg ik een andere bieding welke precies op de eerder genoemde minimumprijs terecht komt. Hier stel ik racedoc van op de hoogte. Hierna volgde echter nóg ander een bod welke hoger uit viel. Aangezien racedoc eerder niet de deal wilde sluiten op de minimumprijs, kies ik ervoor om de transactie af te handelen met een andere gegadigde welke hier dus zelfs boven bood.

Ik kies eieren voor mijn geld. Ik wilde gewoon voor een goede prijs van die cassette af. En als dat vlot kan is dat helemaal mooi meegenomen. In mijn ogen heeft racedoc gegokt (op een lage prijs) en verloren. We hadden nog geen akkoord, en aangezien het bedrag uit zou komen op iets wat hij eerder afsloeg kies ik voor zekerheid.

Achteraf had ik wellicht na zijn tegenbod op mijn minimumprijs kunnen antwoorden met "hier kan ik niet mee akkoord gaan" in plaats van hem op de hoogte houden van de andere biedingen.


Dat racedoc dit als onfatsoenlijk ervaart vind ik jammer. Mijn excuses. Maar ik ga er van uit dat mijn kant begrijpelijk is.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 23 nov 2015 14:13

Ik snap het probleem ook niet helemaal. Volgens mij heb je als verkoper toch wel de mogelijkheid om te verkopen aan de hoogste bieder mits er nog geen akkoord is gesloten. Dan zou het niet netjes zijn. Klinkt mij gewoon als een fatsoenlijke verkoop in de oren, en niet anders als een marktplaats o.i.d. Als je niet tegen je "verlies" kan dan moet je het spel niet spelen, of veilig spelen en hoger bieden.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 nov 2015 17:49

+1, lijkt me dat er correct gehandeld is. Het is geen huis dat verkocht wordt (de enige markt waarvan ik weet dat eerste bieders soms een degelijk recht hebben). Je wilt als verkoper ook een beetje snel kunnen handelen. Bovendien, als jij de minimumprijs niet wilt betalen, dan is de deal toch afgeketst? En anders ben ik erg benieuwd wat jij onder minimumprijs verstaat!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

martinobongo2
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13

martinobongo2 23 nov 2015 18:35

chrissiewizzie schreef:Of uit nu alleen mijn eigen frustratie? ;-)
In het geheel niet, ben het met jullie eens!

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 23 nov 2015 18:42

Blijkbaar kijk ik voorlopig als enige toch anders tegen onderdelenverkoop aan.

Onderstaande is in mijn ogen een normale situatie (zonder verder op de situatie tussen mij en Aureas door te willen gaan, dat is volgens mij op een volwassen manier opgelost):

Jantje biedt als eerste prijs x voor een onderdeel. Jantje gaat onderhandelen met de verkoper, ze zijn er nog niet uit. Ondertussen biedt Pietje prijs x+10. De verkoper laat Pietje weten dat hij in onderhandeling is met Jantje en dat hij Jantje de gelegenheid wil geven ook x+10 te bieden. De verkoper stelt Jantje hiervan op de hoogte en biedt Jantje de mogelijkheid om ook x+10 te betalen, hij was immers de eerste bieder. Evt kan de verkoper een deadline van 4/8/12 uur stellen om Jantje te laten reageren. Jantje kan ja of nee zeggen.

@Chrissiewizzie: de verkoper kan na een eerste bod duidelijk zeggen: lager ga ik niet. Overigens denk ik niet dat ik een persoon ben die past bij jouw geschetste situatie, dit zou de eerste keer zijn dat ik iets via het forum zou kopen!

Wellicht een eyeopener voor mij als ik de enige ben die er zo over denkt. Ik heb inmiddels veel kleding en onderdelen via dit forum verkocht en dat is gelukkig naar ieders tevredenheid verlopen. Ik blijf dan ook bovenstaande hanteren.

Aureas
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2014 20:31

Aureas 23 nov 2015 19:18

racedoc schreef: @Chrissiewizzie: de verkoper kan na een eerste bod duidelijk zeggen: lager ga ik niet. Overigens denk ik niet dat ik een persoon ben die past bij jouw geschetste situatie, dit zou de eerste keer zijn dat ik iets via het forum zou kopen!
Als je vraagt naar een minimumprijs kun je er van uit gaan dat diegene dus niet lager gaat. Hence 'minimum'. Als je daar dan onder gaat zitten, kun je proberen, niet geschoten is altijd mis. Maar het is niet gek als de verkopende partij dan andere kansen pakt.

Ik zie verder niet in hoe iemand -wat voor vorm dan ook- aan 'rechten' kan ontlenen aan het simpele feit dat je toevallig de eerste was die een bod uitbrengt. Zou een mooie zijn, ga ik op alle aangeboden spullen een euro bieden. Vervolgens zou de verkoper bij ieder ander bod mij op de hoogte moeten gaan houden? En me ook nog eens de tijd geven om te beslissen of ik 't dan voor die prijs zou willen hebben.

Nee, de verkoper is in deze gewoonweg de beslissende partij. Zolang er geen akkoord is is de markt gewoon vrij. Onfatsoenlijk zou zijn als ik akkoord zou zijn gegaan met een bod, en vervolgens ALSNOG aan een andere (hogere) bieder zou verkopen.

Dat jij wilde proberen er zo goedkoop mogelijk uit te komen, is je goed recht en een onderdeel van 'het spel'. Als er in de tussentijd een bod voorbij komt die ik acceptabel vind voor mijn spullen pak ik die kans. En zie ik geen reden om die andere partij te moeten laten wachten op een ander. Zeker niet als ik zelf gewoon van mn spul af wil, en al twee onacceptabele biedingen heb gehad. Wat dat betreft sluit ik me bij chrissiewizzie aan

Nu vind ik er wel voldoende woorden aan vuil gemaakt. Het is in goede orde uitgepraat en onze opvattingen liggen kennelijk anders. Kan, niks mis mee, maar een situatie als dit kan dan een gevolg zijn.

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 23 nov 2015 19:24

Omdat ik me niet kan vinden in die handelswijze zal het de eerste en waarschijnlijk ook de laatste poging zijn iets via het forum te kopen :mrgreen:

Ik heb overigens met de verkoop ook alleen maar goede ervaringen met forumleden!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 nov 2015 23:01

Je kunt natuurlijk ook gewoon een iets realistischer prijs bieden. Just sayin'..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 nov 2015 23:08

racedoc schreef:Omdat ik me niet kan vinden in die handelswijze zal het de eerste en waarschijnlijk ook de laatste poging zijn iets via het forum te kopen :mrgreen:
Dan laat je toch veel potentieel goede en vooral betrouwbare aankopen liggen. Altijd alleen maar gekocht en verkocht hier op het forum en buiten dat alleen kleine dingen op het mountainbike.nl forum. Nog nooit, en dat zal ook niet gebeuren, op marktplaats.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie