Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Schrale kont

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 10 mei 2010 16:43

Dag allemaal,

Ik heb al gezocht op het forum, maar kon geen topic vinden waarbij mensen hetzelfde probleem hebben. Wel veel over zadelpijn, maar niet over mijn probleem.
Ongeveer een 1,5 jaar geleden ben ik over gestapt op een zadel met opening, omdat ik een slapend zaakje kreeg. Naar alle tevredenheid, want tot op heden geen last meer van gehad.
Het probleem waar ik nu mee zit sinds het begin van het seizoen is schrale plekken op de grens van bil naar been (als je je lies volgt naar beneden zeg maar). Het lijken wel kleine ontstekingen/wondjes. Ik smeer altijd met uierzalf en heb goede broeken. Heb ook geen last van zitbeentjes en kan makkelijk 5 a 6 uur op mijn zadel zitten.

Meer mensen die hier last van hebben? Heb al gelezen over Reskin, iemand ervaringen mee?
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

twor
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 jul 2009 09:13

twor 10 mei 2010 16:45

ja ik had hier erg veel last van totdat ik een nieuwe broek gekocht had en toen was het over. Wellicht een idee om een keer een andere broek te gebruiken. Ik had het idee dat het vooral door wrijving kwam.

Ik had een AGU broek en nu een BBB-broek, kwa merk ben ik er niet kapot van maar de zeem is opzoch goed en de irritaties blijven nu helemaal weg

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 10 mei 2010 21:24

Heb er ook wat last van (wel in lichte mate) bij een AGU-broek. Het lijkt door de wrijving met de dikke stiksels aan de randen van de zeem te komen.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 10 mei 2010 23:24

Voor de rit insmeren met Assos Chamois crème en achteraf met Zink zalf.
Verder altijd na de rit je broek meteen in de was, maar dat doe je vast wel.
Als het dan langzaam niet beter gaat, denken aan een ander zadel, rij nu sinds 3 maanden met een andere en hebt duidelijk minder last van bultjes.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 10 mei 2010 23:35

Ik zou me kunnen voorstellen dat dit zou komen van een te zacht zadel en/of van een zadel wat doorzakt.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 10 mei 2010 23:40

Het betreft een Selle Italia Flite Gel Flow zadel....Vind hem zelf niet zo heel zacht...
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 10 mei 2010 23:54

campa=super schreef:of van een zadel wat doorzakt.


Bij mij ging het om een Specialized Toupe, waarbij de flanken zwak waren geworden.
Ik rij nu met een Fizik Antares trouwens.

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 10 mei 2010 23:58

Heb net even gevoeld aan mijn zadel, en hij is toch wel wat zacht, door de gel waarschijnlijk.
Voor mijn nieuwe fiets heb ik de Flite Flow Carbonio besteld, hoop dat deze "harder" is zodat ik kan gaan testen of die theorie klopt. Volgens mij zit in mijn nieuwe zadel namelijk geen gel...Als dit niet het geval is, ga ik maar eens wat andere zadels testen.
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 11 mei 2010 18:32

Ik moet zeggen dat ik er ook regelmatig last van heb. Bij mij komt het denk ik omdat het verschil tussen mijn linker- en rechterbeen vrij groot is. Daardoor ontstaat er wat meer wrijving op het zadel. Ik heb zojuist een SLK-zadel gemonteerd (die als het goed is wat meebeweegt met de pedaalslag en daardoor hoop ik minder wrijving te hebben).
Bij mij scheelt het ook sterk welke broek ik aan heb: Vermarc +1, AGU -1! Nu smeer ik voorafgaand aan een flinke tocht altijd wat Sudocréme op de zitdelen en dat helpt echt geweldig. Kost ook niks zo'n potje en is bij elke drogist verkrijgbaar :)
Canyon Ultimate CF SL 2016

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 11 mei 2010 19:46

Ik had er geen last, maar door het gaan dragen van clubkleding met een mindere zeem is dit ontstaan. Met Assos geen probleem, maar met Lorini dus nu wel.
Heb ook gezocht naar een oplossing gezocht en gevonden in de Reskin Pleisters. Afgelopen week tijdens de Boretti op de 125 KM gedragen en nergens last van.
Kan ze zeker aanbevelen en zijn meerdere keren te gebruiken, als je ze maar goed uitwast.

Ik heb de pleisters via bikeparts4u.nl geleverd gekregen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 11 mei 2010 19:49

Ok bedankt voor de tip, had er over gelezen inderdaad. Ik hou het in mijn gedachten.
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 11 mei 2010 21:29

Nog één andere gedachte, voor de zekerheid: als je het eerst niet had en nu wel, gebruik je dan misschien een ander wasmiddel? Dat kan ook uitmaken.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Plaats reactie