Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs -Roubaix 2021

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 okt 2021 17:39

Colbrelli had ik vorige week wél op mijn lijstje staan. Vandaag niet

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 okt 2021 17:45

Gewoon slim, eerst het bordje van andere leeg eten!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2438
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 okt 2021 17:50

Misschien wel slim, maar ik heb het niet voor dat soort renners.
Nul comma nul procent respect heb ik voor dat type renners.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 03 okt 2021 17:52

Colbrelli is een wielrenner naar mijn hart. En gek genoeg heeft hij op veel momenten helemaal niet echt verzaakt om op kop te rijden. Dat is vooral ons gevoel hier. Maar als matje loopt te sleuren moet je hem vooral laten sleuren :lol: .

Moscon is ergens geflikt door de mechanieker toen hij een reservefiets kreeg met echt een andere bandendruk erin.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 okt 2021 17:54

Wat een urenlange thriller alweer... 😍

Ik vind dat Colbrelli zeker niet passief gereden heeft, je kan je afvragen of MVDP niet gewoon te gretig was op vele momenten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7962
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 okt 2021 18:15

Wat een prachtige koersdag zeg!! af en toe leek het wel of je aflevering van "the walking dead" aan het kijken was met die bizarre bemodderde kupkes!!
Mooie winnaar ook; een slimme en oersterke renner die precies weet hoe hij zijn krachten moet verdelen!
Echt smullen van begin tot einde. Alleen jammer voor Moscon dat hij uitgerekend ook nog moest vallen na zijn lekrijden. Hij was sterk genoeg om voor te blijven als dat niet gebeurd was denk ik.
Verder denk ik dat die reserve fiets gewoon niet geprepareerd was zoals het hoorde (bandendruk? type bandjes? maat?) Hij leek iets anders van maat dan zijn eigen fiets maar bovenal leek het of de banden geheel anders reageerden op de slijk van de kasseien. Wellicht omdat eigenlijk van Baarle de kopman was en Moscon eigenlijk niet in beeld was?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 okt 2021 18:17

Ik heb een mooie koers gezien, gelukkig viel de ellende mee.
En na 260km koers over dit parkoers in deze omstandigheden, kun je toch echt niet spreken van “onverdiend winnen” (of erger).

Mooie winnaar!

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 03 okt 2021 18:29

Mooie wedstrijd en een prima winnaar. Gelukkig is wielrennen meer dan hardrijden en is slim rijden ook van belang. Colbrelli zat (maar door de modder kan ik het mis hebben) helemaal alleen, in tegenstelling tot van Aert, van der Poel en de wolfpack. En wat heeft Vermeersch een beresterke wedstrijd gereden! Moscon ook heel sterk.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2438
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 okt 2021 18:45

Yves Lampaert:
"Ik was misschien wel de beste man in koers"

https://sporza.be/nl/2021/10/03/lampaer ... 278420598/

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2438
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 okt 2021 18:50

Zo, mijn frustraties zijn uitgewerkt.
Uiteindelijk, is de winnaar de slimste en de beste
Well done Sonny.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 03 okt 2021 18:55

Colbrelli heeft het slim gespeeld, en was misschien ook wel de man in vorm, maar niet mijn type rijder inderdaad. Bovendien had ik toch liever gehad dat er een renner uit de lage landen gewonnen had. Dus topprestatie van Vermeersch.
Van der Poel had ook gewoon een eerlijke analyse, vrede met zijn plek, heeft volgens mij geen spijt van hoe hij gereden heeft. Ik snapte alleen niet dat Philipsen maar één laf beurtje heeft kunnen doen, en daarna er een beetje laf achter bleef hangen.
Bij Ineos zullen er toch wel even vragen gesteld worden lijkt me. Die bandendruk/controle na de wissel was echt opvallend. Moscon was echt sterk.
Rutsch (EF) vond ik ook een opvallende parel.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 okt 2021 18:57

Hanz Bé schreef: 03 okt 2021 18:17 Ik heb een mooie koers gezien, gelukkig viel de ellende mee.
En na 260km koers over dit parkoers in deze omstandigheden, kun je toch echt niet spreken van “onverdiend winnen” (of erger).

Mooie winnaar!
Na 260km wil ik nog wel spreken over 'die had net iets meer verdiend om te winnen', en dan heb ik het vooral over Florian Vermeersch. Die moest in de laatste bocht ook nog hoger in de baan om Moscon te ontwijken, dan nog had hij het wellicht niet gehaald, maar wat een race. In de kopgroep met 30 man vanaf km 210-215, en zich helemaal niet gespaard in die groep. Heel lang alleen met Eekhoff gereden, vervolgens bijgehaald, weer de schifting overleefd met Van Asbroeck en Moscon, vervolgens gelost door Moscon. Dan denk je: game over, goed gereden. Maar dan komt hij terug dankzijn van der Poel (maar ook door zelf nog forcing te voeren, vooral over kasseien (bvb. heel de strook van Camphin-en-Pevele...!). Op het einde blijkt hij gewoon even sterk als zijn kompanen. En dat op zijn 22ste... Die gaat nog een mooie Roubaix carriere tegemoet! :like:
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie