Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Patrick Lefevere topic

hayes

hayes 22 sep 2021 10:51

fiedoo schreef: 22 sep 2021 10:35
een diabetespatiënt kan dat al eens voorhebben, spijtig natuurlijk als dat tijdens een TV-uitzending is.
Dit past echter niet in een negatief discours ;)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 sep 2021 11:06

bankrenner schreef: 22 sep 2021 09:20
Jans schreef: 21 sep 2021 21:41 Dus het niveau moet omhoog, maar investeren? Ho maar. De dames moeten gewoon een baan hebben en ook nog presteren?
Klopt! kan blijkbaar prima, zie OS wegwedstrijd.

Op het NL vrouwenwielrennen na stelt het internationale vrouwenwielrennen (helaas) toch geen fluit voor. een 38 jarige die op 22 jarige leeftijd nog op het voetbalveld stond bier te happen zet het hele vrouwen peloton naar haar hand.. dit is voor mij het ultieme voorbeeld dat het algehele niveau om hoog moet.
Kom op zeg, dit is wel heel erg kort door de bocht. Misschien gezien hoeveel ze er voor doet? Je doet nu net of iedere boerentrien kan presteren wat Annemiek doet. Ze bleek een flinke dosis talent te hebben en daarnaast doorzettingsvermogen en vermogen om uit te vinden wat voor haar optimaal werkt.
Ik neem aan dat je haar "met gemak" bij houdt

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 sep 2021 11:23

Een 36-jarige herintreder zet in de Tour de France alle massasprints naar zijn hand. Dit is voor mij het ultieme voorbeeld dat het algehele niveau om hoog moet.

Zo lust ik er nog wel een paar
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 sep 2021 12:32

timo2.0 schreef: 22 sep 2021 11:23 Een 36-jarige herintreder zet in de Tour de France alle massasprints naar zijn hand. Dit is voor mij het ultieme voorbeeld dat het algehele niveau om hoog moet.

Zo lust ik er nog wel een paar
of een skieër die 3x vuelta en ei zo na de tour wint, of een voetballertje die één van de grootste talenten blijkt te zijn , of crossertjes die van een uurtje in het veld rijden plots het wielrennen op de weg domineren, enz... :mrgreen:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 sep 2021 12:52

Precies, het talent van enkelen nooit misbruiken om de rest van het peloton the kleineren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 22 sep 2021 13:23

Jans schreef: 22 sep 2021 11:06
bankrenner schreef: 22 sep 2021 09:20
Jans schreef: 21 sep 2021 21:41 Dus het niveau moet omhoog, maar investeren? Ho maar. De dames moeten gewoon een baan hebben en ook nog presteren?
Klopt! kan blijkbaar prima, zie OS wegwedstrijd.

Op het NL vrouwenwielrennen na stelt het internationale vrouwenwielrennen (helaas) toch geen fluit voor. een 38 jarige die op 22 jarige leeftijd nog op het voetbalveld stond bier te happen zet het hele vrouwen peloton naar haar hand.. dit is voor mij het ultieme voorbeeld dat het algehele niveau om hoog moet.
Kom op zeg, dit is wel heel erg kort door de bocht. Misschien gezien hoeveel ze er voor doet? Je doet nu net of iedere boerentrien kan presteren wat Annemiek doet. Ze bleek een flinke dosis talent te hebben en daarnaast doorzettingsvermogen en vermogen om uit te vinden wat voor haar optimaal werkt.
Ik neem aan dat je haar "met gemak" bij houdt
Nee dat doe ik niet, daarom ben ik ook een bankrenner.....

Waar ik op doel is evident.

Eerder genoemde skier Voetballer of (voormalig) topsprinter zijn mensen met een topsport mentaliteit/aanleg/achtergrond die maakt dat ze een buitengewoon talent voor wielrennen hebben evenals AvV.

Echter begint op AvV later met fietsen en op 38 jarige leeftijd zo domineren is wel iets anders dan op 18 of 23 jarige leeftijd je entree maken in het profpeloton laat staan als de beste sprinter allertijden met behulp van de beste piloot (Morkov)) allertijden een paar sprintjes winnen in het zwakste sprinterspeloton allertijden.

Mij doet AvV te veel aan AVv A.k.a. El imbatido denken en daarom blijf ik achter mijn standpunt staan.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 sep 2021 13:33

Je bedoelt dat je op je standpunt blijft zitten? Mag hoor, maar misschien is een deel van haar kracht wel dat ze op latere leeftijd nog steeds gretig is
Ga over een paar jaar maar eens kijken waar de junioren en beloftes van het WK podium terecht gekomen zijn.
Trouwens ik lees liever namen dan afkortingen.
En verder kan ik weinig met je betoog. Is het dameswielrennen van geen niveau, of vertrouw je niet dat Annemiek het zonder hulpmiddelen doet?

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 22 sep 2021 14:29

bankrenner schreef: 22 sep 2021 13:23
Jans schreef: 22 sep 2021 11:06
bankrenner schreef: 22 sep 2021 09:20

Klopt! kan blijkbaar prima, zie OS wegwedstrijd.

Op het NL vrouwenwielrennen na stelt het internationale vrouwenwielrennen (helaas) toch geen fluit voor. een 38 jarige die op 22 jarige leeftijd nog op het voetbalveld stond bier te happen zet het hele vrouwen peloton naar haar hand.. dit is voor mij het ultieme voorbeeld dat het algehele niveau om hoog moet.
Kom op zeg, dit is wel heel erg kort door de bocht. Misschien gezien hoeveel ze er voor doet? Je doet nu net of iedere boerentrien kan presteren wat Annemiek doet. Ze bleek een flinke dosis talent te hebben en daarnaast doorzettingsvermogen en vermogen om uit te vinden wat voor haar optimaal werkt.
Ik neem aan dat je haar "met gemak" bij houdt
Nee dat doe ik niet, daarom ben ik ook een bankrenner.....

Waar ik op doel is evident.

Eerder genoemde skier Voetballer of (voormalig) topsprinter zijn mensen met een topsport mentaliteit/aanleg/achtergrond die maakt dat ze een buitengewoon talent voor wielrennen hebben evenals AvV.

Echter begint op AvV later met fietsen en op 38 jarige leeftijd zo domineren is wel iets anders dan op 18 of 23 jarige leeftijd je entree maken in het profpeloton laat staan als de beste sprinter allertijden met behulp van de beste piloot (Morkov)) allertijden een paar sprintjes winnen in het zwakste sprinterspeloton allertijden.

Mij doet AvV te veel aan AVv A.k.a. El imbatido denken en daarom blijf ik achter mijn standpunt staan.
Sorry maar die uitleg over van Vleuten slaat werkelijk nergens op. Waarom zou je op 38-jarige leeftijd het wielrennen niet kunnen domineren? Kijk bijvoorbeeld eens naar het triatlon, waar Jan Frodeno (momenteel 40 jaar) de sport al jaren domineert. Of naar het tennis, waar ene Roger Federer (ook 40) tot enkele jaren geleden tot de absolute wereldtop behoorde.

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 22 sep 2021 14:48

barverme schreef: 22 sep 2021 14:29
bankrenner schreef: 22 sep 2021 13:23
Jans schreef: 22 sep 2021 11:06
Kom op zeg, dit is wel heel erg kort door de bocht. Misschien gezien hoeveel ze er voor doet? Je doet nu net of iedere boerentrien kan presteren wat Annemiek doet. Ze bleek een flinke dosis talent te hebben en daarnaast doorzettingsvermogen en vermogen om uit te vinden wat voor haar optimaal werkt.
Ik neem aan dat je haar "met gemak" bij houdt
Nee dat doe ik niet, daarom ben ik ook een bankrenner.....

Waar ik op doel is evident.

Eerder genoemde skier Voetballer of (voormalig) topsprinter zijn mensen met een topsport mentaliteit/aanleg/achtergrond die maakt dat ze een buitengewoon talent voor wielrennen hebben evenals AvV.

Echter begint op AvV later met fietsen en op 38 jarige leeftijd zo domineren is wel iets anders dan op 18 of 23 jarige leeftijd je entree maken in het profpeloton laat staan als de beste sprinter allertijden met behulp van de beste piloot (Morkov)) allertijden een paar sprintjes winnen in het zwakste sprinterspeloton allertijden.

Mij doet AvV te veel aan AVv A.k.a. El imbatido denken en daarom blijf ik achter mijn standpunt staan.
Sorry maar die uitleg over van Vleuten slaat werkelijk nergens op. Waarom zou je op 38-jarige leeftijd het wielrennen niet kunnen domineren? Kijk bijvoorbeeld eens naar het triatlon, waar Jan Frodeno (momenteel 40 jaar) de sport al jaren domineert. Of naar het tennis, waar ene Roger Federer (ook 40) tot enkele jaren geleden tot de absolute wereldtop behoorde.
Het kan wel en dat blijkt ook, maar uit de geschiedenis van het wielrennen blijkt ook wat anders en dat bevalt mij niet.

Terug naar Patlef denk ik

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 22 sep 2021 15:09

Wel grappig dat Lefevere hier al 17 pagina's aandacht heeft gekregen.
Maar eigenlijk is dit gewoon een "laten we Patrick en zijn renners afzeiken-topic".
Wat ik trouwens ook niet abnormaal vind. "Fiets" is immers een Nederlands forum van Nederlanders voor Nederlanders.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 sep 2021 15:21

Lefevere geeft al 17 pagina's lang voer voor afzeiken ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 sep 2021 15:30

1094 schreef: 22 sep 2021 10:08
hayes schreef: 21 sep 2021 21:37 Nogmaals (en nu de laatste keer), PL is dikwijls lomp. Maar wat hij zegt, is zinvol.

Een vrouwenteam? Hij moet nu al iedere keer smeken aan sponsors. Hoe succesvol DQS ook is, het blijft een ploeg uit een klein land. Zonder bv Bakala en Deceuninck (beiden sponsoren puur uit liefde voor de sport, al heeft het Deceuninck geen windeieren gelegd) was het al jaren voorbij. België heeft niet genoeg multinationals die die paar miljoen niet missen.

Wat heeft een vrouwenploeg aan return on investment? Het vrouwenwielrennen is leuk om kijken, maar blijft vel minder interessant publicitair. En eerlijk is eerlijk, het niveau moet écht nog een stuk omhoog, al is dat wel bezig.
Juist sponsoren die het voor liefde uit de sport doen zouden een vrouwenploeg moeten stimuleren. Ik denk dat de return on investment voor veel ploegen (ook de herenploeg) 0,0 is. Wat hij zegt is pas zinvol als hij de situatie juist uitlegt en niet een denigrerende grap er van maakt
Patje mag over iedereen denigrerende grappen maken want hij staat al jaren aan de top. Wij hebben het recht niet iets negatiefs over hem te zeggen want wij zijn maar nietszeggende toetsenbordhelden.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie