Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Patrick Lefevere topic

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 sep 2021 13:48

raven14 schreef: 21 sep 2021 12:02 Ik durf dat in twijfel te trekken. Allebei moeten ze mee in een systeem of ze verdwijnen (ploeg of renner). En wie denk je dat er de grootste maatschappelijke verantwoordelijkheid draagt, wanneer je verdwijnen van een ploeg vergelijkt met het vroegtijdig pensioen van 1 renner?

Het is niet zwart, niet wit, het zijn gewoon andere versies van grijs. En iedereen maakt deel uit van het systeem.
Daar zeg je nogal wat..... Dus of je speelt het spel vals mee want anders stapt de sponsor eruit..... En dat is nu precies de morele druk die op de renners wordt uitgeoefend.
Voor die ene renner is er weer een ander.
En jij zegt hier kort door de bocht: maar dat is allemaal goed want het is grijs? :shock:
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 sep 2021 14:03

mrcoffee schreef: 21 sep 2021 13:48
raven14 schreef: 21 sep 2021 12:02 Ik durf dat in twijfel te trekken. Allebei moeten ze mee in een systeem of ze verdwijnen (ploeg of renner). En wie denk je dat er de grootste maatschappelijke verantwoordelijkheid draagt, wanneer je verdwijnen van een ploeg vergelijkt met het vroegtijdig pensioen van 1 renner?

Het is niet zwart, niet wit, het zijn gewoon andere versies van grijs. En iedereen maakt deel uit van het systeem.
Daar zeg je nogal wat..... Dus of je speelt het spel vals mee want anders stapt de sponsor eruit..... En dat is nu precies de morele druk die op de renners wordt uitgeoefend.
Voor die ene renner is er weer een ander.
En jij zegt hier kort door de bocht: maar dat is allemaal goed want het is grijs? :shock:
Als de ploeg niet presteert, wat denk je dat er dan gebeurt? En hoeveel jobs staan er dan op het spel?

En ik zeg helemaal niet dat het goed is, ik zeg dat iedereen die erin meegaat boter op zijn hoofd heeft.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 sep 2021 14:10

raven14 schreef: 21 sep 2021 14:03
mrcoffee schreef: 21 sep 2021 13:48
raven14 schreef: 21 sep 2021 12:02 Ik durf dat in twijfel te trekken. Allebei moeten ze mee in een systeem of ze verdwijnen (ploeg of renner). En wie denk je dat er de grootste maatschappelijke verantwoordelijkheid draagt, wanneer je verdwijnen van een ploeg vergelijkt met het vroegtijdig pensioen van 1 renner?

Het is niet zwart, niet wit, het zijn gewoon andere versies van grijs. En iedereen maakt deel uit van het systeem.
Daar zeg je nogal wat..... Dus of je speelt het spel vals mee want anders stapt de sponsor eruit..... En dat is nu precies de morele druk die op de renners wordt uitgeoefend.
Voor die ene renner is er weer een ander.
En jij zegt hier kort door de bocht: maar dat is allemaal goed want het is grijs? :shock:
Als de ploeg niet presteert, wat denk je dat er dan gebeurt? En hoeveel jobs staan er dan op het spel?

En ik zeg helemaal niet dat het goed is, ik zeg dat iedereen die erin meegaat boter op zijn hoofd heeft.
Het systeem!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 21 sep 2021 14:12

Gelukkig was geen enkel Nederlands team, noch renner, betrokken partij in de epo periode. :shock:

Ik ben totaal geen fan van PL, maar het afbreken van zijn team en renners gaat hier wel erg ver.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 21 sep 2021 14:26

Het is helemaal niet goed, maar de keuzes zijn niet makkelijk. Rabobank is het perfecte nederlandse voorbeeld van een sponsor die resultaten in de grote rondes eiste.

De ene ploegleider zegt dat dat niet meer kan en stapt op. De andere gaat er in mee... en doet of hij gek is.

Vanaf de zijlijn roeptoeteren dat dat allemaal moreel verwerpelijk is is mij te makkelijk.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 sep 2021 14:40

patrickvb schreef: 21 sep 2021 14:12 Gelukkig was geen enkel Nederlands team, noch renner, betrokken partij in de epo periode. :shock:

Ik ben totaal geen fan van PL, maar het afbreken van zijn team en renners gaat hier wel erg ver.
Maar wat is je argument? Volgens mij heeft helemaal niemand in dit forum ooit beweert dat Nederlandse ploegen en renners niet betrokken waren bij de epo-periode. Daniel al zeker niet. Wat hij wel al jaren bepleit (en daarin sta ik volledig aan zijn zijde) is dat het een schandvlek op het huidige wielrennen is dat renners, verzorgers, ploegleiders, doktoren en managers uit het epo-tijdperk ook nu nog werkzaam zijn bij Worldtourploegen. Daarbij benoemt Daniel, in mijn ogen volkomen terecht, "namen en rugnummers" bij minstens een half dozijn topploegen. Patrick Lefevere is daar niet zomaar een voorbeeld van: tijdens de epojaren leidde hij de succesvolste wielerploeg en dat doet hij nu nog. Zijn beleid kenmerkt zich door het in dienst houden van doktoren uit de epojaren, zelfs het aantrekken van doktoren die, zowel tijdens als na de epojaren, betrokken waren bij dopingschandalen, het aantrekken van renners die terugkeren van schorsingen vanwege dopinggebruik en het aanstellen van renners uit de epojaren als ploegleiders, trainers en verzorgers. Dan ben je in mijn ogen een exponent van alles wat mis is met het wielermilieu en zou he met pek en veren de wielersport uitgeschopt moeten worden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 sep 2021 15:10

timo2.0 schreef: 21 sep 2021 14:40
patrickvb schreef: 21 sep 2021 14:12 Gelukkig was geen enkel Nederlands team, noch renner, betrokken partij in de epo periode. :shock:

Ik ben totaal geen fan van PL, maar het afbreken van zijn team en renners gaat hier wel erg ver.
Maar wat is je argument? Volgens mij heeft helemaal niemand in dit forum ooit beweert dat Nederlandse ploegen en renners niet betrokken waren bij de epo-periode. Daniel al zeker niet. Wat hij wel al jaren bepleit (en daarin sta ik volledig aan zijn zijde) is dat het een schandvlek op het huidige wielrennen is dat renners, verzorgers, ploegleiders, doktoren en managers uit het epo-tijdperk ook nu nog werkzaam zijn bij Worldtourploegen. Daarbij benoemt Daniel, in mijn ogen volkomen terecht, "namen en rugnummers" bij minstens een half dozijn topploegen. Patrick Lefevere is daar niet zomaar een voorbeeld van: tijdens de epojaren leidde hij de succesvolste wielerploeg en dat doet hij nu nog. Zijn beleid kenmerkt zich door het in dienst houden van doktoren uit de epojaren, zelfs het aantrekken van doktoren die, zowel tijdens als na de epojaren, betrokken waren bij dopingschandalen, het aantrekken van renners die terugkeren van schorsingen vanwege dopinggebruik en het aanstellen van renners uit de epojaren als ploegleiders, trainers en verzorgers. Dan ben je in mijn ogen een exponent van alles wat mis is met het wielermilieu en zou he met pek en veren de wielersport uitgeschopt moeten worden.
raar maar ik ben het bijna helemaal met je eens, behalve waar je vindt dat renners die uit dopingschorsing komen een ploegleider ook niet meer hun zou mogen een nieuwe kans geven. De straf is uitgezeten, dus wie zijn wij om ze nog verder te straffen, degenen die gesnapt zijn blijven dan slachtoffer en de rest die de dans ontsprongen zijn kunnen dan lustig verder blijven doen? En dit terwijl je weet dat ze even schuldig zijn. Riis wierp zich op als de grote cleane leider tijdens de tour van 1998, en zie achteraf.
Ik vond het meer dan terecht dat o.a. Virenque een nieuwe kans kreeg , het zou heel oneerlijk zijn geweest dat hij voor al de misters clean mee zou moeten boeten hebben.
Voor de rest volg ik je volledig.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2021 15:22

De focus ligt dan nu wellicht op Patlev, maar vergeet dan ook idioten als Mauro Gianetti niet hoor. Even googlen en er zal voor een aantal een wereld open gaan. Zo mogelijk nog schadelijker voor de sport dan Patlev.
Onbegrijpelijk dat dit soort figuren nog gedoogd worden.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5299
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 sep 2021 15:33

En kijk bij UAE. Pogacar werkt daar ook met een paar zeer dubieuze ploegleiders.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 sep 2021 16:41

Een deftige tv-zender met beleefde medewerkers weten dat en houden er rekening mee. Op zo’n moment geen draaiende camera’s

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 sep 2021 17:08

fiedoo schreef: 21 sep 2021 15:10
timo2.0 schreef: 21 sep 2021 14:40
patrickvb schreef: 21 sep 2021 14:12 Gelukkig was geen enkel Nederlands team, noch renner, betrokken partij in de epo periode. :shock:

Ik ben totaal geen fan van PL, maar het afbreken van zijn team en renners gaat hier wel erg ver.
Maar wat is je argument? Volgens mij heeft helemaal niemand in dit forum ooit beweert dat Nederlandse ploegen en renners niet betrokken waren bij de epo-periode. Daniel al zeker niet. Wat hij wel al jaren bepleit (en daarin sta ik volledig aan zijn zijde) is dat het een schandvlek op het huidige wielrennen is dat renners, verzorgers, ploegleiders, doktoren en managers uit het epo-tijdperk ook nu nog werkzaam zijn bij Worldtourploegen. Daarbij benoemt Daniel, in mijn ogen volkomen terecht, "namen en rugnummers" bij minstens een half dozijn topploegen. Patrick Lefevere is daar niet zomaar een voorbeeld van: tijdens de epojaren leidde hij de succesvolste wielerploeg en dat doet hij nu nog. Zijn beleid kenmerkt zich door het in dienst houden van doktoren uit de epojaren, zelfs het aantrekken van doktoren die, zowel tijdens als na de epojaren, betrokken waren bij dopingschandalen, het aantrekken van renners die terugkeren van schorsingen vanwege dopinggebruik en het aanstellen van renners uit de epojaren als ploegleiders, trainers en verzorgers. Dan ben je in mijn ogen een exponent van alles wat mis is met het wielermilieu en zou he met pek en veren de wielersport uitgeschopt moeten worden.
raar maar ik ben het bijna helemaal met je eens, behalve waar je vindt dat renners die uit dopingschorsing komen een ploegleider ook niet meer hun zou mogen een nieuwe kans geven. De straf is uitgezeten, dus wie zijn wij om ze nog verder te straffen, degenen die gesnapt zijn blijven dan slachtoffer en de rest die de dans ontsprongen zijn kunnen dan lustig verder blijven doen? En dit terwijl je weet dat ze even schuldig zijn. Riis wierp zich op als de grote cleane leider tijdens de tour van 1998, en zie achteraf.
Ik vond het meer dan terecht dat o.a. Virenque een nieuwe kans kreeg , het zou heel oneerlijk zijn geweest dat hij voor al de misters clean mee zou moeten boeten hebben.
Voor de rest volg ik je volledig.
Het gaat om de combinatie van alle punten: dus EN zelf tijdens de epojaren de succesvolste ploeg leiden, EN je dokter uit die tijd gewoon in dienst houden, EN dokters uit die jaren naar je ploeg halen, etc., etc., EN dan ook nog eens bewezen dopinggebruikers een tweede kans geven. Dat geeft mij geen moment de illusie dat die renners worden aangetrokken om te bewijzen dat ze het schoon ook kunnen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 sep 2021 17:10

daniel1975 schreef: 21 sep 2021 15:22 De focus ligt dan nu wellicht op Patlev, maar vergeet dan ook idioten als Mauro Gianetti niet hoor. Even googlen en er zal voor een aantal een wereld open gaan. Zo mogelijk nog schadelijker voor de sport dan Patlev.
Onbegrijpelijk dat dit soort figuren nog gedoogd worden.
Precies, daarom had ik het ook over "namen en rugnummers" bij minstens een half dozijn Worldtourploegen. En dat is in het dopingtopic al meerdere malen benoemd maar dit is nu eenmaal het Sint Patrick topic.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie