Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Patrick Lefevere topic

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2021 18:38

mening van een professor:(ik spreek mij niet uit over dronken of hypo (hoe zou ik dat moeten weten)
Is het mogelijk om een hypo te verwarren met dronkenschap?
Professor Mathieu: “Absoluut. In het verleden zijn er al verscheidene incidenten geweest met mensen die een hypo hadden, op straat liepen en opgepakt werden voor openbare dronkenschap omdat ze hetzelfde gedrag vertoonden. Er zijn zelfs patiënten gestorven in de cel. Je kan de symptomen heel gemakkelijk verwarren: een onzekere pas, wartaal of iemand die zijn naam niet kan zeggen. Bij een hypo raken je hersenen ook beneveld. Niet door alcohol, maar door te weinig energie en glucose. De politie is nu zeer gesensibiliseerd. Agenten zullen altijd checken of iemand geen diabetes heeft of hypoglykemie. Ze zullen zoeken naar glucosemetertjes of pennen en spuiten die iemand op zak kan hebben, en ook altijd contact opnemen met een arts.”

De les is dus om niet te snel conclusies te trekken?
Professor Mathieu: “Inderdaad. Naar aanleiding van dit incident heb ik vanmorgen al drie of vier mails gekregen van patiënten die zeiden: ‘Het is weer zover. We worden weer weggezet als dronkaards.’ Tja, die mensen kennen het heel goed. Laat ons dus tolerant zijn en niet zo snel oordelen. Maar ook: zorg dat je weet wat een hypo is. Eén op de twintig Belgen heeft diabetes. Van hen nemen er 150.000 tot 200.000 insuline. We kennen vast allemaal iemand die risico loopt op hypoglykemie. Wees daarop bedacht en bied ook aan om te helpen indien nodig.”
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 sep 2021 18:41

Ernie C. schreef: 20 sep 2021 18:27
fiedoo schreef: 20 sep 2021 17:07
mrcoffee schreef: 20 sep 2021 16:18 Ik ben echt verbaasd hoe onze zuiderburen het gedrag van Patrick toch altijd weer kunnen goed praten.
Of het nu gaat om het aangestuurde dopingverleden in zijn equips, zijn keuze voor teamsartsen, zijn directe en veelal onbeschofte manier van reageren in de pers of twitter of gewoon in een lamlendige staat op TV borrelpraat verkopen. Het maakt allemaal geen moer uit voor zijn onaantastbaarheid.

Heerlijk, het is gewoon die foutedumpen uit die tijd. oom op het verjaardagsfeestje :D
ik ga enkel voor mij praten nu:
ik praat zijn gedrag niet goed, dat hij totaal geen weet had van doping vroeger is een utopie aangezien zowat iedereen in die tijd met doping te maken had ( ook o.a. frans maassen van LJV komt uit die tijd. Als je PL weg wilt om die reden moet je iedereen dumpen uit die tijd, geen probleem dan.
Zijn teamartsen zijn inderdaad een foute keuze, heb ik al verschillende malen beaamd. Maar een link leggen met de "foute artsen", beweren dat ze nog fout bezig zijn gezien de prestaties van DQS en dan gaan beweren dat een skieër, Roglic bvb de vuelta 3x na elkaar en ei zo na de Tour wint op water en brood ( bij wijze van spreken) lijkt mij toch nogal lijken op selectief denken ( van Van aert en VDP nog gezwegen, twee crossertjes);
zijn directe manier van reageren op een veelal onbeschofte manier doet mij denken aan sommige forumleden hier, dus hij is niet de enige en dat kan storend zijn maar als je dat 5x daags in het forum moet gaan uitschreeuwen moet je toch je eigen gedrag en denken eens gaan onder de loep nemen;
En die uitschuiver van gisteren, eerste keer dat ik dat zie, het was feest in België, de VIPtent en toch op TV aanwezig willen zijn: fout en dom maar moet je daarvoor iemand gaan opknopen? Hij zal niet de eerste en de laatste zijn.

Voor de rest: ik vind hem arrogant ja, hij heeft een groot gedacht van zichzelf, zou beter wat meer zwijgen en mag best wat kritiek op zijn doen en laten krijgen maar hier lijkt het al meer op stalking te lijken, zelfs zijn renners moeten het regelmatig ontgelden.
Als ik één meer verdacht vind in het huidige wielrennen dan DQS, is het wel het Sloveense wielrennen (inclusief Bahrein Victorious en uiteraard Roglic) . Ik durf er mijn handen bijna voor in het vuur te steken dat daar iets grondig mis is...
we kunnen onze bedenkingen hebben maar het zijn dan ook maar bedenkingen of veronderstellingen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 20 sep 2021 18:59

daniel1975 schreef: 20 sep 2021 15:29 Jongens, snap het nu toch even vanuit ons oogpunt; een discutabele ploegleider die toch al niet gekend is om zijn subtiele managementstijl zet zichzelf op de nationale tv te kakken en verzint dan ook nog, conform goed wielergebruik, een weinig logische smoes.
Daar zou iedereen toch van smullen. Jullie maken het veel te persoonlijk :-)
hehehehe. eindelijk iemand met een beetje realiteitszin. hik,hik proost
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2021 19:22

fiedoo schreef: 20 sep 2021 18:31 denk je nu echt dat PL zo dom zou zijn om zelf zijn handen vuil te maken en "te leveren", faciliteren zou zeker kunnen, zelf doen: denk ik niet. Maar in beide gevallen ben je wel minstens medeplichtig. En wat dan gezegd van rabobank, festina, us postal, iedereen dus :-(
Die beschamende vertoning zie daarvoor mijn eerder antwoord aan Daniël, voor PL geldt beschamend voor een ander zou het wschk komisch genoemd worden.
Verschil: uit die andere gekende dopingsploegen staan voor zover ik nu uit mijn hoofd weet geen leiders meer bij een huidige ploeg aan het roer. En dat maakt het imho toch wel iets anders.

En voor mijzelf gesproken; ik zou bij elke ploegleider die dronken in een praatprogramma zit hetzelfde vinden. Ik mag dan soms hier een ongeleid projectiel zijn, als leidinggevende/werkgever kun je dit in functie niet maken.

@ernie: het sloveense fietsen zou ik nu ook als grootste potentiële risico beschouwen.
Al neem ik voor geen enkele ploeg mijn hand in het vuur, zeker niet als er oude doktoren verbonden zijn of figuren als Mauro Gianetti.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 sep 2021 22:09

De blessure van de concurrent wordt in ieder geval wel geloofd (in tegenstelling tot die van Bennet)

https://wielerrevue.nl/artikel/458623/l ... -gestrooid
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 21 sep 2021 08:48

PFFF Ik ben geen lefevere fan, met name om zijn zeer onproffessionele uitlatingen in de media over eigen renners en renners van andere ploegen (Groenewegen bv!) vind dat als ploegleider niet kunnen.

Maar beetje hypocriet zijn we hier wel met zijn allen:

Er zijn vele ex renners uit de doping jaren in de begeleiding van profteams. Dat sommigen bekennen en anderen niet heb ik al geaccepteerd. Ik heb bij degenen (Ook nederlandse renners) die niet bekennen nog steeds grote vraagtekens maar voegt niet zoveel meer toe aan de discussie. Om dit PL meer aan te wrijven als een ander..... kweenie

En vwb deze week in velo: Toen Erica terpstra bij de winterspelen in seoul in de uitzending zat bij Edwin Evers (als een torretje) vond iedereen het begrijpelijk en charmant. Bij PL is de wereld te klein...... kweenie
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 sep 2021 08:58

Volgens mij zat Erica Terpstra in een iets andere positie. Al weet ik niet van je genoemde voorval.
Maar iemand met teveel alcohol op zal ik nooit en te nimmer charmant vinden.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 sep 2021 09:18

Volgens mij werd Terpstra door het gros van de Nederlanders keihard uitgelachen. Wat dat betreft geen verschil met Saint Patrick.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2021 09:34

Tracing_NL schreef: 21 sep 2021 08:48 Er zijn vele ex renners uit de doping jaren in de begeleiding van profteams. Dat sommigen bekennen en anderen niet heb ik al geaccepteerd. Ik heb bij degenen (Ook nederlandse renners) die niet bekennen nog steeds grote vraagtekens maar voegt niet zoveel meer toe aan de discussie. Om dit PL meer aan te wrijven als een ander..... kweenie
Blijft nog steeds wel een beetje schuren dat Boogert onder druk heeft moeten bekennen en Erik Dekker gewoon glashard blijft ontkennen.
Maar goed, ik heb mij daar ook bij neergelegd.
De enige reden om Patlev (en anderen) dit meer aan te rekenen is omdat hij aan de faciliterende kant zat, dat is voor mij een groot verschil.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 sep 2021 10:54

gisteren naar de uitzending van "het scheldepeleton" gezien met kurt hovelinck ( snelle man in de vroegere leadout van QS in de hoofdrol. (volgende week is wouter weylandt aan de beurt => zeker kijken!°.
kurt maakte dus deel uit van de ploeg van PL maar is op training zwaar gevallen ( zonder helm een 12-tal jaar geleden) en in coma beland. Na bijna 20 weken coma toch ontwaakt (door geluidsbandje van zoontje?!) en is de schedel maanden lang verwijderd geweest en terug gezet achteraf. Hoewel niemand geloofde dat hij nog een normaal leven zou kunnen leiden werd hij terug een goede profwielrenner. Maar met veel valpartijen er inbegrepen, hierdoor had hij de perceptie tegen dat hij niet meer normaal functioneerde.
PL heeft hem nog meer dan een jaar terwijl hij ziek was gewoon zijn volledige loon doorbetaald (mooie geste) , kurt heeft nog een 2 jaartjes voor PL gereden maar heeft de laatste dag zijn ontslagbrief toegekregen (aangetekend) (minder fraai natuurlijk, de valpartijen en bijhorende perceptie zouden de reden zijn???). Kurt zegt dat hij van niets wist op voorhand. PL gisteren in de uitzending herinnerde het zich niet m( weeral) maar zei dat het hem wel iemand op voorhand zou gezegd hebben. Nogal zwak van PL natuurlijk zo een uitleg.
Kurt heeft er nog een jaartje bijgedaan en meer dan 10 keer top tien gereden maar de goesting was over en is gestopt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 sep 2021 11:46

daniel1975 schreef: 21 sep 2021 09:34
Tracing_NL schreef: 21 sep 2021 08:48 Er zijn vele ex renners uit de doping jaren in de begeleiding van profteams. Dat sommigen bekennen en anderen niet heb ik al geaccepteerd. Ik heb bij degenen (Ook nederlandse renners) die niet bekennen nog steeds grote vraagtekens maar voegt niet zoveel meer toe aan de discussie. Om dit PL meer aan te wrijven als een ander..... kweenie
Blijft nog steeds wel een beetje schuren dat Boogert onder druk heeft moeten bekennen en Erik Dekker gewoon glashard blijft ontkennen.
Maar goed, ik heb mij daar ook bij neergelegd.
De enige reden om Patlev (en anderen) dit meer aan te rekenen is omdat hij aan de faciliterende kant zat, dat is voor mij een groot verschil.
Dat is het precies: Patrick is het systeem en voor de individiuele renners is het conformeren of een ethische beslissing nemen om te verdwijnen in de middelmaat.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 sep 2021 12:02

Ik durf dat in twijfel te trekken. Allebei moeten ze mee in een systeem of ze verdwijnen (ploeg of renner). En wie denk je dat er de grootste maatschappelijke verantwoordelijkheid draagt, wanneer je verdwijnen van een ploeg vergelijkt met het vroegtijdig pensioen van 1 renner?

Het is niet zwart, niet wit, het zijn gewoon andere versies van grijs. En iedereen maakt deel uit van het systeem.
Afbeelding

Plaats reactie