Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Patrick Lefevere topic

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 sep 2021 14:30

Niet voor niets wordt Lefevere geciteert: "Ik vind het plots jammer dat de Ronde van Guangxi in China is geannuleerd."

Al met al blijft hij persoonlijke vetes via de media uitspelen. Ik vraag mij af of hij Bennett niet ook misbruikt als waarschuwing naar zijn andere renners: hou u koest of ik doe dit met u. Past bij het schoolyard bully gedrag dat we van hem kennen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 sep 2021 15:48

Misschien dat een aantal posters het verhaal niet meer volledig heeft. Het gedoe begon voor de ronde van België, Bennet zou volgens Lefevre niet geblesseerd zijn, hij was mentaal net zo zwak als vrouwen die thuis mishandeld worden en toch weer terug gaan. Paar columns later blijkt Bennet toch echt geblesseerd te zijn.
PL dacht zich nog mooi een paar ton te besparen nu hij Bennet had weggepest en dat mislukte door de EK deelname. Nu is PL vol rancune en wilt hij wraak nemen.

Verhaal dat Bennet met ruzie is weggegaan bij Bora klopt natuurijk, dan is het vreemd als je 2 jaar later terug gaat. Maar deze week bleek dat in de staf van bora schoon schip gemaakt wordt en daarnaast is Sagan weg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 sep 2021 17:01

Bennet was zo geblesseerd dat die broodnodige operatie nog steeds niet is uitgevoerd.

Het is Bennet duidelijk om het geld te doen. Moest ik in die situatie zitten, ik had tegen PatLev gezegd dat ik het niet meer zag zitten en of we contract niet konden ontbinden. Liever 6 maanden geen loon dan dit.
Ik denk dat het voor Lefevere op die manier ook mooi opgelost zou zijn.
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 16 sep 2021 17:15

amclassic-fan schreef: 16 sep 2021 15:48 Misschien dat een aantal posters het verhaal niet meer volledig heeft. Het gedoe begon voor de ronde van België, Bennet zou volgens Lefevre niet geblesseerd zijn, hij was mentaal net zo zwak als vrouwen die thuis mishandeld worden en toch weer terug gaan. Paar columns later blijkt Bennet toch echt geblesseerd te zijn.
PL dacht zich nog mooi een paar ton te besparen nu hij Bennet had weggepest en dat mislukte door de EK deelname. Nu is PL vol rancune en wilt hij wraak nemen.

Verhaal dat Bennet met ruzie is weggegaan bij Bora klopt natuurijk, dan is het vreemd als je 2 jaar later terug gaat. Maar deze week bleek dat in de staf van bora schoon schip gemaakt wordt en daarnaast is Sagan weg.
Een beetje eenzijdig.
De de nuance dat dat "later blijkt Bennett toch echt geblesseerd te zijn" en geopereerd moet worden alleen maar een persbericht blijkt te zijn van Bennett.
Achteraf moet hij dus niet geopereerd worden, maar kan hij toch niet rijden, tot het EK dus.
Bovendien wil hij ook niet onderzocht worden door de teamarts, wat contractueel vastligt.

Er is best wel wat kritiek te geven op het gedrag van beiden en het is dan ook goed dat Bennett volgend jaar voor een ander team rijdt en zich dan kan bewijzen. Dan zullen we wel zien.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 16 sep 2021 17:59

Zou Patrick dit wel goed vinden? https://www.facebook.com/RemcoEvenepoel ... 6985185425

Of moet dit in het Remco topic ? viewtopic.php?f=14&t=90515
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

hayes

hayes 16 sep 2021 20:58

amclassic-fan schreef: 16 sep 2021 15:48 Misschien dat een aantal posters het verhaal niet meer volledig heeft. Het gedoe begon voor de ronde van België, Bennet zou volgens Lefevre niet geblesseerd zijn, hij was mentaal net zo zwak als vrouwen die thuis mishandeld worden en toch weer terug gaan. Paar columns later blijkt Bennet toch echt geblesseerd te zijn.
PL dacht zich nog mooi een paar ton te besparen nu hij Bennet had weggepest en dat mislukte door de EK deelname. Nu is PL vol rancune en wilt hij wraak nemen.

Verhaal dat Bennet met ruzie is weggegaan bij Bora klopt natuurijk, dan is het vreemd als je 2 jaar later terug gaat. Maar deze week bleek dat in de staf van bora schoon schip gemaakt wordt en daarnaast is Sagan weg.
Mooie neutrale weergave van de feiten :o :lol:

Ik las begin augustus al dat een operatie nodig was. We zijn half september. Al geopereerd? Bennet is begonnen met een communicatie-stop. Gaf niets meer door van training. Altijd een andere, warrige uitleg. Intussen wel cashen. Dat doe je niet als je geblesseerd bent.

Bij welke werkgever moet je dat proberen?

DQS gaf hem de kans een inspanningstest te doen in de Bakala Academy. De snelste manier voor Bennet om z'n gelijk te bewijzen. Hij ging hier niet op in...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 sep 2021 21:22

Ik blijf me verwonderen hoe dat vele voor de verhalen van PL vallen. Hoeveel jaren heeft een topsprinter in z'n carrière? Bennet had de beste lead out gehad (cav was zeker niet de rapste) , maar besloot in juni dat hij er wel klaar mee was voor dit seizoen?

En een profrenner met een meer dan behoorlijk palmares een inspanningstest laten doen voordat je hem op wilt stellen? Ik had dat als amateur al niet gepikt, als de ploeg mijn eigen inschatting van mijn niveau al niet geloofd.... Ga jij naar de arts van je baas, als diezelfde baas je al maanden aan het affakkelen is in de media? Iemand onafhankelijk zou toch eerder mijn keus zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 sep 2021 06:20

Als jouw baas een controlearts stuurt wanneer je beweert ziek te zijn, is dat gewoon zijn recht en jouw plicht om die arts te zien (of je loon en werkonbekwaamheidsinkomen komt te vervallen)

Zo zwart-wit is het uiteindelijk wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 sep 2021 08:09

TL@ schreef: 17 sep 2021 06:20 Als jouw baas een controlearts stuurt wanneer je beweert ziek te zijn, is dat gewoon zijn recht en jouw plicht om die arts te zien (of je loon en werkonbekwaamheidsinkomen komt te vervallen)

Zo zwart-wit is het uiteindelijk wel.
Maar die werkgever gaat zijn boekje heel ver te buiten als hij jouw medische gegevens met anderen deelt.
Laatst gewijzigd door Jans op 17 sep 2021 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 sep 2021 08:50

amclassic-fan schreef: 16 sep 2021 21:22 ..............Ga jij naar de arts van je baas, als diezelfde baas je al maanden aan het affakkelen is in de media? Iemand onafhankelijk zou toch eerder mijn keus zijn.
Dat is gewoon contractueel bepaald, dat kan je zelfs niet weigeren.
Bovendien bevatten de contracten bij Quickstep (maar evengoed bij andere ploegen) de bepaling dat je je niet mag laten behandelen bij andere artsen, tenzij mits goedkeuring teamarts. Ook daar heeft Bennett zijn voeten aan geveegd.
Als je daar allemaal niet mee akkoord bent, waarom zet je dan je handtekening onder dat contract? Alleen om de $$$

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 17 sep 2021 08:55

Blijkbaar heb jij inzage in de contracten! Mocht dit er echt zo in staan dat had PL een juridische grond om een ontbindingsprocedure in gang te zetten. Dat heeft hij niet gedaan maar kiest voor modder smijten via de media. Dat doe je dus alleen als je eigenlijk geen juridische basis hebt om je gelijk te halen.
o'7o

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 sep 2021 09:07

Die ploegarts is toch super betrouwbaar? :?

Het gaat hier om een verstoorde werkrelatie, al dan niet i.c.m. fysieke en/of mentale problemen. Daar moet je als buitenstaander helemaal geen partij in willen kiezen tenzij je echt alle ins en outs kent.

De manier waarop Patje deze zaak in de media behandeld is in ieder geval een heel kwalijke zaak.

Dat foefje met het EK is misschien niet helemaal netjes maar gezien het optreden van de werkgever wel begrijpelijk. Het gaat toch om ongeveer 1/6 jaarsalaris van een topsprinter. Dat is waarschijnlijk een bedrag met 5 nullen. Ik denk niet dat iemand hier op het forum dat bedrag had laten liggen, ook niet voor de eer.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie