Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen Tokyo 2021

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 24 jul 2021 20:32

Hoe laat moet ik morgenochtend de tv aanzetten om de finale (laatste half uur) van de dames te zien? De start is me net iets te vroeg..

hayes

hayes 24 jul 2021 20:35

Dan heb je het over de fans?
In het geval van Groenewegen kan ik het heel goed begrijpen dat renners hem even op de korrel nemen, het was tenslotte niet z'n eerste 'momentje'... maar daar gaan nu nu niet weer over beginnen.
Ik denk dat weinig ander renners verwijten richting Carapaz gestuurd hebben? Nog niet.
Ik denk dat velen het hem nu gunnen.

In het voetbal zag ik een week later nog Italiaanse sneren naar Engelse spelers.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 24 jul 2021 20:37

Ik heb de koers maar in de late middag gekeken en dan nog maar (de laatste 20kmof zo)
De media (B) duidt van Aert aan als de beste man in koers en dacht daarbij dat het weer een nationaal getinte weergave was. Na echter de beelden te hebben gezien moet ik dit wel beamen. Bijna in zijn eentje van 44 sec naar 14 rijden is wel een huzaren stuk.
Reed carapaz Mcnuthy eraf na een tempo versnelling (zoals wordt beweerd) of was deze einde krachten (door Carapaz zoveel mogelijk te helpen) en rijden beiden niet voor dezelfde ploeg (?) dan is hier sprake van een complotheorie en hebben ze onder één hoedje gespeeld. En ja zoiets kan men wel
verwachten en is niet te bewijzen, slim gedaan zou ik zeggen.
Voor remco zijn ze (in B) wel heel erg zacht, "niet slim" vertaal ik in egoisme en zijn eigen koers rijden los van enig ploegverband of tactiek. Wout had best wat hulp nodig (zoals Carapas) en dat zou wel erg belangrijk zijn geweest

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 24 jul 2021 21:32

bakboord1 schreef: 24 jul 2021 20:32 Hoe laat moet ik morgenochtend de tv aanzetten om de finale (laatste half uur) van de dames te zien? De start is me net iets te vroeg..
Finish wordt volgens mij rond 10:00 uur verwacht ( heb ik uit het tv overzicht van de NOS)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 jul 2021 22:46

ottorongo schreef: 24 jul 2021 20:37 Ik heb de koers maar in de late middag gekeken en dan nog maar (de laatste 20kmof zo)
De media (B) duidt van Aert aan als de beste man in koers en dacht daarbij dat het weer een nationaal getinte weergave was. Na echter de beelden te hebben gezien moet ik dit wel beamen. Bijna in zijn eentje van 44 sec naar 14 rijden is wel een huzaren stuk.
Reed carapaz Mcnuthy eraf na een tempo versnelling (zoals wordt beweerd) of was deze einde krachten (door Carapaz zoveel mogelijk te helpen) en rijden beiden niet voor dezelfde ploeg (?) dan is hier sprake van een complotheorie en hebben ze onder één hoedje gespeeld. En ja zoiets kan men wel
verwachten en is niet te bewijzen, slim gedaan zou ik zeggen.
Voor remco zijn ze (in B) wel heel erg zacht, "niet slim" vertaal ik in egoisme en zijn eigen koers rijden los van enig ploegverband of tactiek. Wout had best wat hulp nodig (zoals Carapas) en dat zou wel erg belangrijk zijn geweest
remco was medekopman en van aert zat waar hij moest zitten na de laatste helling. Remco had dus niks meer voor wout kunnen doen want hij is er afgereden, dus had hij nooit wout nog van dienst kunnen zijn. Dus wat of waar is het probleem?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 jul 2021 23:07

Hij had zich bijvoorbeeld zijn inspanning kunnen besparen en proberen mee de top te bereiken misschien. Zijn interview achteraf gaf ook aan dat hij weinig inzicht hierin vertoonde. Bij de radiocommentatoren (in tegenstelling tot de tv-commentatoren) was er wel degelijk kritiek op zijn manier van rijden. Ook Merckx junior liet zich al gelijkaardig uit.
Als wat hij vandaag toonde het maximum was waartoe hij momenteel in staat was dan had hij beter bedankt voor de selectie.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 24 jul 2021 23:50

@fiego.Mijn antwoord is gelijk aan de eerste zin van Lugosi. Een kopman die zich niet goed genoeg voelt offert zich op voor de andere(n)

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 25 jul 2021 00:33

ottorongo schreef: 24 jul 2021 20:37 Reed carapaz Mcnuthy eraf na een tempo versnelling (zoals wordt beweerd) of was deze einde krachten (door Carapaz zoveel mogelijk te helpen) en rijden beiden niet voor dezelfde ploeg (?) dan is hier sprake van een complotheorie en hebben ze onder één hoedje gespeeld.
McNulty was volgens mij einde krachten, maar hij reed gewoon voor zichzelf/voor USA.
Carapaz is Ineos, McNulty UAE. McNulty had wel een ploeggenoot bij de achtervolgers, Pogacar. Carapaz had Kwiatkowski en Yates. Niet te zien met al die rare shirts.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 25 jul 2021 09:16

Gaat nog niet meevallen voor van Vleuten om vooraan te komen. Heeft Nederland de kopgroep te ver laten uitlopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2021 09:24

Ze hebben het een beetje verkloot. En met NL ook de britten en italianen.
Onbegrijpelijk scenario dit.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 jul 2021 09:27

Toch wat ik gisteren al voorzag? Al is de wedstrijd nog niet verreden.
Ook na deze opmerking ben ik nog steeds geen kenner, maar een beetje volger.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 jul 2021 09:32

Kiesenhofer gaat dat zeker gewoon halen. Prima tijdrijdster. Heeft maar 1 jaar in een UCI team gereden, maar toch 5 profoverwinningen. Dat is op zich al bijzonder. Het ziet er nog vlotjes uit en die kan klimmen. 3e in GC Tour Cycliste Féminin International de l'Ardèche in 2020.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie