Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen Tokyo 2021

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 jul 2021 18:50

TL@ schreef: 29 jul 2021 15:37
ultra_ivo schreef: 29 jul 2021 13:58 De Duitse official met racistische uitspraken is inmiddels naar huis gestuurd.
https://www.nu.nl/olympische-spelen/614 ... praak.html
Nogal overtrokken, als je (licht) typerende uitspraken doet over Afrikanen, ben je al snel racisitisch, had er een Italiaan voor gereden en er geroepen werd om de pastaman (of pizzaman) te gaan halen, had er niemand iets over gezegd.

Was het een Mexicaan geweest (bonenvreter) of Aziaat (rijstvreter) of Amerikaan (Trumpiaan) of Australiër (crimineel) of zelfs een type Panatini (Elephantini of flapoor) dan had er niemand niets over gezegd.

Was het klassevol? Nee absoluut niet. Getuigd ook van weinig respect maar dit soort dingen hebben echt niets met racisme te maken. Het er dan wel over maken, bagatelliseert heel het racisme probleem. (wat echt wel een serieus probleem is)
Een Twitter bericht met een vliegveld gate exit bord met afbeelding van een sombrero gaf jaren geleden al een rel, Nou hielp het ook niet dat Mexico uit het WK voetbal vloog met een dubieuze penalty voor Nederland.
Tijdens de opening van deze spelen associeerde de Zuid-Koreaanse televisie Roemenië met graaf Dracula en Oekraïne met de kernramp in Tsjernobyl.
Konden die landen niet om lachen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 jul 2021 19:28

hayes schreef: 29 jul 2021 18:41
Wat mij betreft mag tijdrijden bv meteen uit grote rondes verdwijnen. Niet elke renner heeft dezelfde kans, alleen al omdat ze soms uren uit elkaar moeten rijden. Wind, regen,... spelen dan ook een rol. Persoonlijk vind ik het dan ook nog eens doodsaai om naar te kijken.
Het is inderdaad zo dat niet iedereen in dezelfde omstandigheden rijdt, toch gebeurt het maar zeer zelden dat een tijdrit niet gewonnen wordt door één van de favorieten.
Voor het klassement is het niet zo'n groot probleem vermits er volgens de stand in de GC gereden wordt is de kans zeer klein dat je in erg verschillende omstandigheden moet rijden dan je directe opponenten.

Ik hoor wel vaker dat mensen het saai vinden. Ik vind het genieten, van de positie, het ritme, het aansnijden van de bochten, de blik, de pijn.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 29 jul 2021 19:47

Ik vind het ook mooi! Zeker zo`n thriller als gisteren. Roglic was dan wel veel beter dan de rest, maar de nrs 2-5 zaten heel dicht bij elkaar. En het is gewoon een discipline die bij een grote ronde hoort van oudsher, net als klimmen en dalen.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 29 jul 2021 21:02

Ik vind tijdrijden in het algemeen ook prachtig, om hoe het eruit ziet al, maar zo'n thriller als gister (of vorig jaar die aan het eind van de Tour) - fantastisch. Wekker stond hier om 5 uur, voor de vrouwen, tussendoor nog wel even geslapen en daarna aan de buis gekleefd gezeten voor de mannen.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 30 jul 2021 01:09

Lcsmet schreef: 29 jul 2021 16:18
TL@ schreef: 29 jul 2021 15:37
ultra_ivo schreef: 29 jul 2021 13:58 De Duitse official met racistische uitspraken is inmiddels naar huis gestuurd.
https://www.nu.nl/olympische-spelen/614 ... praak.html
Nogal overtrokken, als je (licht) typerende uitspraken doet over Afrikanen, ben je al snel racisitisch, had er een Italiaan voor gereden en er geroepen werd om de pastaman (of pizzaman) te gaan halen, had er niemand iets over gezegd.

Was het een Mexicaan geweest (bonenvreter) of Aziaat (rijstvreter) of Amerikaan (Trumpiaan) of Australiër (crimineel) of zelfs een type Panatini (Elephantini of flapoor) dan had er niemand niets over gezegd.

Was het klassevol? Nee absoluut niet. Getuigd ook van weinig respect maar dit soort dingen hebben echt niets met racisme te maken. Het er dan wel over maken, bagatelliseert heel het racisme probleem. (wat echt wel een serieus probleem is)
+1
Maar is deze woke tijden ben je al heel snel een racist.
Met je vocabulaire plaats je je al duidelijk in een bepaalde politieke hoek.
De UCI kan er in ieder geval ook niet mee lachen:
https://www.cyclingnews.com/news/german ... eSdhtSl4LU

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 jul 2021 04:29

Minder gekleurd (en even kwetsend) dan: hoerenzoen (puta madre), geregeld gebruikt door de mannen van Movistar (zie hun docu), toch net hetzelfde maar helemaal geen probleem.

Nogmaals: heeft niks met racisme me te maken (maar als het in je gezicht gezegd wordt, net even kwetsend)

De wereld mag al eens stoppen met al die PC zever.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 30 jul 2021 08:24

@TL@,
Tja, politiek “ correct “ Links heeft de media in handen met het gevolg dat we stelselmatig beetje bij beetje dagelijks worden gebrainwasht.

Maar back on topic, hoewel BMX ver van racefietsen ligt wat mij betreft hebben
‘We’ weer een gouden plak er bij , ook met een schuurtje in de knieschijf goud halen getuigd van doorzetten.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 30 jul 2021 09:12

ultra_ivo schreef: 30 jul 2021 01:09 Met je vocabulaire plaats je je al duidelijk in een bepaalde politieke hoek.
Misschien niet zo zeer een politieke hoek als wel een sociaal-cultureel-ethnische hoek.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 jul 2021 11:13

@TL: je slaat de plank volledig mis met je vergelijkingen. Het issue is denigrerende en/of rascistische uitlatingen ten overstaan van een miljoenenpubliek. Dat valt niet te tolereren en geeft een beeld, naar bijvoorbeeld jeugdige kijkers dat dit een geaccepteerde wijze van communiceren is.

Puta madre is iets heel anders dan hoerenjong!! Het wordt in allerlei situaties gebruikt, meestal als equivalent van shit, motherfucker. Maar ook voor: cool! Geweldig etc.
Joder is een meer gebruikte maar zwakkere vorm van puta madre en is alleen negatief te gebruiken.

Kortom; verdiep je eens wat in taal en cultuur alvorens een standpunt te poneren over rascistische uitlatingen
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 jul 2021 11:15

mao schreef: 30 jul 2021 08:24 @TL@,
Tja, politiek “ correct “ Links heeft de media in handen met het gevolg dat we stelselmatig beetje bij beetje dagelijks gebrainwasht
Hoezo complotdenker?!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 30 jul 2021 11:25

Heeft de rechtse onderbuik van dit forum z'n zegje weer even gedaan, gaan we nu weer terug naar de werkelijkheid...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 jul 2021 11:45

Enzzo schreef: 30 jul 2021 11:13 ...............................Het issue is denigrerende en/of rascistische uitlatingen ten overstaan van een miljoenenpubliek. Dat valt niet te tolereren en geeft een beeld, naar bijvoorbeeld jeugdige kijkers dat dit een geaccepteerde wijze van communiceren is.

...................
Denk je echt dat de opbouw van sociale status van jongeren volgens die logica verloopt. Mijn ervaring is dat net de reactie erop puberende jongeren (vooral jongens dan) stimuleert om dat taalgebruik te hanteren.

Plaats reactie