Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2021

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 28 mei 2021 19:16

Was wel duidelijk dst ze reden voor Almeida, maar door zo te koersen maak je het Ineos wel telkens heel gemakkelijk. Als je in een grote ronde Ineos vaker het werk op laat knappen, komt op het einde van een ronde hun kopman ook eerder alleen te zitten. Ik ben er van overtuigd dat je zo meer kansen krijgt, dan wanneer je de hele Ineos ploeg gaat "ondersteunen" zoals vandaag. En nogmaals, kijk naar de TdF vorig jaar.

Kans op etappezeges en het klassement.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 mei 2021 20:54

Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken? DQS reed vandaag voor eigen kansen. INEOS reed keurig op de vermogensmeters en hield de schade beperkt. Ganna (INEOS) levert in de achterhoede nog even een megnaprestatie door Martinez terug te halen, die vervolgens nog even een waarde is voor Bernal.
Hoe denk je die ploeg dan even te breken in een derde week grote ronde? Als Ineos van meet af aan op kop had moeten rijden zouden ze denk ik ook de controle hebben gehouden op basis van hun wattage metertjes.
Wellicht hadden we dan een andere dagwinnaar gezien maar de einduitslag in Milaan zou denk ik hetzelfde zijn.

Het is juist de aanvallende stijl van Yates en Almeida die het nu qua klassements top tien nog heel interessant maken!!
Almeida en Caruso hebben een hele fatsoenlijke tijdrit in de benen. Gezien de afstand kan daarin ongeveer een minuut gewonnen worden op Bernal. Die is dan weer een heel wat mindere tijdrijder en is tevens een beetje aan het eind van zijn krachten getuige vandaag en gisteren.

De dag van morgen met drie keer 1e cat berg en aankomst bergop (let wel( Italiaanse cat 1 bergen...) zal veel duidelijk maken voor de tijdrit van zondag.

Mijn geld staat daarvoor op Ganna. Maar voor het AK durf ik echt nog geen uitspraak te doen.

In een notendop: fantastische Giro dit jaar !!! :)
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 mei 2021 20:57

daniel1975 schreef: 28 mei 2021 19:03 Almeida voelde zich blijkbaar goed en ging voor de ritwinst. Als je 2e wordt klopte die gedachte ook gewoon.
uninvitedguest schreef: 28 mei 2021 19:16 Was wel duidelijk dst ze reden voor Almeida, maar door zo te koersen maak je het Ineos wel telkens heel gemakkelijk. Als je in een grote ronde Ineos vaker het werk op laat knappen, komt op het einde van een ronde hun kopman ook eerder alleen te zitten. Ik ben er van overtuigd dat je zo meer kansen krijgt, dan wanneer je de hele Ineos ploeg gaat "ondersteunen" zoals vandaag. En nogmaals, kijk naar de TdF vorig jaar.

Kans op etappezeges en het klassement.
wat kan dqs ineos en bernal nog schelen, die is toch buiten schot. Als je niet rijdt zet ineos bernal monter en fris af op enkele kms van de top en rij hem er dan maar af.
Morgen vanaf de eerste col zouden de ploegen van yates en caruso bernal uitputten en dan kunnen yates en caruso misschien nog voor de verrassing zorgen. En ik denk dat ze een bondgenoot bij almeida vinden die de 4de plaats wil en een ritoverwinning.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2021 20:58

Morgen kan nog wel boeiend zijn. Er zijn sowiso nog meerdere podiumkandidaten en wellicht dat ze nog een klein snufje bloed ruiken tav Bernal.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 mei 2021 21:00

Enzzo schreef: 28 mei 2021 20:54 Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken? DQS reed vandaag voor eigen kansen. INEOS reed keurig op de vermogensmeters en hield de schade beperkt. Ganna (INEOS) levert in de achterhoede nog even een megnaprestatie door Martinez terug te halen, die vervolgens nog even een waarde is voor Bernal.
Hoe denk je die ploeg dan even te breken in een derde week grote ronde? Als Ineos van meet af aan op kop had moeten rijden zouden ze denk ik ook de controle hebben gehouden op basis van hun wattage metertjes.
Wellicht hadden we dan een andere dagwinnaar gezien maar de einduitslag in Milaan zou denk ik hetzelfde zijn.

Het is juist de aanvallende stijl van Yates en Almeida die het nu qua klassements top tien nog heel interessant maken!!
Almeida en Caruso hebben een hele fatsoenlijke tijdrit in de benen. Gezien de afstand kan daarin ongeveer een minuut gewonnen worden op Bernal. Die is dan weer een heel wat mindere tijdrijder en is tevens een beetje aan het eind van zijn krachten getuige vandaag en gisteren.

De dag van morgen met drie keer 1e cat berg en aankomst bergop (let wel( Italiaanse cat 1 bergen...) zal veel duidelijk maken voor de tijdrit van zondag.

Mijn geld staat daarvoor op Ganna. Maar voor het AK durf ik echt nog geen uitspraak te doen.

In een notendop: fantastische Giro dit jaar !!! :)
tijdrit gaat in dalende lijn, de snelheden zullen hoog liggen, de verschillen dus klein.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 mei 2021 22:24

Nou, een dalende lijn is wat sterk uitgedrukt, met een dalingspercentage van gemiddeld 0,18%.

Maar, ondanks dat, heb je gelijk. Het zal snel gaan

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 29 mei 2021 00:42

Ondanks alles gaat Almeida voor een vierde plaats. Hij is in elk geval uit het goede hout gesneden.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2021 11:35

Waardevermeerdering voor na zijn contract. ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 mei 2021 13:50

De Belgen verdienen wel een dikke pluim deze giro hoor! Ik kan me geen echappe heugen waarbij niet een Belg in het groepje zat!
En Dries de Bondt spant helemaal de kroon. De nieuwe Thomas de Gendt 😉
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 mei 2021 14:34

Je kunt natuurlijk ook heel lovend zijn over de 2e plek van Caruso maar gezien zijn tijdritkwaliteiten denk ik dat ze in de eerste twee weken van deze Giro wat hebben zitten slapen in zijn team! Als er ooit een kans was voor hem om een Giro te winnen dan was het wel dit jaar!
In het begin Iets meer boni’s oppakken of wegsnoepen, iets dichter finishen en iets meer secondjes afsnoepen hier en daar en hij staat dicht genoeg om in de tijdrit Bernal er af te rijden....
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 mei 2021 14:36

Oh god nee toch! Er zijn ezeltjes in beeld :o
Ben ik blij dat ik geen Eurosport hoef te kijken :lol:
Do or don’t, there is no try

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 29 mei 2021 14:52

Leuk toch die ezeltjes. Beter dan dat ze het over een jonge Belgische renner hebben die al lang uit koers is.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie