Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2021

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 15 mei 2021 21:03

Etappe 16 met het trio Fedaia-Pordoi-Giau wordt een zware.
Ik heb ze alle drie op gereden, maar niet op dezelfde dag :-)

Als je daar een slechte dag hebt, dan goochelen ze met minuten.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 mei 2021 21:18

mao schreef: 15 mei 2021 21:02 Mag hopen dat hij zand in de ogen probeert te gooien.
Zal niet best wezen als dat zo zal zijn, dit was nog maar infietsen, we zijn nog niet eens in de 2de week.

@galileo dat zou inderdaad de ideale scenario zijn.
En toch ga ik ervan uit dat Evenepoel de Giro niet zal winnen dit jaar.
De pers in België wil er een 2de Merckx van maken. Maar een 2de Merckx zal nooit meer geboren worden, dat kan niet meer in het hedendaagse wielrennen.
Remco moet gewoon deze Giro uitrijden en ervaring opdoen. Winnen? No way ...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mei 2021 21:20

Die 17e is Inderdaad een monster van een etappe!. En dan hebben we ook nog een Zoncolan ergens in week 3
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2021 21:38

Kiekeboe schreef: 15 mei 2021 21:18
mao schreef: 15 mei 2021 21:02 Mag hopen dat hij zand in de ogen probeert te gooien.
Zal niet best wezen als dat zo zal zijn, dit was nog maar infietsen, we zijn nog niet eens in de 2de week.

@galileo dat zou inderdaad de ideale scenario zijn.
En toch ga ik ervan uit dat Evenepoel de Giro niet zal winnen dit jaar.
De pers in België wil er een 2de Merckx van maken. Maar een 2de Merckx zal nooit meer geboren worden, dat kan niet meer in het hedendaagse wielrennen.
Remco moet gewoon deze Giro uitrijden en ervaring opdoen. Winnen? No way ...
Mocht Bernal weer last van zijn rug krijgen en Remco komt enigszins in de buurt van zijn niveau van vorig jaar, dan geef ik hem toch echt een goede kans.
Ik zie naast Bernal geen echte toppers voor het klassement meer. Makkelijker dan dit gaat het waarschijnlijk nooit meer worden.

Een 2e Merckx zal het niet worden maar dat zal vooral liggen in zijn potentie bij de klassiekers en de onmogelijkheid een compleet klassiek voor- en najaar te combineren met één of twee grote rondes.
Als ronderenner is er heel veel mogelijk maar met Bernal en Pogacar als generatiegenoten, zal het ook een hele opgaaf worden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 mei 2021 22:05

Goede analyse Ernie.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mei 2021 22:48

Kiekeboe schreef: 15 mei 2021 21:18
En toch ga ik ervan uit dat Evenepoel de Giro niet zal winnen dit jaar.
De pers in België wil er een 2de Merckx van maken. Maar een 2de Merckx zal nooit meer geboren worden, dat kan niet meer in het hedendaagse wielrennen.
Remco moet gewoon deze Giro uitrijden en ervaring opdoen. Winnen? No way ...
Je hoeft toch geen tweede Merckx te zijn/worden om een grote ronde te winnen.

Het zou wel een beetje angstaanjagend zijn dat een renner van 21 die net bijna een jaar niet gekoerst heeft na een zwaar letsel zo goed is dat hij de Giro zou winnen.

Bernal laat tot nu toe een heel goeie indruk, hij lijkt dan ook logisch gezien de winnaar te worden. Alleen verloopt koers niet altijd logisch.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mei 2021 22:54

Ernie C. schreef: 15 mei 2021 21:38 [
Een 2e Merckx zal het niet worden maar dat zal vooral liggen in zijn potentie bij de klassiekers en de onmogelijkheid een compleet klassiek voor- en najaar te combineren met één of twee grote rondes.
.................
Ik ga dat niet tegenspreken, maar er is toch meer ook: uit de Belga-reportage over Merckx zijn werelduurrecord blijkt toch ook dat een combinatie van minimum een vijftal biologische factoren bij Merckx hem uitzonderlijk geschikt maakten voor wielrennen. De kans dat zoiets en in die mate gebeurt, is gewoon ongelooflijk klein. En als dat dan gebeurt dan moet je nog in Vlaanderen of een ander wielerminnend land geboren worden.

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 15 mei 2021 23:04

Ik kan me niet voorstellen dat je zonder een race in 9 maanden een grote ronde kunt winnen. Eerste, tweede week meedoen OK, maar die altijd mega zware 3e week, met al die bergen, daarvoor zit er volgens mij dan te weinig in de tank.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mei 2021 23:59

stakie75 schreef: 15 mei 2021 23:04 Ik kan me niet voorstellen dat je zonder een race in 9 maanden een grote ronde kunt winnen. Eerste, tweede week meedoen OK, maar die altijd mega zware 3e week, met al die bergen, daarvoor zit er volgens mij dan te weinig in de tank.
ik denk ook dat het een heel zware week wordt voor evenepoel. Hoewel hij nog geen trap teveel gegeven heeft zal het slechte weer ( waar hij geen liefhebber van is) er zwaar ingehakt hebben)
bernal lijkt mij in supervorm en de betere klimmer momenteel maar kan hij tot twee minuten uitlopen op remco als veilige marge voor de tijdrit? Er is ook nog simon yates die vorige weken een supervorm etaleerde in de bergen.
Een nieuw merckx lijkt mij overdreven, merckx kon net als van aert ook nog massaspurten winnen en was top in alle klassiiekers (ook P-R en de RVV°). Hij won rouwens ook af en toe eens een veldrit en een pak zesdaagsen (met sercu) o.a.). De enige na Merckx die hem min of meer benaderde was bernard hinault.
Vandaag reageerde remco kregelig na de rit en wou ( of mocht) geen interview geven. Dat is meestal geen goed teken wat stabiliteit en rust bij een renner betreft.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mei 2021 00:36

Als niet Belg heb ik Remco wel hoog zitten, wat hij bij de beloften heeft laten zien en voor z’n val vorige jaar heeft behoorlijk indruk gemaakt bij me. Ik heb ook niet voor niets z’n eigen draadje aangemaakt.
Dat zeggende hebben, ik heb hem nog een trap boven de 12% zien doen laat staande in een grote ronde dus dat is nog ff een dingetje, zeker met zijn postuur.
Met Merckx vergelijken is ( op dit moment) lariekoek eerst maar wat meer winnen.

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 16 mei 2021 16:37

Die Bernal joh, waar kwam die opeens vandaan. Pakt gewoon de dubbel slag, wat een held. Mooie slot kilometer!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mei 2021 16:38

Bernal zette ff z’n turbo aan de laatste 500 meter, het was al duidelijk dat hij geen last meer had van z’n rug, jammer van Koen.
Remcotje netjes 4de

Plaats reactie