Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2021

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 mei 2021 18:50

havana schreef: 20 mei 2021 18:32 Bardet staat nu al op meer dan 3 minuten we hebben nog geen serieuze tijdrit gehad.

Best leuke finale vandaag trouwens.
Ik heb het dan ook over het routeschema van de Tour de afgelopen jaren en niet over deze Giro. Inmiddels hebben ook de Fransen denk ik wel door dat Bardet en Pinot ook met een zo gunstig mogelijk parkoers de Tour niet gaan winnen. Wellicht dat de ASO ons binnenkort gewoon 2ox de Waalse Pijl plus een kort ritje naar de Champs-Élysées voorschotelt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 mei 2021 19:01

Is er ook gekoerst vandaag? Of gaat dit topic over Bardet? :mrgreen:

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 mei 2021 19:38

lugosi schreef: 20 mei 2021 18:34
MarkVeenstra schreef: 20 mei 2021 10:46

Steeds meer op spectakel?
De oorsprong van de grote rondes, in ieder geval de Giro en de Tour.., komen uit de journalistiek!
Ze zijn in het leven geroepen om spektakel te maken om over te schrijven en op de schrijfsels te verdienen! Het is nooit anders geweest en dus ook helemaal niet de bedoeling een "wereldkampioen ronderenner" te vinden. :like:
Uw interpretatie neemt wel een loopje met de geschiedenis van het ontstaan van de Tour.
Als een krant een concurrerende krant lezers wil ontfutselen met het organiseren van een sportwedstrijd dan is dat omdat er bij de potentiele lezers een appreciatie bestaat voor sport.
Dat u daar spektakel van maakt is een veronderstelling die niet blijkt uit de intenties van de organisatoren.
Ik heb het niet gehad over het ontfutselen van lezers van een concurrerende krant - maar over verdienen aan verhalen schrijven.

En moet er eerst appreciatie zijn voordat men erover gaat schrijven? Of gaat met aantrekkelijke verhalen schrijven wat lezers trekt - en daarmee zelfs appreciatie voor de sport aanwakkert? ;-)

Mijn leestip is dan - in dit kader - pedaalridder van peter winnen (ergens rond pagina 280). :like:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 mei 2021 20:14

timo2.0 schreef: 20 mei 2021 18:50
havana schreef: 20 mei 2021 18:32 Bardet staat nu al op meer dan 3 minuten we hebben nog geen serieuze tijdrit gehad.

Best leuke finale vandaag trouwens.
Ik heb het dan ook over het routeschema van de Tour de afgelopen jaren en niet over deze Giro. Inmiddels hebben ook de Fransen denk ik wel door dat Bardet en Pinot ook met een zo gunstig mogelijk parkoers de Tour niet gaan winnen. Wellicht dat de ASO ons binnenkort gewoon 2ox de Waalse Pijl plus een kort ritje naar de Champs-Élysées voorschotelt.
indurain, ulrich, armstrong, wiggins, froome, allemaal wonnen ze obv hun tijdrit vooral de tour. Als chauvinisme de basis is van een parcours te bouwen hadden ze de tijdritten in de tour toch al lang geleden mogen afschaffen.
Het zou ook kunnen dat de parcoursbouwers gewoon nadat telkens de favoriet een paar minuten voorsprong nam in de tijdritten de treintjes gedurende 80% van de ritten beu waren die alle spanning en strijd uit de tour wegnamen.
Kijk de uitslagen van alle tours na en je moet concluderen, welk parcours men ook voorgeschoteld kreeg, het steeds de compleetste renner was die won.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 mei 2021 20:44

lugosi schreef: 20 mei 2021 18:36
senior schreef: 20 mei 2021 17:37

Vroeggah was sowieso alles beter. :lol: :mrgreen:
Niet alles, veel wel.
Hoe langer hoe meer.
De boeken van Pinker ten spijt....
Alles. Sorry, maar zo is het nou eenmaal. Leuker kan ik het niet maken. :lol:

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 20 mei 2021 21:13

Was het veel leuker als de leider in het klassement na 10 dagen 5 minuten voorsprong had?

Geef mij dan maar een top 10 binnen de 3 minuten na 10 dagen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 mei 2021 22:06

fiedoo schreef: 20 mei 2021 20:14
timo2.0 schreef: 20 mei 2021 18:50
havana schreef: 20 mei 2021 18:32 Bardet staat nu al op meer dan 3 minuten we hebben nog geen serieuze tijdrit gehad.

Best leuke finale vandaag trouwens.
Ik heb het dan ook over het routeschema van de Tour de afgelopen jaren en niet over deze Giro. Inmiddels hebben ook de Fransen denk ik wel door dat Bardet en Pinot ook met een zo gunstig mogelijk parkoers de Tour niet gaan winnen. Wellicht dat de ASO ons binnenkort gewoon 2ox de Waalse Pijl plus een kort ritje naar de Champs-Élysées voorschotelt.
indurain, ulrich, armstrong, wiggins, froome, allemaal wonnen ze obv hun tijdrit vooral de tour. Als chauvinisme de basis is van een parcours te bouwen hadden ze de tijdritten in de tour toch al lang geleden mogen afschaffen.
Het is ingezet met het aantreden van Christian Prudhomme in 2006.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 20 mei 2021 22:15

timo2.0 schreef: 20 mei 2021 18:22 Met name de ASO profileert de Tour al een aantal jaren in de hoop eindelijk weer een Franse winnaar te kunnen verwelkomen. Dus weinig tijdritkilometers om Bardet te pleasen.
Zou dat enkel om Bardet zijn, of ook omdat tijdritten commercieel moeilijker te slijten zijn voor een breder publiek op TV? Kijkcijfers & spektakelwaarde bepalen veel denk 'k.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 mei 2021 07:18

Dat denk ik ook, tijdritten trekken gewoon minder kijkers. Als ik 1 rit moest uitkiezen die ik niet mocht kijken, dan is het toch ook de tijdrit (al vind ik dat een enorm mooie discipline)

Wel jammer dat er geen ploegentijdrit meer is, daar keek ik wel erg graag naar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 mei 2021 08:43

Maar dan bevoordeel je juist weer de TJV / INEOS -achtige ploegen. Sterker nog, eigenlijk sluit je types als Hans Landa, Pinot, Bardet en Mas dan meteen uit, omdat ze 1,5 minuut (of meer) verliezen. Dus ik snap dat op zich wel.

Dat tijdritten minder kijkers trekken vind ik kul. Die vlakke ritten, die trekken zeker wél veel kijkers :D

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 mei 2021 08:55

Als dat een rit in de week is, dan kijkt er (het laatste uur dan toch) even veel volk naar de ontknoping denk ik.

Er zijn hele volksstammen die niet liever zien dan valpartijen op volle snelheid :-(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2021 09:41

Kiekeboe schreef: 20 mei 2021 19:01 Is er ook gekoerst vandaag? Of gaat dit topic over Bardet? :mrgreen:
Regenjasje aan, regenjasje uit, regenjasje aan, regenjasje uit, regenjasje aan, regenjasje uit, regenjasje aan, regenjasje uit, regenjasje aan, regenjasje uit, regenjasje aan, regenjasje uit en uiteindelijk wint er iemand uit de vlucht van de dag en gebeurt er niks in het klassement.
Dat was het wel zo ongeveer :mrgreen: .

Wel een prachtig fietsgebied dat nog wat minder bekend is onder het grote publiek.
Ik ben er een aantal keer geweest en de beklimmingen vallen vaak vies tegen. 500-700 hoogtemeters aan 5% lijkt makkelijk maar het is vaak heel onregelmatig met erg steile stukken en in de zomer doorgaans snikheet. Dat laatste viel gisteren wel mee.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie