Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2021

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2021 18:11

Mooie koers gezien, waarin van alles gebeurde. Hoogtepunt vond ik toch de zege voor Schmid. Voor hem maar zeker ook voor z'n ploeg.

Dat REV voor het ijs zakte is geen schande. Wel jammer voor het verloop van de ronde. Niemand lijkt Jody te kunnen bedreigen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2021 18:12

fiedoo schreef: 19 mei 2021 17:39 [
In elk geval, remco zal indien het enigzins mogelijk is Bernal wel het vuur aan de schenen proberen leggen.
Dit dus..... met zo’n achterstand valt er weinig vuur te stoken.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 mei 2021 19:05

daniel1975 schreef: 19 mei 2021 18:12
fiedoo schreef: 19 mei 2021 17:39 [
In elk geval, remco zal indien het enigzins mogelijk is Bernal wel het vuur aan de schenen proberen leggen.
Dit dus..... met zo’n achterstand valt er weinig vuur te stoken.
Daniel, de giro begint pas nu. Eén minuut goedmaken en met de laatste tijdrit in het verschiet is het kantje boordje. Vraag is nu of Remco een offday had of hij gewoonweg aan het uitdoven is.En hoe sterk Bernal blijft.
Als je de rondes die pas in de tweede helft beslist werden en de favoriet van de eerste helft ten onder ging bij elkaar moest optellen kom je wel aan een heel groot aantal.( o.a. Yates in de giro, Dumoulin in de vuelta, Roglic in de tour,...Kruiswijk in de giro...) ..enz..En vergeet ook de machtsgrepen vanuit een verloren positie van Contador niet.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 mei 2021 20:06

fiedoo schreef: 19 mei 2021 19:05
daniel1975 schreef: 19 mei 2021 18:12
fiedoo schreef: 19 mei 2021 17:39 [
In elk geval, remco zal indien het enigzins mogelijk is Bernal wel het vuur aan de schenen proberen leggen.
Dit dus..... met zo’n achterstand valt er weinig vuur te stoken.
Daniel, de giro begint pas nu. Eén minuut goedmaken en met de laatste tijdrit in het verschiet is het kantje boordje. Vraag is nu of Remco een offday had of hij gewoonweg aan het uitdoven is.En hoe sterk Bernal blijft.
Als je de rondes die pas in de tweede helft beslist werden en de favoriet van de eerste helft ten onder ging bij elkaar moest optellen kom je wel aan een heel groot aantal.( o.a. Yates in de giro, Dumoulin in de vuelta en de giro, Roglic in de tour,...Kruiswijk in de giro...) ..enz.. En vergeet ook de machtsgrepen vanuit een verloren positie van Contador niet.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 mei 2021 20:44

Juist in de Giro hebben we de afgelopen jaren ons al rijk gerekend met een winnaar die het toch niet werd.

2016
Kruiswijk ging winnen
Niet en toen zou Chaves wel winnen..........hey Nibali is de naam!

2017
Nu vinden we het logisch wie won, maar na nog geen twee weken waren er mensen zat die dachten dat Quintana het wel ging redden..............daar was Tom

2018
Yates ging hem wel even binnen halen. Toen dat fout ging rekende Tom fans zich al rijk maar daar was......Chris!

2019
Had met nog 10 etappes te gaan iedereen al Carapaz op de champagne glazen geschreven? Met nog 10 te gaan waren Nibali, Roglic en Landa die het podium toch gingen verdelen?

2020
Almeide gaan ze niet uit het roze rijden was na een paar testen een beeld wat ging ontstaan. Toch niet want Kelderman zou de Giro wel gaan winnen................ook niet het wordt Hinley...........oeps de naam is Geoghegan Hart.

Van mij mag Bernal winnen maar wel als we nog 10 dagen spektakel krijgen.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 19 mei 2021 20:45

Mooie Giro opnieuw. Ik geniet (als Belg) van de 'wederopstanding' van Bernal. Toch een feest om die terug goed en vooral met plezier te zien rijden, er lijkt een pak van z'n schouders gevallen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2021 21:13

2.22 voor een jongen die zijn allereerste grote ronde rijdt na een lange periode revalidatie; ik voorzie een nieuw hoofdstuk in de cursus “omgaan met teleurstellingen” als je daar echt nog op hoopt.
Top 10 finishen op niet te gekke achterstand zou al gewoon netjes zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 mei 2021 21:21

Ik ben niet zo van het speculeren maar hoorde vandaag, hij heeft het niet zo op regen, gravelstroken zijn zijn ding niet .. ik hoop het niet voor Remco dat het dadelijk een psychisch dingetje is, daar kom je niet zomaar vanaf, en dat zal jammer zijn.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 mei 2021 21:29

daniel1975 schreef: 19 mei 2021 21:13 2.22 voor een jongen die zijn allereerste grote ronde rijdt na een lange periode revalidatie; ik voorzie een nieuw hoofdstuk in de cursus “omgaan met teleurstellingen” als je daar echt nog op hoopt.
Top 10 finishen op niet te gekke achterstand zou al gewoon netjes zijn.
persoonlijk verwacht ik niets maar niemand weet wat remco eigenlijk kan in een grote ronde. t Is niet omdat ik Belg ben dat ik remco's grootste supporter zou zijn ( in deze wereld is nationaliteit nog slechts een vodje papier dus nationaliteit zegt mij eigenlijk niks)
maar ik hou wel van renners met lef die durven koersen. Top 10 zou al sterk zijn. Maar ook niet vergeten dat het iemand is die verleden jaar als 20 jarige alle 4 zijn kleinere ronden won en nogal een paar uitschieters had. Ik wijt vandaag nog altijd aan de rustdag ( te weinig getraind gisteren) en de schrik van zijn val die hem vandaag parten hebben gespeeld.
Hij zal ook wel supergoed voorbereid geweest zijn maar had beter 1 of 2 ronden als voorbereiding er bij genomen.Ik voorspel een 6° plaats ongeveer maar hij mag mij altijd verbazen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hayes

hayes 19 mei 2021 21:51

Dit is niet onverwacht. De pers heeft iedereen het hoofd zot gemaakt.
Van gelijk welke andere renner zouden we dit doodnormaal vinden.
Niemand weet of hij een off-day had of idd aan het inzakken is. Remco zelf weet het waarschijnlijk niet.

Hij had ook vooraf al verkondigd dat dit echt zijn ding niet is. Geen idee of ze hier gaan verkennen of trainen zijn. Maar hij zat echt hoekig op z'n fiets in elke bocht.

2 minuten is geen drama. Heel misschien kan hij nu wat bevrijd koersen. Meegaan en z'n moment kiezen. Lukt het? Super! Mislukt het en verliest hij tijd? So what. 8ste of 17de maakt geen fluit verschil in Milaan.

Bernal is wel goed. Heel goed. Ja man...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 mei 2021 22:45

Slechte dag was inderdaad te verwachten (hopelijk blijft het bij 1), alleen jammer dat het niet in een makkelijker etappe was.

Bernal is wel in vorm (understatement) en de ploeg draait ook erg goed.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2021 23:10

Heeft Patlev nog niet met een claim gedreigd dat de Giro organisatie nooit meer over gravel mag racen? :mrgreen:
Less is bore

Plaats reactie