Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2021

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 19 mei 2021 13:00

Gastheerg schreef: 19 mei 2021 12:51 Nog even snel een meeting en dan voor de TV.
Wordt voor mij persoonlijk feest der herkenning.
Wie kan zorg dan dat je voor de TV zit zodra ze het spoor bij Bibbiano over zijn want vanaf dan wordt het feest.
Schitterende omgeving maar de klim naar Castiglion del Bosco mag er zijn en het loopt daarna door naar Montalicino (goeie wijn trouwens) om dan een lastige plaatselijk ronde te doen met twee beste stroken en weer omhoog en een klein listig stukje afdalen.

Wie tijd heeft doet zichzelf een plezier de TV al aan te zetten bij Torrenieri. Heerlijke omgeving maar als het echt koers is gaan er hier om hun moeder zitten gillen..............
@gastheerg: die klim naar Castiglione del Bosco, daar zit toch dat smerig steile stuk met die bochten in?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2021 13:01

mrcoffee schreef: 19 mei 2021 12:07 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BCg3pywV1D8[/youtube]

Ben benieuwd wie er vandaag gaat winnen maar ook wie het slachtoffer gaat worden want potentieel kan dit tot behoorlijk wat ellende leiden.
Mag ik dit ook gewoon tegen de stroming in NIET leuk vinden?
De Giro winnen doe je hier niet denk ik, de Giro verliezen is makkelijk als je op het verkeerde moment lek rijdt.
Fantastisch als losse koers, als onderdeel van een GT gewoon niet doen. Maar weer hopen dat iedereen er zonder problemen doorheen komt.
Less is bore

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 19 mei 2021 13:25

daniel1975 schreef: 19 mei 2021 13:01 Mag ik dit ook gewoon tegen de stroming in NIET leuk vinden?
De Giro winnen doe je hier niet denk ik, de Giro verliezen is makkelijk als je op het verkeerde moment lek rijdt.
Fantastisch als losse koers, als onderdeel van een GT gewoon niet doen. Maar weer hopen dat iedereen er zonder problemen doorheen komt.
+1, precies dat.
Ach, ik zeg ook maar wat

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1067
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 19 mei 2021 13:26

wasbeer2006 schreef: 19 mei 2021 09:26 Maar hij leek in de 1500m ervoor ook ineens vrij vlot weg te vallen.
Even ingesloten gezeten of schakelfoutje?

Waar ik wel moe van wordt is als er 2km onverhard inzit, tenminste dat noemen we nu zo, er meteen gesproken wordt over veldrij en MTB kwaliteiten, dan denk ik wat kan er mis gaan 2km omhoog met een aangereden grindpad wat droog is..... beetje overdreven in de diverse tv commentaren
De meeste commentatoren hebben nog nooit met een racefiets over een aangereden grindpad gefietst.

Wat ik ook ergerlijk vond, is dat er nog motoren en auto’s tussen de renners over dat grindpad reden in de laatste 500 M. Dat is toch nergens voor nodig.
Als een renner in die laatste meters lek rijdt, gaat ie toch niet wisselen van fiets.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 mei 2021 14:20

Nauw Gastheer ga je maar bezatten aan een goede fles wijn, koers is (en waarschijnlijk gaat dat niet veranderen) oersaai.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 mei 2021 14:22

mrcoffee schreef: 19 mei 2021 13:00 @gastheerg: die klim naar Castiglione del Bosco, daar zit toch dat smerig steile stuk met die bochten in?
Ja..... :mrgreen:

In z'n algemeenheid:

ik heb 5 keer L'Eroica gereden en daar zit 112 km van deze stroken in. Oa de klim naar Montalcino van vandaag.
Ik heb daar met 1000en deelnemers gefiets en nauwelijks iemand met lek zien staan.

De kans op lek rijden op dat soort wegen is kleiner dan op het kantje op een provinciale weg waar glas, spijkertjes etc ligt.
Probleem is alleen als je banden te zacht staan en in de afdaling een wasbord zit je zo een stootlek hebt. Kan je echt voorkomen door ze hard genoeg op te pompen.

Daarnaast doen we het af als een hype maar in de jaren 70 (ik heb ergens een poster van Gimondi in het roze op sterrata) klaagde niemand en daarvoor al helemaal niet.
Eind vorige eeuw en begin deze eeuw moest alles smooth en perfect en we zien nu de beweging de andere kant weer op :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mei 2021 14:43

Precies, hoort bij het wielrennen en zeker nu de racefietsen halve mtb's zijn geworden, valt er niks te klagen.
Campagnolo Ultra Dork

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5061
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 mei 2021 15:18

mrcoffee schreef: 19 mei 2021 13:00
Gastheerg schreef: 19 mei 2021 12:51 Nog even snel een meeting en dan voor de TV.
Wordt voor mij persoonlijk feest der herkenning.
Wie kan zorg dan dat je voor de TV zit zodra ze het spoor bij Bibbiano over zijn want vanaf dan wordt het feest.
Schitterende omgeving maar de klim naar Castiglion del Bosco mag er zijn en het loopt daarna door naar Montalicino (goeie wijn trouwens) om dan een lastige plaatselijk ronde te doen met twee beste stroken en weer omhoog en een klein listig stukje afdalen.

Wie tijd heeft doet zichzelf een plezier de TV al aan te zetten bij Torrenieri. Heerlijke omgeving maar als het echt koers is gaan er hier om hun moeder zitten gillen..............
@gastheerg: die klim naar Castiglione del Bosco, daar zit toch dat smerig steile stuk met die bochten in?
Inderdaad ja, Brunello!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2021 15:19

Mooie beelden en gelukkig nog droog! Zou tegen de finishlijn wel even kunnen gaan regenen maar dat is 50%
Niets saais aan, zeker als je streek een beetje kent inderdaad. En dan ook nog een mooie kopgroep die het moet gaan uitmaken met 14” voorsprong!
Nederlanders en Belgen goed vertegenwoordigd.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 19 mei 2021 15:20

Zo, ik zie een beste hoeveelheid regen hangen....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 mei 2021 15:25

Koers tot nu toe saai, de omgeving/beelden daarin tegen…..
Toch maar emigreren :-)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 mei 2021 15:30

Enzzo schreef: 19 mei 2021 15:19 Mooie beelden en gelukkig nog droog! Zou tegen de finishlijn wel even kunnen gaan regenen maar dat is 50%
Niets saais aan, zeker als je streek een beetje kent inderdaad. En dan ook nog een mooie kopgroep die het moet gaan uitmaken met 14” voorsprong!
Nederlanders en Belgen goed vertegenwoordigd.
de lage lanen, de crosslanden :P
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie