Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2021

hayes

hayes 14 mei 2021 20:04

Neen. Maar al zeker niet grappig.
En al zeker niet als je bij iedere gelegenheid toehapt ;)

Ik ben niet zuur hoor. Maar ik kan niet zo goed tegen de geur van BS.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 mei 2021 21:02

BS?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 mei 2021 21:06

Maar hoe dan ook: als we hier nu ook al de Evenepoel discussie gaan voeren ipv reflecteren op de Giro dan haak ik verder af en zoeken jullie het maar uit met je moddersmijterijen!

Misschien een keer een echte moderator die wat rust kan brengen in dit topic? Of moet het dan weer over corona gaan voordat jullie ingrijpen?!
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 mei 2021 21:10

het niveau op dit forum wordt echt triestig. Ipv van iets bij te dragen aan het wielrennen en onze passie en kennis te delen daaromtrent wordt het hier meer een zeikforum waar bepaalde leden hun afgunst, anti-buurlandfobie , frustraties of waanideeën en "haal eens een renner, ploeg of ploegleider neer taktiek" kwijt willen en het graag verzuren voor wie echt van het wielrennen in zijn algemeenheid ( met alle leuke en misschien minder leuke kantjes) houdt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 mei 2021 09:33

MarkVeenstra schreef: 14 mei 2021 11:12 Maar dit mag toch gewoon?
Handen zijn aan het stuur (nee niet aan de shifters), kont is op het zadel.

Maar misschien moet de UCI een schoonfietscommissie opstellen die de truien uitrijkt aan de hand van hoe mooi en netjes de renners op de fiets gezeten hebben ipv wie er het hardst fietst.
Dan mag Mollema nergens meer starten, die zit nooit mooi op de fiets :mrgreen: (al gaat het wel enorm hard vooruit :winkthumb: )


Verder eens met:
fiedoo schreef: 14 mei 2021 21:10 het niveau op dit forum wordt echt triestig. Ipv van iets bij te dragen aan het wielrennen en onze passie en kennis te delen daaromtrent wordt het hier meer een zeikforum waar bepaalde leden hun afgunst, anti-buurlandfobie , frustraties of waanideeën en "haal eens een renner, ploeg of ploegleider neer taktiek" kwijt willen en het graag verzuren voor wie echt van het wielrennen in zijn algemeenheid ( met alle leuke en misschien minder leuke kantjes) houdt.
Ik heb het al eens geschreven en zal het nog eens schrijven:
"Als je graag wilt anti-supporteren, ben je triest en zielig en kan je beter naar het voetbal kijken. Bij die supporters hoor je dan thuis."
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 mei 2021 11:10

De eerste week zit er al weer op :o ( il tempo vola quando ti diverti)

Een tijdrit die erg leuk was om te volgen.
Zes ritten in lijn waarvan driemaal een winnaar uit de vroege vlucht :winkthumb:
Drie spectaculaire sprints in de andere drie ritten en Ewen lijkt toch op afstand de beste sprinter in deze Giro. Ik begreep dat hij af wil stappen dat vind ik dan weer minder.
Ben je ziek, geblesseerd dan is het logisch, maar afstappen om een ander doel belangrijke te maken krijg ik jeuk van.

Verder toch al wat mannen die we na drie weken in de top 10 hadden kunnen verwachten uit het klassement of naar huis. Dat laatste is altijd extra wrang.

Het beest Ganna was spekkoper voor zichzelf en voor z'n ploeg
Baharain heeft laten zien hoe herpakken 2.0 eruit ziet met een ijzersterke Mohorič en Mader die het afmaakte.
Een sterke Bernal en een Evenpoel die na negen maanden een perfecte bevalling uitvoert.
Voor het eerste een Hongaar in het roze.
In het klassement nog 11 man in 1 minuut.
Bergtrui is nog open dus dat gaat avonturiers lokken.
Als Ewen naar huis gaat kon de strijd om paars wel een heel spectaculair worden.
Op dit moment lijkt het erop dat wie de Giro wint ook het jongerenklassement pakt.
Belgische ploegen doen het lekker.
Voor de lage landen al een paar hele mooie etappe overwinningen.

Ik geniet van deze Giro. :winkthumb:

Even lekker wandelen met m'n lief en daarna is de afstandbediening van mij :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mei 2021 16:28

De koersdoctor doet zijn geneeskundige werk bij Gaviria door hem terug in de kopgroep te brengen? Bizar!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 mei 2021 17:06

Dat ging “perongeluk “ ;-)

Evenepoel wil duidelijk de roze leiderstrui nog niet.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 mei 2021 18:10

Gastheerg schreef: 15 mei 2021 11:10 De eerste week zit er al weer op :o ( il tempo vola quando ti diverti)
...
Ik geniet van deze Giro. :winkthumb:

Even lekker wandelen met m'n lief en daarna is de afstandbediening van mij :mrgreen:
mooie samenvatting :winkthumb:

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 15 mei 2021 20:27

mao schreef: 15 mei 2021 17:06 Dat ging “perongeluk “ ;-)

Evenepoel wil duidelijk de roze leiderstrui nog niet.
Het ideale scenario lijkt mij dat hij bij de start van de tijdrit in Milaan op 10 sec van Bernal staat. De koers lekker laten controleren door Ineos.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mei 2021 20:42

Laat hem eerst morgen nog maar eens overleven. Hij sprak al over vermoeidheid en “het al in de benen voelen die eerste week’ tegen Sporza
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 mei 2021 21:02

Mag hopen dat hij zand in de ogen probeert te gooien.
Zal niet best wezen als dat zo zal zijn, dit was nog maar infietsen, we zijn nog niet eens in de 2de week.

@galileo dat zou inderdaad de ideale scenario zijn.

Plaats reactie